Gearkasse, Transalp

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Doohan

Gearkasse, Transalp

Indlæg af Doohan »

Hej, jeg har kig på en TA fra '90 med 53k på klokken. På prøveturen undrede det mig at jeg kunne sprke gearpedalen op da jeg løb tør for gear.. Sådan gør TA'er måske bare?

Min første Honda i fald jeg køber den, alle cykler har vel deres særheder?
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Gearkasse, Transalp

Indlæg af yaknudsen »

Doohan skrev:Hej, jeg har kig på en TA fra '90 med 53k på klokken. På prøveturen undrede det mig at jeg kunne sprke gearpedalen op da jeg løb tør for gear.. Sådan gør TA'er måske bare?

Min første Honda i fald jeg køber den, alle cykler har vel deres særheder?
Jep, gearpedalen bliver helt "slap" og kan "fjedre" opad når der ikke er flere gear. Det er faktisk ret praktisk, hvis du spørger mig.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Pedal.........

Indlæg af Søren Dahl »

Ja, og sådan er Africa Twin pedalen også - den kan også fjedre op af i højeste gear. På en Super Tenere er det lavet anderledes, den stopper i top, ved faktisk ikke helt konkret hvad den tekniske forskel består i.

Mvh Søren
Doohan

Indlæg af Doohan »

Ok, takker, det undrede mig bare. Er stadig lidt varm på at få den Transalp som vinterjern/muddercykel. Har kørt XT, og kører nu Falco. Savner lidt at kunne køre hele året og i terræn.

Tror jeg napper den, kan få den relativt billigt. Går ud fra at 30k er ok for sådan en fætter..
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hey Doohan

Tror ikke du bliver skuffet. Den står vel ikke i Grenå den du har kig på?

Hilsen
Mogens
Doohan

Indlæg af Doohan »

Hej. Nope, i Kølkær. Henter den i løbet af en uges tid, det bliver godt! Mor blev i øvrigt stolt da jeg købte den, 2 motorcykler og ingen bil. Sådan skal det være! Kan altid lave den til motard til sommer :-D

Nogle gode forslag til vinterdæk? Skal ikke køre terræn til vinter, blot til og fra arbejde.

Er der nogen der har bøjler til beskyttelse af motor til at ligge? Og en ordenlig udstødning? Ellers kan jeg jo selv lave noget, er maskinarbejder. Der skal noget beskyttelse på, kommer jo nok til at smide den et par gange i løbet af vinteren.

Kommer med billeder når jeg får den hentet.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fedt

Indlæg af Søren Dahl »

Sådan - noget enhver mor burgte være stolt af - Rigtig cool. ;-)

Jeg fik også MC kort før jeg fik bil kørekort - det blev også kommenteret af kørelæren som værende højst usædvanligt.

Mvh Søren
Besvar