Nyt sæde til AT

Spørgsmål eller tips.
Besvar
Tom

Nyt sæde til AT

Indlæg af Tom »

Hejsa

Jeg har set, på de nyeste AT'ere, at de har et modifiseret sæde i forhold til min "gamle" '93er.

Ved I om man blot kan købe sådan et, og sætte direkte på? Og er det bedre end det gamle? Og, lige evt. en pris også?
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Sæde

Indlæg af Søren Dahl »

Orginalt sædet til en 99 - som er det samme som sidder på modellerne efter og før - ned til ?? er alle lige udulige - det er simpelthen for dårligt! Så du behøver ikke bruge mange kræfter på at anskaffe dig sådan et. Søg heller efter alternative løsninger. Jeg har f.eks. købt mig en airhawk pude - det dur bare. Den bliver spændt på orginal sædet og vupti har du hjørnesofa på din twin - jeg kan køre dagen lang uden træsmag nu - dejligt. 8-)

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Der findes en del forskellige Producenter af uoriginale sæder til motorcykler. En af de mere kendte er korbin, Men også African Queens laver sæder til AT. Peter Gammelfar har monteret et sæde fra AQ på hans AT, og er vist rigtig godt tilfreds med det.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Og lige en tilføjelse. Jeg tror ikke, selvom der skulle være forskel, at nogle af disse Honda sæder er specielt forskellige. Som søren også siger, så er de vist alle lige ringe.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Tom..

Som Åstrub ganske rigtigt skriver, har jeg et sæde fra African Queen's.
Sædet er væsentlig bedre end originalsædet, og jeg kan køre en del timer uden at blive helt kvæstet i røveren. Eneste ulempe er Africa Queen's, som er ret sløve, og de er rigtig dårlige til at overholde hvad de lover.

Men...kom forbi og prøv sædet på din egen cykel, hvilket gir dig et bedre vurderingsgrundlag en mange skrevne ord.

Bor godt en halv times kørsel fra Skive, så det er en fin lille tur på en solskinsdag.

I øvrigt passer alle RD 07'ere sæde sammen, så ingen problem her.

Har bl. andet 3 forskellige AT'ere og en masse AT stumper, så der er lidt forskelligt at se på.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
T-REX
Indlæg: 52
Tilmeldt: 06. jul 2005, 18:07
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af T-REX »

Der er en tysk biks som ompolster og tilpasser sædet efter ens personlige højde og drøjde med sloganet: Alles fuern arsch.8-)
Fik mit lavet sidste år og er yderst tilfreds.
http://www.motorrad-sitzbaenke.de/
Mvh Jess
Besvar