TA Motard?

Spørgsmål eller tips.
Doohan

TA Motard?

Indlæg af Doohan »

Er der nogen der har links til noget motardværk?

Jeg overvejer at skrælle Alpen for det overflødige, og det er der jo umiddelbart meget af. Har fjernet bagagestativerne bagpå, det næste bliver nok kåbe og sager..

Der skal også en ordenlig skorsten på, sammen med noget filter og jetkit. Nogle gode råd på det område? Jeg går ikke efter en million heste, bare efter bedre respons og mere bund. Min trænger også seriøst til en rulning, den kan kun lige løfte forhjulet i første :roll:

Da jeg kørte XT gav den tur en helt anden og 10 gange bedre cykel. Ved ikke hvor meget jeg skal forvente af Alpen, men der er forbedringspotentiale i responsen!
Gæst

Indlæg af Gæst »

Det er Langt nemmere og billigere at finde en brugt AT 750 ccm motor og smide i stellet. Den trækker temmelig meget bedre, også fra bunden ;-)
Doohan

Indlæg af Doohan »

Det var en mulighed, men jeg gider indtil videre ikke lave det store projekt ud af det. Jeg fik Alpen billigt, og vil ikke ofre store summer. Endnu, det kommer jo sikkert :roll:

Motoren passer måske direkte i?

Jeg regner med at lave det meste selv, har lige skiftet motor på min Falco.. Kom til at lægge en Mille R motor i :-D

Vi snakkede i øvrigt om at en Falcomotor sikkert kunne kastes i en Alp, men det er måske lige ambitiøst nok at smide mere end dobbelt så mange heste i..

Tror jeg til foråret går amok med vinkelsliber og sager, og stripper den mest muligt. Måske smider jeg nogle lettere fælge på.

Jeg elsker min Alp, men den er for tung!
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Spændende

Indlæg af Søren Dahl »

Lig lige nogle billeder på forum, når du har færdig gjort projektet - lyder spændende, selv om jeg nu mest er til opgraderinger den helt anden vej - mere off road og større knopper ;-)

Mvh Søren
Doohan

Indlæg af Doohan »

Mine cykler

Det vil jeg gøre. Men nu kommer jeg ikke til at tage på de store adventures, så hvad skal jeg med alt det skrammel? Den skal lettes og motoren trimmes så den bliver en bedre offroad cykel, samtidig med at jeg skal have SM hjul til daglig kørsel.

Den skal gøres bedre til både gade og grus!

Selvom jeg ikke tager på lange ture, kører jeg nok allevel over 10K hver sæson. Kørte 9 på lidt over en halv sæson på Falcoen.. Alpen kører jeg på hver dag.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Cool

Indlæg af Søren Dahl »

Kan du overtales til at give en tur på Alpe-motarden når den er færdigbygget? Så kan du tage en tur på min Africa Twin i botanikken i mellemtiden.

Mvh Søren
Doohan

Indlæg af Doohan »

Naturligvis, jeg er ikke så øm overfor mine cykler, det er jo brugsgenstande. Højt elskede, men brugsgenstande.

Indtil videre har jeg kun hevet topboksholder af, og bukket noget alu til at holde bagenden. Ikke kønt, men det virker.. Det næste bliver nok at fjerne kåben, og andet irrelevant skrammel :-D Udstødningen skal selvfølgelig også skiftes!

Jeg er heldig at arbejde et sted hvor der er pladeklipper, svejsere, pladebukker, fræsere, drejebænke og så videre. Har alle muligheder for at fuske.

Smider lige et par billeder mere ind på det ovenstående link..

Nogen herinde der er gode til at dyse en Alp ind?
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Dysning

Indlæg af Nejmann »

Hej Doohan

Det lyder som et fint projekt - og en sund holdning til dine køretøjer.
Rundt om lejrbålet er det vist "Bent ProBike" i Lystrup der er et af de mest roste værksteder når det handler om TA og AT. Jeg ved ikke om der nogen dygtige amatører her inde?

Har du set Bjarkes (DORMCK-bladets redaktørs) TransAlp? Den er efterhånden udviklet i retningen af det, du gerne vil. Dog er det meste arbejde gjort 'økologisk' (læs: ved sammenstød med træer, sten og skrottede volvoer) ;-).

-mvh Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Bjarkes Alp

Indlæg af Søren Dahl »

Førnævnte Alp er desværre afgået ved døden - men den har også været ualmindelige svær at slå i hjel i følge Bjarke. Det vides ikke på nuværende tidspunkt om alpen får en renacanse.

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

JEg må hellere snart smide nogle billeder ind af min. DEn står uden kåbe, med AT 750 motor, AT 650 bagsvinger og Honda XR600 forgaffel.

Ikke så meget Motard bøssepjat der :-D :-D :-D
Doohan

Indlæg af Doohan »

Astrup, hvad venter du på? Marc vil se!

Motard er godt når jeg bruger den til at køre på arbede. Så kan jeg køre endnu mere "inspireret" ;-)

Det kan være jeg skal have cyklen til Lystrup, men det bliver først når Falcoen er på gaden igen..
Gæst

Indlæg af Gæst »

Men at køre på en gammel kneppet offroader fuld af mudder og buler, Se det er selve indbegrebet af mandighed :-D :-D

Jeg skal nok lige tage lidt billeder næste weekend når jeg kommer hjem. Den er godt nok lidt på standby lige nu, da den er lidt splittet ad.. Men der kommer billeder..

Tom
Doohan

Indlæg af Doohan »

Jeg ved ikke hvad det var at køre fra Århus til Horsens i formiddags.. Om ikke andet, så i hvert fald koldt!

Ved du hvor meget vægt du har hevet af din?

Jeg forestiller mig at hjul og udstødning vejer omkring et ton tilsammen. Jeg laver selv en skorsten til min, så den kommer til at lyde anstændigt, og bliver i stand til at trække vejret. Luftfilterkassen skal nok også have en tur..
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg mener at min vejer omkring 170 kg når man piller alting af den.. Det være sig forskærm, bagskærm, alt hvad der har med lygter at gøre. ALt kåbe, bundskjold, sådan at der kun er styr, sædet og tank.

Det er så vidt jeg husker 170 kg med halv fuld tank.
Doohan

Indlæg af Doohan »

Nu skal den stadig være relativt lovlig, så lygter skal blive. Der kan komme noget andet skærmværk på, men den skal jo være brugbar. Men 10-15 kilo skal også have ret.
Besvar