TA Motard?

Spørgsmål eller tips.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Det er jo også bare for at fortælle hvad den vejer nå den er strippet mest muligt. Jeg har selvfølgelig også monteret lygter. Men det er af den mere lette slags.
Doohan

Indlæg af Doohan »

Ja, det gælder jo om at få smidt så mange kilo som muligt. Helst frivilligt, tror jeg skal køre pænt når jeg skal på arbejde imorgen!
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Bare lige lidt nysgerrig.........kører du på alpen fra Horsens til Århus i det vejr her :?: :?: :?:

Hvis.......kør forsigtigt, de siger det er glat ;-)

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Koldt...

Indlæg af Søren Dahl »

Prøv lige at spørge Majland fra TDMXTZ klubben han kører også hele året rundt, uanset vejret - det er nogle barske gutter vi kender....

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Her er lidt inspiration til en ombygning. Husk at se bort fra fed tysker

http://www.transalp.de/technik/pd-techn ... ighter.php
Doohan

Indlæg af Doohan »

Astrup: Jeg vil gerne have motoren, men ellers er den ikke for køn.. Ikke kun pga. tyskeren..

Admin: Jeg gjorde igår, men kun fordi jeg skulle se NFL med min fætter. Bor og arbejder i Horsens, men jeg kører på Alpen hver dag, uanset vejr 8-)

Derfor skal den lettes og trimmes, ikke decideret tunes. Det er primært en brugsgenstand.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Doohan

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Doohan

Du har generelt mange fornuftige holdninger til livet - nåja bortset fra NFL - men du er tilgivet :lol: Det er fandme fedt, at du kører hver dag - det har du min dybeste respekt for - også din holdning til cyklen - at den bliver brugt til det den er lavet for - og ikke som et icon over for naboen og vennerne - fedt!!!!

Mvh Søren
Doohan

Indlæg af Doohan »

Vi skal lige have én ting på det rene, NFL er FEDT! Tro mig! Kampen søndag nat mellem Colts og Patriots var helt fantastisk! Manning udviste storspil der virkelig cementerede hans position som ligaen velnok bedste quaterback!

Men tak, ellers. Jeg stod med en Falco, og ville have et vinterkøretøj. Alle jeg kender sagde jeg skulle have en bil, så jeg købte en Alp :roll: :lol:

Har ikke fortrudt det, det er en fremragende cykel. Kører godt, starter perfekt og holder mig ved lige.. Falcoen har jo 130 heste med den nye motor, så det vil garanteret ikke være nogen skade til at jeg holder formen ved lige vinteren over. Og så har jeg brug for en slider. Falcoen er driftsikker og det hele, men der er ingen grund til at smide alt for mange kilometre på den, selvom det er sjovt. Og den kommer ikke til at stå stille alligevel, jeg skal nok komme i nærheden af de 10K næste sæson. Plus det jeg kører på Alpen..

Marc
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Marc

Indlæg af Søren Dahl »

Fair nok Marc, NFL er sikkert cool nok hvis man interessere sig for det - min holdning til NFL blev også bygget på et forkert grundlag - NFL var det eneste som i flere år stod mellem mig og alle tiders Dakar oplevelse på TV2 Zulu - det kunne tage adskellige timer før de blev færdige med at spytte, harke og tage sig til skritet og det kunne bringe mit pis i kog at det kunne tage så lang tid for ingen ting - når nu jeg meget hellere ville se noget langdistance ørkenrace - men vi har jo forskellige interesser. NFL er godt nok - bare det ikke spærrer for Dakar ;-) ;-) ;-)

Hvilken slags kørsel bruger du din Falco til - touring? Racing?

Har du prøvet at tage din Alp uden for alm asfaltvej - f.eks grusveje etc. ?

Mvh Søren
Doohan

Indlæg af Doohan »

Dakar er fedt, men NFL er sgu spændende! Især kampen mellem Colts og Patriots!

Jeg har ikke kørt rigtig offroad på Alpen, en smule stubmar, en smule grusvej og lidt "sandkasse".. Har et gadedæk bagpå, så jeg har ikke kunnet køre rigtig offroad. Endnu, skifter snart!

Gjorde mere i den slags på min XT, det kommer garanteret også når Alpen får knopper.

Falcoen bliver primært brugt til sportslig kørsel. Det er jo nærmest en Mille, den har bare lidt færre heste, komponenterne er næsten identiske. Eller var, nu har min Mille R specs med magnesium hjul, fuld Öhlins, Mille R motor, Brembos gold line bremser, alle slanger armerede og så videre. Den er god på længere ture, men den er ualmindelig god til frisk kørsel!

Marc
Gæst

Indlæg af Gæst »

Du må da hellere snart med på nogle ture :-)

hvad kan man egentlig få en brugt Falco på DK plader for??
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Doohan

Indlæg af Søren Dahl »

Med hensyn til knop dæk - hvis den også skal kunne køre "fornuftig" gade, skal du tage og købe dig TKC 80 eller T-63 - Stone King'en er super til off road - men vi kan ikke beskylde dækket for at have udpræget gode landevejs egenskaber ;-)

Mvh Søren
Gæst

Motard

Indlæg af Gæst »

Og tilbage til emnet ! :)

Jeg fandt denne transalp på mcg den anden dag
http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1758
Den er faktisk til salg, mener ikke han vil have mere en 40K på plader...

Men jeg forstår godt du gerne vil have transalpen på 17" fælge.

Men du får jo et problem med tanken, det bliver svært at komme langt frem i svingene... så skal du måske have fat i nogle dele fra Africa Queen?

Men det skulle da være muligt at få lidt mere power udaf en transvalp, jeg har kun prøvet at køre en AT tror jeg... men den kan godt gå på baghjul i 2. gear (Shhh far ! :oops: )

-Anders H. Pedersen
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Anders....

Indlæg af Søren Dahl »

Kør ordenteligt KNÆGT!!!! :lol: :lol: :lol:

Mvh Søren
Doohan

Indlæg af Doohan »

Jep, skal med på nogle ture! Nogen der har en bagdæmper, i øvrigt? Min er brugt, for at sige det mildt.

En Falco ligger mellem 100 og 120K. Min er så i en klasse for sig med alt i Öhlins, OZ magnesium hjul, bedre bremser mm. Samme specs som en Mille R til over 150K.

Har bestilt et bagdæk der er til at betale, og som vistnok også kører ok. Rigtige knopdæk skal jeg først have når jeg får den bygget om og skaffet et ekstra hjulsæt.

Skvattede i øvrigt i weekenden på grund af lidt is.. Inde i Århus, folk overhalede bare mens jeg kurrede, det synes jeg sgu egentlig er lidt uforskammet! Slog mig ikke det fjerneste da jeg havde det rigtige grej på, men man stopper sgu når der sker uheld! Der blev jeg egentlig lidt forarget!
Besvar