Forskellige modeller...

Spørgsmål eller tips.
Besvar
The Bad Judge

Forskellige modeller...

Indlæg af The Bad Judge »

Hejsa..
Så skal det være. Jeg vil have en TA. Jeg har tænkt på at importere en tysk, men er der forskel på årgangene?. Er der nogle man skal holde sig fra og hvorfor er f.eks en årgang 88 dyrere i afgift end en 91.
Kim.
Søren v-alp

Indlæg af Søren v-alp »

Hey der..

Klogt af dig...:)...
Det er en skøn mudder/tur-scooter..

Hvis jeg var dig vil jeg få en PD04 tror den starter omk. 91-96 ca.. den har skive bagpå, i modsætning til de tidligere..
Hentede selv i tyskland for 3år siden, en 94´ stod som ny 21000k, med GIVI tasker osv. til 2750 euro.. Det nye, har jeg så fået pillet af den... :roll:
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

TransAlp

Indlæg af Søren Dahl »

TransAlp.

Jeg har selv ejet 2 stk af slagsen. En 89 us model og en 91 PD04. Jeg vil forslå dig at investere i en 91+ - det er dejligt med bremseskiven bag på.

Ellers er der faktisk ikke den store forskel!

Jeg har tilbagelage ca. 100.000 km sammenlagt på de to dynger - en alp er noget nær det perfekte man kan få. Skal du have en kværn som er lidt mere af alt det fede (undtagen vægten) så hedder det - Africa Twin!

8-)

Mvh Søren
Søren v-alp

Indlæg af Søren v-alp »

Det er rigtigt nok det du skriver om AT´ern.. Men vil stadi holde på TA´ern som du rigtigt siger er minuset det med vægten, synes det er sjovt med sandet og muderet og med begrænsede evner er TA vægten rigeligt.. Eneste minus er topfart, sommetider var det rart at kunne vride den op på 160 på autobahn.. men der er jo autozug... 8-) ..

kan ikk huske forskellen, men er kg/hk ikk stort set det samme for dem??
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jo en AT RD07/04 vejer godt til, og det kan godt være lidt et skrummel hehe :-) Men den har det nu alligevel bedre ved højre hastigheder end TA'en.

OG så er der jo også kræset lidt mere for affjedring og andre småting i forhold til TA'en.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

HK

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Søren

En Alp og en Twin har faktisk stort set samme ydelse.

Alp (87-89) = 55HK (600 ccm)

Alp (90-99) = 50 HK (600 ccm)

Alp(00-?) : 55 HK (600 ccm)

Twin (88-89) 55HK ca. (650 ccm)

Twin (90-03) 61 HK (750 ccm)

Så samlet set med den højere vægt, er der ydelsmæssigt meget lidt mellem de to maskiner, men som Tom skriver er AT'en lavet mere færdig på mange måder - MEN den er dyrere og tungere - begge ulemper!!!

Mvh Søren
The Bad Judge

Fundet..

Indlæg af The Bad Judge »

Hejsa.

Internettet i Tyskland er igen på fuld kraft. Jeg har tjekket samtlige Ta'er til salg i tyskland. Fandt en blå Alp fra 91. der kun har kørt 25.000 Km. Prisen blev 1900 Euro plus 150 Euro til transport. Skal hente den på parkeringpladsen ved Otto Duborg. Det er en Italiensk der er importeret til Tyskland. Er prisen og modellen OK?

Kim.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg tror det er ganske okay pris. Du kan sige til hvis du skal bruge lidt grimme ting når du skal til syn med den :-)
tspark

Indlæg af tspark »

Jeg hentede min 1994 TA i Berlin til 1800 euro ;-)
Søren v-alp

Re: HK

Indlæg af Søren v-alp »

Søren Dahl skrev:Hej Søren

En Alp og en Twin har faktisk stort set samme ydelse.

Alp (87-89) = 55HK (600 ccm)

Alp (90-99) = 50 HK (600 ccm)

Alp(00-?) : 55 HK (600 ccm)

Twin (88-89) 55HK ca. (650 ccm)

Twin (90-03) 61 HK (750 ccm)

Så samlet set med den højere vægt, er der ydelsmæssigt meget lidt mellem de to maskiner, men som Tom skriver er AT'en lavet mere færdig på mange måder - MEN den er dyrere og tungere - begge ulemper!!!

Mvh Søren
Tak Søren...

klar snak.. :!:
The Bad Judge

Så er den hjemme.....

Indlæg af The Bad Judge »

Hejsa.

Så er der en TA i garagen. Hentede den fredag på parkeringspladsen ved Otto Duborg klokken 05:10. Der efter hen til Fleggård efter øl og vand.
Turen hjem gik overraskende hurtig, så ved Århus ringede jeg til synshallen og fik en tid klokken 10. Syn og toldsyn gik uden problemer.
Problemerne startede først ved toldvæsnet. Jeg havde tjekket og dobbelt tjekket afgiften på nettet flere gange. Men en meget lidt venlig dame mente at afgiften skulle være Kr. 20.000 istedet for de Kr. 15.000 jeg havde set på nettet. Da hun for 5 gang sagde at jeg ikke talte sandt, blev jeg gal. Med en lettere hævet stemme fik jeg hende til at tjekke deres egen hjemmeside. " Den er jo fuld af fejl" sagde den meget lidt venlige dame. " Det er ikke de priser der står i mit system" sagde den meget lidt venlige dame. Men det er altså ikke sådan, at fejl i deres system kommer mig til gode. Næ nej.
Nå, men efter toldvæsnet var det motor kontoret. Ingen probemer her.
Så nu har jeg en flot, velkørende, vellydende blå transalp i garagen. Kæde og dæk er OK. En blød bule i tanken og lidt skrammer på motoren.
Prisen endte på 35.000 med alt.
Ferien starten mandag, så der skal bare ud og køret på grus. Hvis jeg må for konen.

Kim
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej Kim.

Helt herovre i Kina er vi imponeret over det effektive forløb om din beslutning om at eje en TA - du er sgu en handlingens mand.. hatten af for det....!!
Mange taler i lange tider om at gøre noget, men ofte bliver det kun ved snakken... Du gør som jeg: tager en rask beslutning og springer ud i projektet. Godt gået og held og lykke med uhyret... :lol:
Du vil få mange gode timer på din Honda og mange gode stunder med HARK folket.

Mange hilsener
Torben - Kinesien
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

ID hjælpeskema til AT.

Indlæg af Peter AT »

Fandt denne side på det fantastiske indernet.

http://www.xrv.org.uk/wiki/index.php/Model_Numbers

:sex:
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Smart

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Peter

Det er godt nok smart 8-) vil lige ud og tjekke min AT'er ud!

Mvh Søren
Besvar