Effektforøgelse AT

Spørgsmål eller tips.
Besvar
jesper six days

Effektforøgelse AT

Indlæg af jesper six days »

Hej
Jeg er af og til inde at lure på jeres side, smed for et stykke tid siden en invitation til en tur på tværs af Jylland, dog uden tilmeldte herfra, aner ikke hvorfor?? Vi havde en rigtig sjov og hyggelig tur, 22 mand, fortrinsvis på store maskiner. Bål, shelter, pølser osv.

Nå, det var egentlig ikke derfor jeg skriver. Jeg mangler en stor maskine, der kan have et par sidetasker osv. Har lyst til noget touring ved siden af det lidt vildere kørsel på min KTM 525 EXC. KTM 950 er oplagt, men den er dyr... Cagiva Elefant er jeg lun på, og egentlig også på AT, men den mangler, efter min mening, noget effekt. Kan man, uden den store udskrivning, øge effekten??

Hvor meget går i op i, om ens cykel er en Honda, ifht medlemsskab af klubben??
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Jesper...

Still going strong...

Vedrørende din "Vesterhavstur", kan jeg kun svare på egne vegne og sige at jeg var til et af vore egne arrangementer, med bål og sovepose. Personlig er jeg nok lidt mere til turene med færre deltagere...så det...
Ellers et rigtig godt initiativ, som jeg fulgte på "Tenere".

En nem og billig løsning med effektforøgelse på ATéren er ikke sådan lige at fremtrylle. Potte og luftfilter gir nogle få heste, som i praksis ikke gør den store forskel. Du kan selvfølgelig få slebet et par knaster, men jeg tror at det er ret urentabelt at gå den vej med effektforøgelsen.

Standard føles ATéren ikke så voldsom, men følger dog udmærket med indtil marchhastigheder i nærheden af 150 kmt.

Vi går da op i hvad medlemmerne kører på, ellers er det jo ikke en "HondaAllRoad Klub" længere...

Menn.. har du noget på hjerte eller bare et ønske om at være med i nogle af vore aktiviteter, har jeg personligt ingen indvendinger.

Har i øvrigt fået kreeret en 1500 meter bane i haven.. Slå den...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jesper,

Hvis du er ivrig efter hypper og har for mange penge så har Tyske African Queens lavet nogle modifikationer til AT RD07 750'eren. Men ja. det koster. Det er noget med opboring til 840 ccm og en masse andet gejl :-)
jesper six days

Indlæg af jesper six days »

Hej igen
Peter , den bane må jeg da prøve en dag, den er vist længere en min, og måske også mindre tilgroet!
Jeg har købt mig en Cagiva Elefant med et hav af opdateringer, bla en ny 800 ss motor, Wilbers for og bag og andre dejlige ting.
En forsigtig forespørgsel herfra: må jeg lege med :oops: ?? Jeg er medlem af Ténéré klubben og kører en del i det regí, men synes jeres ture lyder pisse hyggelige, så måske en tur i ny og næ evt. som gæst? Shelter, mad over bål og hyggelige folk er lige mig!
Jeg forstår udemærket hvis i vil holde fast i princippet om et Honda logo, og accepterer selvfølgelig HELT og uden brok hvis i holder fast i det.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Har du købt Brian sjotaks (eller hvordan det nu end staves :lol: ) gamle Elefant :-)
jesper six days

Indlæg af jesper six days »

Jep :-D
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Gæstekører!!!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jesper!

Glæder mig enormt meget til at se din cykel. (og måske hvis jeg spørger rigtig pænt, få lov at prøve).

Jeg er sikker på at du kan deltage som gæstekører, men det lader vi være op til formanden - ordet er dit, Mogens :-D

Mvh Søren
Senest rettet af Søren Dahl 07. nov 2007, 18:31, rettet i alt 1 gang.
Gæst

Indlæg af Gæst »

og lige en anden ting jesper. Skulle du vælge at køre en tur med nogle folk herfra, så forpligter du samtidig til fri afbenyttelse af den dersens Elefant :lol: :lol:
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Jesper…………Søren, og alle andre

Søren’s udtalelse står helt klart for hans egen regning, men bestyrelsens holdning er, at vi har en mærkeklub, og de arrangementer som vi afholder, er i Hark regi.
Vi har dog haft et par undtagelser, men vores hovedregel er altså som ovenstående.
Dermed ikke være sagt, at hvis et eller flere medlemmer vil lave en tur, kan de altid invitere en kammerat med, men så er det heller ikke Hark som står for arrangementet.
Vi lavede en forårstur over på ”campen” sammen med TDM/XTZ-klubben, og det var rigtig hyggeligt, og der kan alle i ”princippet” deltage, da campen jo er åben for alle.
Håber du kan se fornuften i at vi holder lidt igen, for hvis vi åbner op for alle, er det ikke en HARK-klub længere.

Hilsen
Mogens
jesper six days

Indlæg af jesper six days »

Det er helt op til jer.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Jesper

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Jesper og Mogens

Tak for retningslinjerne Mogens

Jesper vi laver en tur uden for HARK hvor vi kan trille en tur sammen når vi får tid. Glæder mig til at se din Cagiva ;-)

Mvh Søren
Besvar