Prøv det: hygge-offroad vest for Århus

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Mathias

Prøv det: hygge-offroad vest for Århus

Indlæg af Mathias »

Mojn

Idag tog AT'en og jeg på udflugt i det vestlige Århus. Som nogen måske ved er der gang i en masse industribyggeri, anlæg af veje og den slags ude omkring motorvejssløjfen ved Årslev. I weekenderne er der selvfølgelig aldrig et øje, så det er perfekt til lidt hygge-offroad :-) Der er masser af grusveje, plæver, "byggerod" og den slags. Der er ikke tale om noget enduro-spor, men muligheden for at svine sig selv og maskinen til er bestemt til stede.
Jeg fandt 2 måder at komme derind på:

http://peecee.dk/upload/view/150005/full

Den første var ved at køre ind ad en *HOST*cykelsti*HOST*, markeret ved den røde cirkel til højre på kortet, ud ad Espenhøjvej (hvor der desuden også var lidt lækre grusveje) og derefter under vejen ad en tunnel længere fremme. Derefter vestpå over mod byggeriet, der er ikke så meget at være i tvivl om.
Den anden vej, og en anelse mere kedelig, var ved at køre ind ad Duelandsvej, den anden røde cirkel.

Der er sikkert også andre veje derind, men dem fandt jeg ikke lige i denne omgang.

Hvis nogen kunne ha' lyst til at tage ud og se på forholdene tager jeg gerne med igen.

Mvh Mathias
Besvar