til Island, Juli 2015

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

til Island, Juli 2015

Indlæg af M@X »

Jeg er i færd med at planlægge en tur til Island sammen med 3-4 kammerater. Lige i øjeblikket råder vi over 1 Africa Twin, 1 BMW GS650, 1 Cagiva Elefant og 1 Tenere 600.
Vi har været til foredrag med Allan Henneberg og jeg har støvet Advrider og HorizonsUnlimited igennem for tips og triks.

Men, er der nogen her på forummet der har været på Island og som vil dele deres erfaringer? Jeg tænker på dæk, ruter og overnatning. Dæk har jeg lidt styr på. Så grove som det kan lade sig gøre at køre på asfalt med. Vi skal jo lige til Hirtshals først. Men ellers er jeg åben for at høre om ALT, hvad du/I har haft af gode og dårlige erfaringer.

Det er planen at vi kører så mange F-roads som muligt, med hensyn til at vi er tungt lastet. Løst underlag og vandpassager er ikke højest prioriteret, men grusveje hvor der kan holdes lidt tempo uden at sveden springer. Man er jo lidt mageligere nu hvor vægten er kommet over 90kg.

Kom frit :-D og har du ikke lyst til at skrive om det her, så send PM med telefonnummer eller mailadresse :beer:
--
mvh M@X
Brugeravatar
Dorthe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. mar 2012, 11:35
Geografisk sted: DK - i kanten af Roskilde...
Kontakt:

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af Dorthe »

Hej M@x.

Jeg kigger lidt på at tage derop i august måned... har endnu ikke planlagt eller kigget så meget rundt - men deler gerne ideer og viden, når jeg kommer så langt... men overordnet nok lidt i retningen af "tager det som det kommer" :mrgreen:

Så for min skyld er du også velkommen til at lægge links og viden op her i tråden ;-)
/Dorthe
'Cause it makes me smile.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af iver »

Hej der.

Jeg tog turen rundt på hovedvejen, med lidt ture ind i landet nede på sydkysten for at se de store geysere og vandfald og gletschere. vi kørte "øen" rundt mod uret, altså til højre da vi kom op fra færgebyen. På nordøst siden, var vi i en varm kilde og bade, der var skiltet. Sov i telt. Var ude og prøve at ride på de lokale heste, vi fik kontakt til noget rideskolehalløj gennem den sidste campingplads vi lå på, ikke langt fra færgebyen. den sidste overnatning tog vi på et vandrehjem i færgebyen, kom i god tid, da alle andre har fået samme ide. Tag varmt tøj med, der var mellem 7 og 12 grader. Kørte på Bridgestone Trailwing TW152 tror jeg de hed. Tager gerne billeder med til shelterturen.

Mvh Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: til Island, Juli 2015 dage

Indlæg af M@X »

Dorthe skrev:Hej M@x.

Jeg kigger lidt på at tage derop i august måned... har endnu ikke planlagt eller kigget så meget rundt - men deler gerne ideer og viden, når jeg kommer så langt... men overordnet nok lidt i retningen af "tager det som det kommer" :mrgreen:

Så for min skyld er du også velkommen til at lægge links og viden op her i tråden ;-)
Dorthe, vi har en plan der siger agang fra Hirtshas 14/7 og er retur igen 4/8

Du er velkommen til at følges med os. Det er billigere at købe flere billetter sammen. Vi bestiller endeligt inden for de næste 14 dage. Vi har ikke nogen fast plan. Prøver bare at komme rundt til de seværdigheder der er vigtigst og så ellers bare køre og nyde naturen. Vi behøver ikke at følges ad hele tiden, men kan aftale mødesteder nu og da. Det er jo ikke sikkert at alle er lige glade for grusveje. Aldersmæssigt spænder vi fra sidst i 30erne til 60+
Den ene af gutterne er MC mekaniker og muligvis vil hans kone med.

Send PM hvis det er noget for dig :-)
--
mvh M@X
Brugeravatar
Dorthe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. mar 2012, 11:35
Geografisk sted: DK - i kanten af Roskilde...
Kontakt:

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af Dorthe »

M@X skrev:Dorthe, vi har en plan der siger agang fra Hirtshas 14/7 og er retur igen 4/8
Du er velkommen til at følges med os. Det er billigere at købe flere billetter sammen. Vi bestiller endeligt inden for de næste 14 dage. Vi har ikke nogen fast plan. Prøver bare at komme rundt til de seværdigheder der er vigtigst og så ellers bare køre og nyde naturen. Vi behøver ikke at følges ad hele tiden, men kan aftale mødesteder nu og da. Det er jo ikke sikkert at alle er lige glade for grusveje. Aldersmæssigt spænder vi fra sidst i 30erne til 60+
Den ene af gutterne er MC mekaniker og muligvis vil hans kone med.

Send PM hvis det er noget for dig :-)
Tak for buddet...
Det er lige en kende for tidligt for mig - men kommer måske afsted ugen efter... hrmphhh, har svært ved at det der arbejde er bestemmende for min mc-færden :roll: Regner herudover med at have tre uger deroppe 8-)
iver skrev:Hej der.
Jeg tog turen rundt på hovedvejen, med lidt ture ind i landet nede på sydkysten for at se de store geysere og vandfald og gletschere. vi kørte "øen" rundt mod uret, altså til højre da vi kom op fra færgebyen. På nordøst siden, var vi i en varm kilde og bade, der var skiltet. Sov i telt. Var ude og prøve at ride på de lokale heste, vi fik kontakt til noget rideskolehalløj gennem den sidste campingplads vi lå på, ikke langt fra færgebyen. den sidste overnatning tog vi på et vandrehjem i færgebyen, kom i god tid, da alle andre har fået samme ide. Tag varmt tøj med, der var mellem 7 og 12 grader. Kørte på Bridgestone Trailwing TW152 tror jeg de hed. Tager gerne billeder med til shelterturen.
Mvh Iver.
Hey Iver - tak for input :ok:
/Dorthe
'Cause it makes me smile.
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af M@X »

Så er der ingen vej tilbage. Billetterne er bestilt og betalt. 3 mand kører den 14/7 og 2 andre støder til nogen dage senere.
Det var heller ikke for tidligt for vi fik de sidste 2 ledige kahytter i den billige ende. Men der er plads i luxuskahytterne endnu.
En af deltagerne har købt den Gasgas trial som Peter AT havde til salg. Den vil blive flittig brugt til balancetræning og til at hæve konditallet. Jeg starter fra nul, så der er plads til forbedring.

Nu har jeg ro i sjælen og kan bruge foråret på at glæde mig og forberede mig. Der skal skiftes lejer og pakdåser og 2 nye dæk skal være klar til turen. Vi tager nogen testture for at prøve oppakning og telt. Det er med at begrænse vægten, da jeg jo skal have "dunken" med mig :lol:
--
mvh M@X
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af M@X »

I følge aftale med vores sponsor, Biltema, kommer her på fjæsen daglige opdateringer og grejbeskrivelser.

https://www.facebook.com/pages/Bikes-Be ... page_panel
--
mvh M@X
mc-eventyristen.dk

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Held og lykke til "Team Bike, Beers and Broken Bones".
Jeg glæder mig til at følge jer på jeres tur.
Håber ikke I finder alt for mange hundelorte udenfor jeres telte om morgenen, sådan som I har for vane :-D :-D :-D :-D
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af M@X »

Tak, Peter.
og tak for din beretning om Balkan turen :-D
--
mvh M@X
Brugeravatar
Dorthe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. mar 2012, 11:35
Geografisk sted: DK - i kanten af Roskilde...
Kontakt:

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af Dorthe »

Her på falderebet, rigtig god tur til jer!
Det kan jo være, at vi mødes deroppeaf :-)

Dorthe.
/Dorthe
'Cause it makes me smile.
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af M@X »

Jamen Dorthe, det er da ikke umuligt. Det er jo en ø med kun 1 vej rundt - som vi så ikke kører på ;-)
--
mvh M@X
Brugeravatar
Dorthe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. mar 2012, 11:35
Geografisk sted: DK - i kanten af Roskilde...
Kontakt:

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af Dorthe »

Hey...
Tak for beretningerne på Facebook... ;-)

Jeg kan da lige bekræfte, at flyet stadig lå på sin plads midt i august... :mrgreen:
Billede

Billede

Ses... :beer:
/Dorthe
'Cause it makes me smile.
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af M@X »

DAMN, jeg vidste at indernettet lyver ind i mellem. Ham eller hende der har lagt et flysilhuet ind på det forkerte sted skulle bankes med min gipsarm og graves ned i sandet for at blive kørt over af et Michelin T63

Det fly man kan se nederst på billedet er ikke noget fly. DC3eren ligger 60 km længere mod øst :roll:
Vedhæftede filer
Falsk DC3.JPG
Falsk DC3.JPG (138.3 KiB) Vist 18032 gange
--
mvh M@X
Brugeravatar
M@X
Indlæg: 220
Tilmeldt: 12. aug 2013, 21:46
Geografisk sted: Sønderborg

Re: til Island, Juli 2015

Indlæg af M@X »

Jo mere jeg kigger på Google Earth på det sted hvor man kan se et fly, jo mere spekulerer jeg på om det var et fly med tilhørende skygge der tilfældigvis befandt sig der da sateliten fotograferede området......

Der må i så fald være andre steder på kloden hvor et fly er kommet med på billedet ved et tilfælde
--
mvh M@X
Besvar