Nordkap 2006

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
UlrikEriksen

Alukasser

Indlæg af UlrikEriksen »

Er der nogle af jer som ligger inde med et sæt alukasser til en RD07 som er til salg?
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Alukasser..

Indlæg af Peter AT »

Hej Ulrik...

Prøv følgende udbyder af alukasser : http://www.daerr.at/bestellen/ergebnis. ... p=Motorrad

Kvaliteten er ikke anderledes end de andre udbydere på markedet, men ca. halv pris, så måske en overvejelse værd. Hvis det skal være helt prisbilligt, har samme udbydere kasser i galv. stål, som er endnu billigere.

Go' tur nordpå.

HugOgDask....
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
UlrikEriksen

Indlæg af UlrikEriksen »

Hej Peter
Hjemmesiden ser meget interessant ud. :-D
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Alu kontra Galv. kasser.

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg kunne faktisk godt forstille mig at galv. kasser faktisk er ret gode. Jeg tror ikke de smitter så meget af, som alu kasser f.eks. gør. Men jeg har desværre aldrig set dem - men Ulrik skulle du købe et sæt, vil jeg MEGET gerne se dem.

Mine H&B smitter nemlig lidt af - og man skal lige huske at pakke tingene lidt ind når man er på tur - i hvert fald - det som man ikke vil have alu farvet 8-)

Men jeg ved godt, der er en af de gode grunde til at der er lavet indertasker - men dem er jeg ikke den heldige ejer af.

MVH Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej der :-)

Hvis man vil undgå alufarve på sine ting når man pakker i alukasser, kan man med fordel, klæbe siderne til med selvklæbendefolie det har jeg gjort med mine, og så har jeg lagt et tyndt stykke skumgummi i bunden, og sat fast med velcro i låget, så rumler de ikke når man kører med dem halv ellerhelt tomme :-)

Det var et lille tip, der kom der :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fedt!

Indlæg af Søren Dahl »

Det vil jeg gøre så snart jeg får lidt tid.

Smadder godt tips - tak, Iver.

MVH Søren
UlrikEriksen

Hjemme fra Nordkap igen

Indlæg af UlrikEriksen »

Hej med jer
Så er vi hjemme igen efter 6.000km på ryggen af jernhesten. En rigtig fed tur på mange måder! Skiftende vejr, skiftende landskaber og masser af motorcykelsnak. Se vores nyhedsbrev på http://www.nordkap-2006.dk/Nyhedsbrev_5.htm og et udvalg på 150 billeder på http://www.nordkap-2006.dk/Billeder.htm
God sommer til alle.
/Ulrik, København
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Nordkapp

Indlæg af Nejmann »

Jeg har endnu kun kigget billeder, men hold da op! Det ser ud til at have været en fed tur 8-)
Vores sommerferietur gik til Alperne - og det var slet ikke ringe - men jeg synes nu stadig Norge har 'et eller andet' som jeg holder meget af, og som jeg endnu ikke har fundet andre steder. Måske handler det om Norges lave befolkningstæthed og det mere barske landskab...

Men jeg kan da også se, at nogen har gået til stålet: http://www.nordkap-2006.dk/Billeder/NK0 ... 1_8120.htm ser ikke ud som en helt planlagt situation..?

mvh Kåre
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Nordkap

Indlæg af Nejmann »

Har lige kigget lidt mere rundt på jeres side og fundet SMS-siden. Det er da en rigtig god idé - og underholdende læsning. Kan du fortælle lidt mere om, hvordan det fungerer 'bagved'?

Og så kan jeg se at Zegakasserne på Africa Twin'en har nogen stropper(?) spændt hen over låget. Hva' er det for noget?

I øvrigt ville det være fedt hvis I har flere gode waypoints, gps-ruter m.m. I vil dele med os andre. Jeg er overbevist om at jeg skal til Nordkap igen indenfor de nærmeste år :-D, og så er der jo ingen grund til at styre udenom de sjoveste gen- og omveje!

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Jeg er fandme klar!!!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Kåre

Jeg er bare klar til Nordkapp igen!

Jeg er iøvrigt helt enig - Norge har bare det der som jeg endnu ikke har fundet andre steder i Verden - det dur bare!

Ja, hvad skete der egenteligt på det billede - det kræver da vist lidt forklaring, det ser bestemt ikke rart ud!

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Billeder.....

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har også lige gennemset alle billederne, det ligner en tur man kun kan drømme om - Kåre og min tur til Nordkapp sidste år var også helt uforglemmelig, og står også for mig som den bedste ferie nogensinde. Vores tur til alperne var også noget helt særligt med mange uforglemmelige oplevelser, men vi manglede helt klart off road elementet - og det eventur kick det giver at køre hvor man føler natur og motorcykelkørsel går op i en højere og ubeskrivelig enhed.

Mvh Søren
UlrikEriksen

Film fra Nordkap

Indlæg af UlrikEriksen »

Hej med jer
Det er efter hånden længe siden jeg har besøgt HARK, men jeg har nyheder med!
Vi optog 6 timers video på turen og har nu kogt det ned til 1 time og 55 minuters underholdning for nørder.
Se to af klippene under nyheder på http://www.nordkap-2006.dk/.
Der kommer helt sikkert mere og flere fede klip.
God fornøjelse.

VH Ulrik
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Smadder godt!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Ulrik

Det er bare smadder godt!!! FEDT MAND!!!!

Christian var nu også enormt heldig - det kunne have gået helt helt galt!!!

Mvh Søren
Besvar