Polarcirklen i september

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
petraeus

Polarcirklen i september

Indlæg af petraeus »

Så er ruten til min tur til Polarcirklen og retur fra 4-14 sep. ved at være på plads.Den ser således ud: København – Örkeljunga – Stockholm – Åbo – Kristinestad - Himanka -

Haparanda -Jokkmokk -Vilhelmina – Vildmarksvejen - Strömsund – Sveg - Kristinehamn - Hyltebrug – København

Er der nogen der har erfaringer med en steder man bare skal se eller steder man bare skal køre, når man nu er på disse kanter?

Det er min første længere tur, så er lidt i tvivl om km per dag. Jeg regner med 300-400km pr dag, er det helt skudt ved siden af?

Hvis du skulle have lyst til at køre med, så giv lyd fra dig. Jeg vil helst afsted med andre, men da jeg bare vil afsted, kører jeg selv om jeg er alene.


Men som sagt god råd og tips & tricks modtages med kyshånd.


Jan
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Polarcirklen i september

Indlæg af Anders Thorsen »

Hej Jan
For et par år siden var jeg med Thormas en tur som vi kaldte en nat nord for polarcirklen du kan sikkert finde den under turbeskrivelser det var en pragtfuld smuk tur op gennem Norge og tilbage gennem Sverige vi brugte 7 dage kørte 5-6 hundrede km pr dag . Skøn tur.
petraeus

Re: Polarcirklen i september

Indlæg af petraeus »

Hej Anders. Den har jeg læst. Det var også en af grundene til jeg vil afsted.

Jan
Anders Thorsen
Indlæg: 201
Tilmeldt: 17. jun 2011, 14:07
Geografisk sted: Børkop

Re: Polarcirklen i september

Indlæg af Anders Thorsen »

Ja må indrømme er lidt misundelig men du må have en rigtig god tur mange oplevelser forude :-D
Besvar