sommertur til Tjekkiet

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

sommertur til Tjekkiet

Indlæg af Palle »

Nå ... Jeg overvejer en tur til Tjekkiet til sommer
For at prøve lidt andet end Norge og Sverige..
Er der nogen af jer gutter der har erfaring med det :?:
Hvordan med overnatning ? er der "allemandsret" som i Norden i forbindelse med campering ?
Er der noget man skal "passe på" ?
Har i tips eller advarsler ?
Jeg kunne godt tænke mig at undvige Pragh og andre storbyer...
Lad mig høre om jeres erfaringer... Det kan man jo kun lære af 8-)
Jeg har været der et par gange,men kun som turist i Pragh :beer:
Men umiddelbart er der jo muligheder,også for lidt "bjerge og grusvej" lagde jeg mærke til på vejen derned (i bil)
LAD MIG HØRE "guldkornene" 8-)

Norge og Sverige er jo fedt :ok:
Men nogle gange er det jo fedt at prøve noget andet...
Men skal jeg/vi holde de Skandinaviske forhold :?:
Chrome won`t get you home..
mc-eventyristen.dk

Re: sommertur til Tjekkiet

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Hej Palle

Held og lykke, tørvejr og må Guderne være med dig, på din tur til Tjekkiet.

Jeg har været i Tjekkiet mange gange. Altid på motorcykel. Har gjort kortere og længere stop. Også i Pragh. Jeg har aldrig haft problemer. Kun mødt venlige mennesker og følt mig godt tilpas.
Sådanne egentlige tips og gode råd har jeg ikke, men du kan kigge min RR fra en tur gennem mange lande på Balkan. De første par afsnit handler om turen gennem Tjekkiet. Hvis du finder noget du ønkser at høre mere om, er du meget velkommen til at kontakte mig.

Go fornøjelse hvis du går igang med læsningen 8-)
http://bikeadventurist.com/turberetning ... index.html
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: sommertur til Tjekkiet

Indlæg af Palle »

Tak for svaret :ok:
Jeg læser lige din beretning `en gang til,og nyder den endnu en gang..
og vender tilbage hvis jeg har nogle spørgsmål..

Der er så lige et par der dukker op :?: Har du nogen erfaring med overnatning i "det fri" og ikke Hotel eller campingplads i Tjekkiet ?
Og er det i det hele taget "lovligt" at slå bivuaken op i en skov eller lignende :?: hvis nu man er langt væk fra det nærmeste autoriserede sted at overnatte...

Og i har kunnet have jeres MC stående i fred og ro,hvis i ikke lige har været i nærheden (eksempelvis på seightseeing) :?:

Og hvad har i haft med af "papirer" forsikring,sygesikringskort,reg.attest osv :?:

Jeg må indrømme at jeg er vildt tændt på ide`en efter at have læst din beretning,og set de fede veje... :ok: 8-)
Chrome won`t get you home..
mc-eventyristen.dk

Re: sommertur til Tjekkiet

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Ih hvor det glæder mig at min historie kan inspirere og give lyst til at køre en tur........ 8-)

Har du nogen erfaring med overnatning i "det fri" og ikke Hotel eller campingplads i Tjekkiet ? Nej ikke i Tjekkiet, men har overnattet i telt på et mindre bjerg i Rumænien. Jeg tror ikke du vil få problemer, men tag dig i agt for hyrdehunde. Igen må jeg henvise til Rumænien, hvor 2 af mine rejsebuddies blev bidt på sammen tur af samme bidske hyrdehund. Hvis du ser en flok får i bjergene, så hold dig væk, det er det nemmeste. Hvis fårene passes af hunde, er disse hunde hysteriske med at gøre deres job. Især alfahannen - her min gode ven Morten Libenholt sekundet inden alfahannen bider ham i hasen Billede

Og er det i det hele taget "lovligt" at slå bivuaken op i en skov eller lignende :?: hvis nu man er langt væk fra det nærmeste autoriserede sted at overnatte... Altså lige sådan ville jeg gøre. Køre bort fra trafikeret vej og finde et sted med go pæn flot udsigt og lade fem og syv være lige.

Og i har kunnet have jeres MC stående i fred og ro,hvis i ikke lige har været i nærheden (eksempelvis på seightseeing) :?: Ja, det må jeg sige ja til. Jeg har endnu aldrig haft problemer ved at efterlade motorcyklen med bagage nogen steder. Aldrig. Jeg har mødt rigtig mange meget flinke folk, og alle har været interesserede, men holdt fingrene for sig selv. Hvis det har været muligt, har jeg nogen gange "haft lokale" til at holde øje med ting der ligger på motorcyklen. Dog hjelm har jeg altid låst fast med en wire. På billedet er jeg i Lviv, Ukraine, og den pæne unge mand, Pjotr, som er tegnelærer for børnene der tegner i baggrunden, kunne noget engelsk, og lovede at holde øje med vores ting medens vi kiggede på borgruiner. Billede

Og hvad har i haft med af "papirer" forsikring,sygesikringskort,reg.attest osv :?: Husk det grønne forsikringspapir. Og gerne udfyldt af dit forsikringsselskab. Der er nogen lande der ikke godtager de grønne beviser, hvis de er udfyldt med kuglepen. Har dog aldrig vist papiret i Tjekkiet. De er jo medlemmer af EU, og der er ingen synlige grænsevagter. Grænseovergang fra Tyskland til Tjekkiet Billede

Jeg må indrømme at jeg er vildt tændt på ide`en efter at have læst din beretning,og set de fede veje... :ok: 8-) Ja, det forstår jeg til fulde, ønsker dig en go tur :beer:
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: sommertur til Tjekkiet

Indlæg af Palle »

Hvor vildt med de hyrdehunde :shock: :-o
Jamen min rejselyst er da absolut ikke blevet mindre :ok:
Jeg skal sgu` se om jeg ikke kan lokke min køre-kammerat med på en tur sydpå,til sommer...

Ellers skal du have tak for inspirationen... 8-) og for at have gjort mig nysgerrig
Chrome won`t get you home..
mc-eventyristen.dk

Re: sommertur til Tjekkiet

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Smiler, jamen selv tak. Skulle der være en anden gang.

Det med nysgerrighed er gensidigt :-D
Var det dig og din rejsekammerat der for en måneds tid siden kontaktede mig for at høre om mulighed for at overnatte i vores shelter?

Billede
Tidligere_medlem_1

Re: sommertur til Tjekkiet

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Det var mig. Efter Blåvandshuk, valgte vi at køre hjem til Sjælland. Vi vidste ikke, at din plads er så åben, som den er. Nå men, det var også en dejlig tur hjem, ad den
gamle hovedvej helt til Nyborg.
mc-eventyristen.dk

Re: sommertur til Tjekkiet

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Lykkedal skrev:Det var mig. Efter Blåvandshuk, valgte vi at køre hjem til Sjælland. Vi vidste ikke, at din plads er så åben, som den er. Nå men, det var også en dejlig tur hjem, ad den
gamle hovedvej helt til Nyborg.
Smiler, fint nok, men du / I kommer da bare en anden gang, her er åbent hele året :beer:
Besvar