Alperne

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hejsa, lyder godt nok hyggeligt 8-) fortsat rigtig god tur :-D
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Kåre og Søren

For satan det lyder fedt, sådan.....

Motorcykeltur og Metallicakoncert, mage til flok livsnydere ;-)

Var maden ok Kåre, med Søren som kok kan man vel aldrig vide???

God tur, fortsat.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Kåre og Søren

For satan det lyder fedt, sådan.....

Motorcykeltur og Metallicakoncert, mage til flok livsnydere ;-)

Var maden ok Kåre, med Søren som kok kan man vel aldrig vide???

God tur, fortsat.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Alperne

Indlæg af Nejmann »

Hej Alle. Tak for hilsenerne.

Jeg overlevede i hvert fald maden ;-)

Nu har vi lige været over Col de la Bonette. Den øverste sløjfe var desværre lukket på grund af sne, men vi nåede da over 2700 meter!

Jeg lægger lige et par billeder i galleriet!

--
mvh Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hjemme igen...

Indlæg af Søren Dahl »

Som I nok har fundet ud af, er vi kommet hjem igen fra vores Alpetur. Det kunne ikke gøre bedre, og takke være Kåres navigations udstyr og evne til at bruge dette, fik vi set nogle af de bedste pas i Alperne, en uforglemmelig tur. Ud over en masse fede MC oplevelser, var vi på besøg flg steder:

Hitlers Ørnerede i Berchtesgaden som ligger i Tyskland på grænsen op til Østrig. Det var en sted med mange turister, men alligevel en fantastisk oplevelse. Et enormt byggeri som blev banket op på kun 13 måneder, inc. den ekstreme vej som går op til Ørnereden. Hitler fik byggeriet til sin 50 års fødselsdag af sit Nazi parti. En fantastisk udsigt og en lidt mærkelig ubeskrivelig fornemmelse af, at "der fürer" engang har været på samme sted, som det sted man nu selv er. Desuden var der en stor bunker nede i selve Berchtesgaden hvor mange forskellige tysk-vigtig bygninger under krigen lå. Det er den største bunker jeg nogensinde har set, meget spændende. Der var desuden bygget et museum sammen med bunkeren, som kunne fortælle om alle krigens rædsler, og om hvordan Hitler var kommet til magten og havde fungeret under krigen, og hvordan hele krigsmaskineriet i Tyskland havde virket inc. en masse oplysninger om lejerne og partiets opbygning samt de forskellige tyske lederes karriere og (heldigvis) død.

Vi var også på besøg i KZ lejerene i Dachau - og tro mig, hvis man ikke kunne lide Hitler inden man gik ind i lejeren, så ville ens holdning til ham bestemt ikke blive bedre efter besøget. Jeg vil nok aldrig, incl. de fleste andre mennesker, aldrig kunne fatte hvorfor disse mennesker dog skulle behandles på denne frygtelige og ganske umenneskelige måde! Da jeg gik inde i lejeren, gik jeg og tænkte på mennesker som dengang virkelig gjorde en forskel - de mennesker som gjorde at Hitler tabte krigen - at man skænker de mennesker som levede og døde under krigen for vores fremtid, en tanke, gør bestemt ikke noget.

Så var vi på besøg i Touratech Süd, hvor vi talte med Marcus som var indehaver af butikken, en virkelig fin fyr som iøvrigte havde talt med Charley Boorman fra Long way round for blot 14 dage siden, hvor han havde været på besøg i butikken, cool! De har jo også været med til at udstyre de to rejsende til turen i 2004. Jeg fik også købt en del udstyr til min nye Twin.

Vi var også på besøg i den nordelige afdeling i Hamburg, samt besøg hos Louis også i Hamburg - også deres hovdelager det er bare enormt stort.

Jeg har vedlagt lidt billeder i galleriet som viser nogle (få) af højdepunkterne, både visuelt og følesmæssigt vi fik på turen. - dem var der mange af. Vi kan varmt anbefale en tur til Alperne - det er fantastisk.

Mvh Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Fedt med en tur til alperne. Netop hjemvendt fra en Østrigstur kan jeg også fremvise nogle billeder fra Ellmau og Hochalpenstrasse samt Grossglockner:


http://www.hjemloese-mc.dk/GALLERY/Austria2006?page=1
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dejligt.

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har også været de nævnte steder her i år - det er så skønt at man har svært ved at fatte at der findes sådan nogle smukke og storslåede steder.

Rigtig fede billeder iøvrigt og en god og praktisk måde at fremvise dem på.

Mvh Søren
ostetorben

Indlæg af ostetorben »

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget af alle de reservedele I faktisk fik brug for? Er det en nødvendighed at have alt det med? Normalt er der jo ikke brug for andet end service hver 6-10000 km afhængigt af model?

Mange hilsner, Morten
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Der bliver næppe brug for reservedele. Det eneste af den slags jeg havde med på min Østrigstur var dækjern, lappegrejer og pumpe (samt det lille - men glimrende originale værktøjssæt som ligger under sædet). Og selvfølgelig kædespray.

Men det var selvfølgelig også kun 3.000 km - og på en næsten spritny maskine.

På en længere tur ville jeg måske også medbringe lidt mere grej, men hvis man har tilstrækkeligt med tid, kan man jo få repareret sådan en overalt - hvis man har penge til det.

Med den holdbarhed som man finder i en transalp er sandsynligheden for et havari dog meget lille, så jeg ville ikke bekymre mig synderligt.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Gæst

Indlæg af Gæst »

Indtil min TA reelt stod af, hvilket var efter ca. 150.000 km. med mig på, inklusive masser af hård offroad, bundgas og to alvorlige styrt med over 80 km/t, havde jeg aldrig haft brug for andet end dækjern, ekstra slange, ekstra kædeled og en kædesplitter, nåja og så et sæt umbraconøgler og, det i tidligere indlæg så berømmede, standard værktøjssæt.

Så svaret er nej, det er ikke nødvendigt at have reservedele med. Desuden viser erfaringen, at det altid er noget andet, der ryger, end det man har med.
Besvar