Grovæderturen 5-6 november

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af Søren Dahl »

Så blev det tid til tilmelding til årets Grovædertur - mine forældre glæder sig allerede til I kommer :)

Dette er en meget traditionsbundet tur - så selv teksten fra sidste år er uændret, bortset fra datoen :lol:

Lidt info om programmet og hvilke forberedelser man skal gøre sig:

Vi mødes lørdag den 5 november mellem kl. 13-14 hos mine forældre på deres nedlagte landejendom på Nord Djursland (de tilmeldte får adressen pr PM). Her drikker vi kaffe, og får et beskedent kaffebord med lagkage, boller, chokolade, kringle og naturligvis en af mine gode venners helt særlige specialitet - en kage som nærmest er blevet symbolet på konceptet for denne tur - :ok: kiksekagen :ok: - derefter kører vi ned til shelterpladserne ved Voer Færgested og får bålgryde, lidt at drikke, nogle gode historier, og en masse hygge - med andre ord - det vi gør når vi er bedst her i HARK :-)

Dagen efter kører vi de 5 km tilbage til mine forældre og får morgenmad - som sidste år- den udvidede version - tør jeg godt røbe :-D

Sørg for lidt varmt tøj, da temperaturen jo som bekendt er på vej ned ved denne årstid - husk desuden bestik, tallerkner og medbring selv alkohol hvis I er til sådan noget :beer: - husk varmt overnatnings grej og vigtigst forberedelse: at faste et døgn før i møder :lol:

Prisen for dette arrangement var på 200,- sidste år pr deltager - hvilket forventes at være på samme niveau i år. Inkluderet i prisen er også det beløb vi skal betale for at overnatte i shelterne som er ejet af Fjordcentret.

Tilmelding her på tråden :)

Søren Dahl (sagde hunden)
Lasse (Tilmeldt sidste år:)
Henrik Hald (Leverandør af turens trofæ! :)
Lars N
Iver
Fru Olsen
Jørn
Rúni Poulsen
Senest rettet af Søren Dahl 23. okt 2016, 21:02, rettet i alt 6 gange.
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af Lars N »

Kok hel melder klar dkflag4 :beer: fing1 kkj8
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af iver »

Jeg skal da også med. Dog med forbehold for sne og is!


Mvh. Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af JP »

Hej Søren
Jeg vil gerne se, hvad der foregår sådan en weekend, så hermed en tilmelding.
Skriv eller ring hvis I skal bruge nogen hjælp.
Glæder mig allerede.

Hilsen Jørn
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af Søren Dahl »

Tusinde tak Jørn!!

Super fedt, så er alle stamgæsterne samlet endnu en gang - hvor er I bare super gode, at I bliver ved med at støtte op om mit lille arrangement helt ude ved Randers Fjord, det er virkelig fedt, skal I vide!!!
Der er stadig plads til flere og I kan melde Jer på helt til den 5 November :-)

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Grovædere.... :-D

Jeg er ked af at jeg ikke kunne levere et bedre vejr i år, men som jeg skrev til Lasse, så kan jeg garantere Jer at der bliver rigeligt at spise som et plaster på såret :)

Da I jo alle har været hos mine forældre før, vil Jer blot høre om I alle har adressen ?

I kan ringe eller sms til mig på 23236387 hvis der er nogle udfordringer :ok:

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af iver »

Godmorgen Hr. Grovæder Dahl.

Jeg kunne godt bruge en adresse. Ser frem til dit fortræffelige selskab.

Mvh. Grovæder Iver.
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
fruolsen
Indlæg: 61
Tilmeldt: 13. jul 2015, 08:21
Geografisk sted: Vendsyssel

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af fruolsen »

Hejsa Grovæder

Så er turens nordligste deltager vel hjemme og fingrene tøet op igen til at kunne skrive her:)

Tak for dejligt selskab og fantastisk forplejning.
Jeg ser frem til at gense jer igen til foråret.
hilsen fru olsen
Hondaxl650v
Suzuki Inazuma 250

Er du glad? Ja - Fint, Nej - kan du gøre noget ved det?
Ja - så gør det og bliv glad, Nej - så vær glad alligevel
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af Lasse Pedersen »

God eftermiddag Gode Grovædere
Så er jeg vel ankommet til Brøndby, man kan godt mærke at det er ved at være efterår, :-D Øllet er jo koldt, :not: :kaffe: ligeså :ok: :ok:
Jeg har haft en dejlig weekend, tak skal i have alle sammen fordi i har været medvirkende til endnu en god tur til Voer, Tak til Søren, Else og Jørgen, gladere og mere gæstfrie mennesker findes vist ikke.
Jeg vil meget gerne tilmelde mig Grovæderturen 2017!!

Mange hilsner til jer alle
fra Lasse

PS: Bertram hvor er du en rask dreng!!
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
PAVJ

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af PAVJ »

Hej alle.
Mange tak også herfra. Det var rart at se jer alle igen :kaffe: og i særdeleshed Søren og Co` traktement, der går man ikke glip af noget. Jeg håber at i alle kom godt hjem, det er flot, Lasse - at du tager de længere turer uden et kny :ok:
Turen bekræfter også at regn og blæst er værre set indefra, end når man først har bevæget sig ud i det. Det var iøvrigt rigtig fint med pavillonen, den sikrede en vis komfort henover aftenen. Alle livets væsentlige spørgsmål blev som sædvanligt endevendt: Motorcykler, øl, :beer: liggeunderlag, "Frikke-diller" vejret, - mad og så en lille bitte smule arbejde, Voer banden, og så også en del af det som ikke bør nedskrives. Eller som Bertram: "Jeg forstår ikke helt hvad de snakker om" - godt for det, min dreng, godt for det -
I grunden vel egentligt alt sammen universelle ting. Men understøttet af efteråret, mørket og motorcyklen, bliver det noget ganske ekstra. Om motorcyklen skrev Johannes V. Jensen for over 100 år siden:

"Saadan en Motorcykle er et Instrument, har sin egen Æstetik, falder lige saa lidt udenfor Menneskets Fornødenheder, som f.eks. Musik. Fart for Fartens egen Skyld har altid været det naturlige Menneskes fornemste Forlystelse«, og »Maskinen er i og for sig kompliceret, i Grunden et System af lutter tekniske Omveje, men som den er fungerer den udadleligt, de 6 Hestekræfter vi raader over kan slippes løs og kontroleres med de mest minimale Indstillinger, det store tunge Bæst, som to Mand ikke kan løfte, er følsomt som et levende Væsen, gaar frem i Spring, som om den slet ingen Vægt havde, raser med Salver af Eksplosioner op ad lange stejle Bakker og falder øjeblikkeligt i Ro, klipper som en Symaskine hen ad Vejen, saa saare man mindsker Gas, det er en Art Fuldblod i Metal og Konstruktion, den mest fuldendte Forening af Styrke og Finhed man kan tænke sig"

Jeg tror at havde digteren levet idag, ville han have nydt at være med på denne tur. :kaffe:

Med ønske til jer alle om et godt efterår, og en sikker vinter
Poul og Bertram. (sidstnævnte arbejdede resten af søndagen med denne)
Billede
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af Lasse Pedersen »

Hej igen Hark
Den er fin Bertram, men kan vist desværre ikke købes mere, har jeg hørt.
Hvor er det et godt digt du har fundet Poul Arne, ja det virker som om den gode digter ville være et kært medlem af denne eksklusive skare, der har ret til at kalde sig grovædere :ok:
Med hensyn til vejret så har du endnu en gang ret, vi der tager ud i det, ser det sjældent som noget der kan gøre fra eller til, tænk hvis man havde, så havde der været en flok dejlige mennesker man ikke havde snakket med!

I sal alle herfra have en stor tak fordi i giver mig disse oplevelser
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Lars N
Indlæg: 305
Tilmeldt: 23. sep 2012, 13:42
Geografisk sted: Rager ikk dig

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af Lars N »

Hey Takker alle for en fortrinlig aften. Højt humør og masser f røverhistorier. Vi kom jo ogs hinanden ved ddkk nu hyggeligt med lidt telt over hovedet så vi ku hyg selv i regnen og køk hel og hald blev knap så våde i år :shoot:
Fedt at din skønne forældre endnu engang åbner deres døren for os år efter år. Jeg er helt sikkert klar til næste år. :beer:
Vi må ha lært Bertram nogle flere ord næste år fing1 :beer: ha ha cool Kneght der er i ham :ok:

Vi må dog nok be be om en voksen mængde kiksekage næste år kkj8 og en æblekage til Olsen :sol: smager jo godt det skidt.

Mvh de venligste jyde hilsener til alle ddkk
fing2 fing1 I mangel af egen succes, er andres nederlag ikke at foragte. kslag :honda:
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af JP »

Hej
Tak for en hyggelig weekend, sidder lige nu på kontoret og kigger ud over et snedækket landskab, nået i modsætning til sidste weekend.
Søren, du må takke dine forældre, for deres store gæstfrihed. Ser allerede frem til at deltage næste år.
Jeg havde kun en lille tur hjem, tager hatten af for dem som kørte langt.
Og Bertram, han er sgu en sej gut.

Ses næste år.
Hilsen Jørn
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Re: Grovæderturen 5-6 november

Indlæg af Søren Dahl »

Kære grovæder.

Det er nu en uge siden, at i var på besøg hos mine forældre, det var en rigtig rigtig dejlig tur, mest af alt fordi I alle gav et fantastisk godt bidrag til turen. Lasse, du kom i sædvanlige stil med en masse dejlige specialiteter, helt over fra Brøndby!! Lasse du er virkelig virkelig sej, og yder et helt særlig bidrag, ikke kun for mig og mine forældre, men for hele klubben i helhed. Tak for din måde at være på, de gode samtaler vi fik, og sjove diskussioner :-) Du er hermed tilmeldt til næste års tur!!!!

Lars, rigtig godt tænkt med pavillonen, og ikke mindst udtænkning af Bålgryden, det var en stor succes. Super fedt at du bliver ved med at deltage, og tak for dine altid gode bidrag til turen, det er jeg rigtig glad for! Og desuden tak for dit altid gode og høje humør

Henrik, mange tak fordi du altid trofast møder op med din fantastiske kiksekage. Der plejer altid at være en smule tilbage, men i år var den helt væk i løbet af kort tid. Som du selv siger, skal man kun have sådan en en gang om året, men jeg glæder mig allerede til næste års kiksekage, den har du altså bare styr på Henrik!

Jørg, tak for dit trofaste bidrag, med at møde op til denne tur, og tak for dit engagement, med at ville med tage både det ene og det andet for at vi kunne være i tørvejr. Virkelig flot stykke arbejde du har lavet sammen med sønnik på motorcyklen.

Fru Olsen, tak fordi du endnu en gang vil deltage i mit lille arrangement, både mine forældre og min moster og onkel som jo også dukket op til kaffen, hyggede sig rigtig meget I dit selskab. Det gjorde vi andre også!! :-))

Poul Arne og Bertram, hvor er det bare fedt at i også valgte at dukke op. Bertram du er en rigtig sej knægt, jeg håber du har lært nogle spændende ting på turen, men jeg håber også at nogle af tingene har du glemt, det er ikke alle ting der bliver sagt af os voksne omkring bålet , som man bliver rigere klogere eller smukkere af.
Poul Arne, du kan godt være rigtig stolt af din knægt, og så mine forældre lagde mærke til hans eksemplariske opførsel :-)

Runi, fedt at du også ville deltage på denne vores tur, som jo var særdeles våd, super fed kværn du har, og ret fedt du begiver dig ud, på de våde kolde veje med den slags dæk du har på! Til dem som ikke ved hvad jeg mener, er cyklen klar til at bestige Råbjerg Mile!

Iver, fedt at du endnu en gang deltog i grov æder turen. jeg tror ikke det er mange mennesker der keder sig i dit selskab. Jeg griner stadig af dine sjove indslag, og citater fra danske film, det er fandeme godt Iver!! Du har deltaget flere gange nu, og og tyder på at du er ved at blive fast inventar på denne tur, det er go stil Iver!!

Mine forældre og jeg glæder os meget til at se jer igen næste år.

Mvh Søren
Besvar