Guidet HARK tur i 'baghaven'.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Guidet HARK tur i 'baghaven'.

Indlæg af yaknudsen »

Åben invitation til guidet tur på det sydøstlige Sjælland, med udgangspunkt i Køge.

Stærkt inspireret af de overvejelser som et nyslået medlem af HARK forummmet har gjort sig, vedrørende
en mulig guidet tur på Lolland har jeg fået den skøre ide at invitere interesserede HARKere på en guidet tur
i min 'baghave'.

Min baghave er sådan nogenlunde det område som er omkranset af byerne Køge (hvor jeg bor), Holtug,
Rødvig, Faxe Ladeplads, Præstø, Næstved, Ringsted.

Der er masser af smukke snoede sogneveje og adskillige seværdige steder langs Stevns Klint.

De små havne sydover langs østkysten ligner ofte noget der får en til at tænke på verden som den så ud i
60'erne. Altså i de rigtig gode gamle dage!

Der er grønne og svalende skovområder, myriader af herregårde og små billedskønne søer overalt hvis man
ellers ved hvordan man undgår 'den slagne vej'.

En enkelt ynkelig grusvej kan man såmænd også finde, omend de er rimelig sjældne her på disse kanter.

Kuperet terræn har vi såmænd også, cirka midt i min baghave findes Sjællands højeste naturlige punkt
Kobanke hvis 'tinde' befinder sig 123 meter over havet. Højdepunktet er dog ikke særlig spektakulært og
befinder sig på noget der med lidt god vilje kan betegnes som en højslette, et godt stykke inde i et
skovbevokset område som ikke er lovligt tilgængeligt med et motoriseret køretøj.

Men området fra Kobanke og ud mod kysten er helt bestemt en køretur værd.

Hvis der er nogen HARK'ere som kunne være interesserede i en guidet tur i min 'baghave', hvadenten
der er tale om blot nogle få timer, eller længere ture, eventuelt over flere dage inklusive overnatning,
i shelter, eller på campingplads, så sig endelig til. Muligheder er der masser af, og mindst lige så mange
storslåede løsninger.

Jeg kan også finde soveplads til max. 2-3 overnattende turgæster i den lille 'spisestue', i min forholdsvis
beskedne lejlighed, forudsat at gæsterne selv medbringer sovepose, liggeunderlag mv. og er i besiddelse
af en nogenlunde gennemsnitlig pli. (Hvilket kendetegner alle de HARK'ere jeg har gjort bekendskab med
gennem tiderne, så det er nok pænt nemt at leve op til).

Så, hermed en åben invitation til en eller flere guidede ture med udgangspunkt her i Køge og ud i det
stærkt undervurderede sydøstlige Sjælland.

Interesseret? Send en PM, så vi eventuelt kan udveksle telefonnumre og mailadresser.

Udvid også gerne konceptet med andre lokale turtiltag rundt omkring i 'dannevang', og gør det også hjertens
gerne lige her i denne tråd, som sagtens kan rumme andre lignende initiativer, helt uden at der er nogen som
behøver at føle sig stødt på manchetterne. ;-).
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
John Sigh
Indlæg: 510
Tilmeldt: 29. jul 2011, 21:12
Geografisk sted: Sydthy

Re: Guidet HARK tur i 'baghaven'.

Indlæg af John Sigh »

Hej Jens.

Super initiativ :ok:

Jeg glæder mig til foråret :roll: kkj8

Mvh John
"Der er intet der er så galt,at det ikke kan blive værrer"
" Man skal aldrig tynde sin whisky med kaffe,brun farin og flødeskum før man skal sove !"
mc-eventyristen.dk

Guidede ture i 'baghaven' SydVestJylland

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Jow jow, jeg bor jo så i SydVestDanmark, nærmere i Kvong ca. 20 km nord for Varrde.
Jeg har masser af tid og stor lyst, til at vise rundt i min baghave. Dette kommer bl.a. til udtryk ved to arrangementer.
Vi holder "Bike Adven Turist Træf", som i 2017, holdes fra 30. juni til 2. juli.
Og "Prinsens Jule Kur Tur" som i 2017 køres 17. december.

Skulle nogen have lyst til at komme forbi og køre en tur sammen med mig og måske mine herboende venner, så meld endelig ud :-D
Jeg kender en del grus- og andre sjove veje i området, som jeg gerne viser frem.

Desuden har vi, min kæreste og jeg, vores "Mini Primi Camp", som er............. nej, kig ind på hjemmesiden, og se hvad vi tilbyder: http://miniprimicamp.dk/
Hvis du, eller dig og dine venner eller klub, mangler et udgangspunkt for et ophold i SydVestDanmark, er du / I velkomne her.
Vi har ikke så meget run på stedet endnu, men for go ordens skyld, vil det være fint, hvis du kontakter mig inden du kommer, især hvis "du" er flere :lol:

Ønsker du hjælp til noget i forbindelse med området, vil jeg genre hjælpe dig. Bl.a. med destinationer og ture heromkring. Der er ikke krav om, at jeg er med på turen, og der er ikke krav om, at du / I skal være sociale med mig / os, hvis du / I kommer her og bruger vores faciliteter 8-)

I november havde vi fornøjelsen af at en flok "Tøser" benyttede stedet. De trodsede frost og kulde, og sov i shelter, telt og bil. Se en reportage fra deres besøg: http://bikeadventurist.com/turberetning ... B8ser.html

Ses vi? Ja, det håber jeg :beer:
Peter
Indlæg: 7
Tilmeldt: 25. apr 2016, 15:44
Geografisk sted: Sjælland, ved Østersøen

Re: Guidet HARK tur i 'baghaven'.

Indlæg af Peter »

Jeg vil glæde mig til at blive guidet rundt på Stevns af yaknudsen i løbet af 2017. Har udgangspunkt i Karlslunde, så det kan ikke være bedre :beer:

"Mini Primi Camp" har jeg tænkt mig at bruge som "basecamp" for en miniudflugt eller 2 til næste år. Det ser hyggeligt ud, og forudsætninger og betingelser for ophold der, passer lige i min pose.

I kan begge se frem til at høre fra mig :lol:
Mvh. Peter
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Guidet HARK tur i 'baghaven'.

Indlæg af yaknudsen »

Peter skrev: I kan begge se frem til at høre fra mig :lol:
Mvh. Peter
Glæder mig allerede :honda: :beer: dkflag4 :-D
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
mc-eventyristen.dk

Re: Guidet HARK tur i 'baghaven'.

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Peter skrev:I kan begge se frem til at høre fra mig :lol:
Mvh. Peter
Lyder som en fin aftale, Peter. Du skal være meget velkommen :beer:
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Guidet HARK tur i 'baghaven'.

Indlæg af yaknudsen »

Ovenstående tilbud om 'overnatning i min baghave' står stadig åbent. Konceptet er uændret og endnu ikke afprøvet, måske sker det i året 2021!

Året 2020 var året hvor mange var mere eller mindre tvunget til at blive hjemme på grund af en møghamrende irriterende virus, så jeg forestiller mig at vi er nogle stykker der har opsparet en betydelig mængde trang til at komme ud i vores dejlige land sammen med nogle ligesindede.

Når samfundet lige så stille vender tilbage i retning af mere normale tilstande er jeg i hvert fald klar, enten som vært - eller som deltager i lignende arrangementer. Hold jer endelig ikke tilbage - for så snart det er rimelig risikofrit - bør der efter min vurdering sættes gang i noget tur-hygge.

Jeg trænger! Siger det bare!
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Besvar