1. shelter pr. mdr. i 12. mdr.

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

1. shelter pr. mdr. i 12. mdr.

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag HARK

Jørn og jeg var lige en smut i Middelfart i weekenden.

Vi fik lynkoteletter, masser af fløde/champion sovs, med ris.
Vi fangede nemlig ikke de fisk vi havde håbet, så jeg tog dild sovsen med hjem igen, godt at være forberedt og på den sikre side, det gælder ikke "kun" udstyr, men især proviant, ved i hvad? jeg havde kun hel peber med, ingen peberkværn eller morder, det er noteret, heldigvis havde Jørn, peber med i en fin lille vandtæt beholder, så det blev redet!!!

Der blev så min 12. shelter overnatning på 12. mdr. i godkendte officielle shelters.
Ikke 12 shelter på 12 mdr. men 1. shelter pr. mdr. på et år, jeg har været på shelter tur mere end en gang om måneden side august 2019. "Kun" 2. shelter mere end en gang, det var shelterne ved Tange sø og shelteren på min datters arbejdsplads, (som ikke er officiel) ; men rigtig fin. De to sværeste shelter overnatninger var juni og juli, der er det så varmt, at det for mig ikke er nogen fornøjelse at køre på motorcykel, men sådan er der jo så meget.
Det har sin fordel at være folkepensionist, når jeg så som ofte benytter shelterne midt på ugen så tager jeg jo heller ikke pladssen fra det arbejdende folk, jo selvfølgelig har jeg da benytte mig af den fordelagtige ordninger der har været vedr. besøg på de danske småøer, det kan jeg i høj grad anbefale, der er for mig, langt flere oplevelser der end jeg havde forstillet mig, det er så i år blevet til færge rute nr. 84., 4. øer jeg ikke tidligere havde besøgt, en del indkøb af lokale specialiteter og rigtig meget lokal snak med, både færge personalet og beboerne på øerne.
For når halvdags turisterne tager den sene færge fra øerne, så kan man meget let få en hygge snak ved de udhæng skabe der er med de lokale specialiteter, flere ganger er der også komme besøg ved shelteren, beboerne vil lige se om det nu er rigtigt at det er en gammel hvid skæget mand der er på deres ø, på motorcykel. Ret hyggeligt.
Shelterne ved Middelfart ligger 50 m. fra Lillebælt, let at køre til, både bade, toilet, drikkevand og skraldespande, jeg vil anbefale at bruge dem når der er sydøstlig eller sydvestlig vind og ikke som Jørn og jeg havde nordvestlig vind, det larmer virkelig meget når især godstogene køre over broen, hvilket de gør regelmæssig hele natten.

Er der for øvrigt nogle af HARK´s medlemmer der ved hvor og hvordan man bære sig ad med at registrerer shelter overnatningerne?

Gode oplevelses ønsker
Fra
Lasse
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: 1. shelter pr. mdr. i 12. mdr.

Indlæg af Palle »

Hej Lasse :ok:

Det lyder da som om du har hygget dig gevaldigt inden hele DK bliver lukket ned 8-)
Kom til at tænke på spejderene der skal gå i korte bukser i et helt år for at få et mærke :lol: ha ha
Men fed ide du der fik :ok:

Jeg ved ikke rigtig med reg. af overnatninger.Men min første indskydelse var denne side hvor der er div forums og tips osv osv
Det er meget muligt at du ikke kan bruge den til en S...
Men det er jo altid rart med lidt respons på sine indlæg ;-)

Og så må jeg hellere lige huske linket 8-)

https://outsite.dk/
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: 1. shelter pr. mdr. i 12. mdr.

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag Palle
Ja jeg hygger mig sammen med min Transalp
Nedlukning Ja, men alene kan man ikke smitte så mange, ej heller blive smittet, men hvad, hvis vi pensionister dør af covid 19 bliver det jo en økonomisk fordel for samfundet 😊
Men en god lukket styrthjelm er vel et ok visir 😷
Tak for oplysningen jeg ser efter 🤗🤗
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Brugeravatar
JP
Indlæg: 302
Tilmeldt: 16. aug 2007, 21:02
Geografisk sted: Nørager

Re: 1. shelter pr. mdr. i 12. mdr.

Indlæg af JP »

Hej
Ja, god måde at opleve DK på .
Måske fint nok Lasse ikke behøver at gøre det i korte bukser.
Hilsen Jørn
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: 1. shelter pr. mdr. i 12. mdr.

Indlæg af Palle »

Jeg er heller ikke sikker på at det ville være et kønt syn :lol: ha ha :-D
Sorry Lasse ;-)
Men friskt gået :ok:
Og en fed måde at komme omkring i DK på :ok: respekt :beer:
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Lasse Pedersen
Indlæg: 704
Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:09
Geografisk sted: Brøndby

Re: 1. shelter pr. mdr. i 12. mdr.

Indlæg af Lasse Pedersen »

Goddag HARK's

I skal under ingen omstændigheder sige undskyld 😉

Gamle mænd med tynde ben og stor mave er et forfærdeligt syn i korte bukser 👍👍

Det har i den grad været hyggeligt og jeg har haft nogle hyggeligt snakke med venlige mennesker og set spændende lokale steder med deres historier, der er mange steder hvor det er vær at køre hen, brug weekendterne, så tager i nemlig ikke plads for mig 😉
Nej jeg undskylder ikke 🙈🙊🙉
Hilsen Lasse (Trapper)
Brøndby

Transalp RD11 06 sort. 202.000. km. 102.Færger.
BSA B 40 WD. 67.

Sidecar cross is for men! Transalp is for an old man!!
Man ved aldrig hvornår man ser en sort Transalp
Besvar