Tur til Katholm

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Tur til Katholm

Indlæg af Søren Dahl »

Over middag, kørte jeg over til Henrik Hald, og sammen fik vi jaget en helt stald fuld heste væk fra Henrik computer. Sådan nogle heste er nemme at fange når man interesserer sig for net baserede ridefilm....MEN det er en helt anden historie. ;-) Efter vi havde drukket varm chokolade og spist boller med tandsmør gik turen ud i det blå. Missoinen var at finde en af tyskernes efterladenskaber som i følge min biblioteks Bunker Guide skulle befinde sig i nærheden af Skovgårde ved Fjellerup. Det lykkedes os dog kun at opstøve lidt information af et ældre ægtepar som mente at de havde set noget beton byggeri i den lokale skov - så vi fik vendt dyngerne på den smalle sommerhusvej og fik tæsket cyklerne ind i den nærliggende skov, men en stor container med affald stod i vejen for vores vidre fæld, så vi valgte at sætte kursen ud mod Fjellerup, hvor vi tog en tur ned at strandvejen og nød udsigten ud over vandet hvor der stadig var enkelte sensommer hungrende mennesker som spadserede langs vandkandten......

Turen fortsatte ud mod Grenå, og derfra vidre ud til Katholm. Her ligger der et fantanstisk off road paradis med lange ekstremt brede grusveje som fører ned til en grusgrav, der ud over er der et stort område af en mere tvivlsom off road karakter, som vi naturligvis skulle efterprøve, så der blev eksperimentere med både store stenblokke, dybt blødt sand, lange passager med dyb dyb ral, hvor vi fik stenvasket vores fælge og fik skrabt bundskjoldet ren for alt muligt skidt vi gennem sommeren har fået samlet sammen - en dejlig fornemmelse. En meget stejl bakke begyndt Hald også at forcere, jeg fulgte naturligvis efter - naiv som jeg er - men mens Hald kom helt op med sine knopdæk, måtte jeg nøjes med at komme halvvejs op, da mine tyndtslidte Battelwing gadedæk - i den grad måtte leve op til navnet, det stakkels dæk var virkelig kommet i et slagsmål med underlaget som primært bestod af græs, sten og sand - uanset hvor meget jeg asede med twin'en for at komme op af bakken ville den bare ikke vidrer, og da jeg havde gået ved siden af twinen med håndtaget i begrænseren i et minutstid, måtte jeg indse, at jeg og mit glatte bagdæk havde tabt slaget, vi måtte vende slukøret om og køre de 30 meget ned af skråningen igen - en dag vil jeg vendt tilbage med mit T63 bagdæk og så vanker der prygl til den forbandende bakke..... :shoot:

Da vi begge var kommet på fast grund efter vores lille hill climb eventyr, gik turen tilbage af de brede grusveje med spindende bagdæk i bedste rallystil. Turen gik ned forbi et stort strandareal, hvor jeg stoppede foran en gammel beton klods, som i følge min Bunker Guide skulle have været en del at et forsvarsværk med en 75 mm kanon som centrum. Nu var klokken blevet "køre hjem tid" og vi afsluttede dagen med at sejle over det sidste stykke grusvejs areal i et tempo som passede perfekt til vores ørkenskibe. Turen hjem foregik i den smukkeste flammende solnedgang man kan tænke sig - en perfekt afslutning på en rigtig fed søndag eftermiddag...... Tak for en fed fed dag Henrik!
:mrgreen:

Se billeder fra turen under Album....

- jeg undres til stadighed over hvor meget Danmark egenteligt har at byde på - man skal blot opsøge det lidt, så fåes det næsten ikke bedre....... :ok:

Mvh Søren
Besvar