Off Road Træning

Hvad man skal huske eller tage højde for til turen, eller et forslag til en tur.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Kåre...

Regner med at turen bliver på en 30 - 40 km. inden vi kommer hjem til mig, og vi bliver vel ved indtil det begynder at blive mørkt. Hvis stemningen og vejret er til det, kan vi jo starte et bål, og snakke lidt om gamle dage.

Rigtig hyggeligt hvis du kan komme. Skodaen kan let være med på fællesturen..ti..hi...

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

JEG ER MÆ.....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Peter

Lyder hyggeligt, vi ses.

Aner ikke hvor Sabro Kro er, men det gør Henrik garanteret.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Æv

Indlæg af Nejmann »

Jeg har vist ikke lært at læse kalendere endnu :-(. Det viser sig jo, at den 10. er førstkommende søndag, hvilket placerer den i en firmajulefrokostramt weekend. Så vi ses lige en anden gang i stedet. Er ked af, at jeg må snyde jer for kagen...
-Kåre
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Pokkers! - Jeg har desværre også for meget sprut i blodet på søndag...

Men kan I have en god tur piger 8-)

PS: Søren jeg så lige dine billeder. Det er da utroligt som den efterhånden altid hænger i forbremsen, det skal du da have gjort noget ved :lol:
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Henrik...

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Henrik....

Ja, det er en rigtig dum vane min gamle twin har fået, jo mere gas jeg giver jo mere hænger den i forbremsen........ ;)

Er du klar på noget mere gruskørsel en gang her i vinter? Har du fået vinterforsikring på cyklen ?

Vi kunne eventuelt køre grusturen igen, på en dag hvor det er lidt mere tørt i vejret. Hi hi, den var squ god da vi lige kørte gennem en gårdsplads helt fyldt med jægere, jeg har aldrig set så uskyldig og så "det var da også fandens som vi dog er kørt forkert i dag" agtig ud. ;-) Fed tur, og jeg er bare klar igen, det ligger bare helt fast.

Mvh Søren
MogensD

Indlæg af MogensD »

Hej Peter

Jeg ved godt hvor Sabro kro ligger, så hvis du lover godt vejr, dukker jeg op (hvis jeg når at skifte batteri)

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Man har et standpunkt...

Indlæg af Nejmann »

Nejmann skrev:den 10. er førstkommende søndag, hvilket placerer den i en firmajulefrokostramt weekend.
MEN jeg kan sgu sove når jeg bliver gammel. Hvem kan sige nej til et HARK-arrangement i dette fine vejr :-)
Vi ses hos Peter!

-Kåre
PS. Kagen er på vej i ovnen.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Mere off road træning...

Indlæg af Søren Dahl »

Du er bare go.... vi ses, Kåre...

I dag var jeg ude og træne lidt mere off road.

Jeg startede hjemme ved min fædrende gård, og kørte ud over markerne i modsat retning. Kunne lige være i de blævrede sprøjtespor(gad vide hvorfor de hedder sådan, de kan måske bruges til andre formål, men så er det nok bedst kornet er vokset op, så bliver man ikke så nemt opdaget :lol: ) - jeg fortsatte over på naboens mark, og kørte ind over et stykke ubenyttet jord(brakmark), som normalt ikke er særlig smattet, men det skal jeg da lige love for, at de sidste dages regn havde fået gjort noget ved, så min sumpfærge skulle redlines et lille stykke tid for at komme gennem. Herefter gik turen over til mit obligatoriske trænings-skov-mark-smat vej jeg plejer at køre på ude ved Udby. Den havde også fået et alvorligt boost i den mere spændende retning, godt hjulpet af de lokale landmænd. Jeg fik da også en overgang parkeret min twin på en halv meter vand, da jeg for en gang skyld blev kastet ud af kurs. Det resulterede i 10 minutters hård slid i off road livets barske fitness lokale med at få væltet twin'en og trukket den ud af det nu meget meget plørede hul jeg efter hånden havde fået gravet mig.

Næste stop var lidt strandtræning ude i "Paradiset" som sommerhusområdet hedder, vældigt sjovt uden de store problemer.

Derefter kørte jeg en længere tur ad asfaltvej og ud til en lang grusvej hvor jeg fik mulighed for at komme op i et mere interessant tempo med voldsomme gasprovokerede baghjulsudskridninger. Vejen fører til en lille by ved navn Assentoft. Her var jeg ude og besøge en af mine venner og prøve en nyindkøbt Honda CRF 450 R, et sindsygt stykke mudderjern med alt alt for mange HK til alt alt for få KG, FEDT!

Kørte en god omvej forbi en flække ved navn Uggelhuse, og var ude og køre på de mest mudderede markveje jeg hidtil har kørt på - jeg var lidt naiv at køre ned af en af de blinde veje som går ned til en mark, det ville ikke bliver noget som helst problem var jeg overbevist om, men jeg blev klogere - meget meget klogere. Markvejen endte i en sej gennemæltet græsmark, hvor markens køer havde deres samlingspunkt - fuck hvor jeg sled for at få gjort færgen flot igen. Efter flere styrt og lige så mange ud-af-kroppen oplevelser med hjertet i begrænseren lykkedes det mig at komme ud af ko-mu-nisternes lede mudderfælde....

Endelig gik turen hjem til et velfortjent bad både til mig og twin'en. En sjov og lærerig eftermiddag.

Se lidt billeder under forum fra turen, alle de sidste nye billeder er mærket med "NYT!" i starten af beskrivelsen af billedet.

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Super dag....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Peter, Karina, Kåre, Mogens og Henrik.

Tak for en super super eftermiddag. Det var smadder sjovt, at lege i din baghave Peter, sådan en GASGAS Trial cykel kan godt nok slå en af..... er øm i hele kroppe efter sådan en herlig eftermiddag..... super fedt!

Tak for den gode kage, Kåre. Skulle du komme til HARK arrangementer en anden gang i skoda, er du SÆRDELES velkommen, det er du nu også selv om det bliver på yamaha.....

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Whee

Indlæg af Nejmann »

Også tak herfra. Det var rigtig godt at få gjort noget ved vinter-mc-abstinenserne i din baghave, Peter. Selv om det går langsomt, når jeg er bag styret, er det alligevel fantastisk sjovt! (Og varmt).

Godt initiativ!
-Kåre
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Selv tak da...
Altid hyggeligt at lege med jer...
HugOgDask
Senest rettet af Peter AT 14. maj 2007, 18:10, rettet i alt 1 gang.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

God vært....

Indlæg af Søren Dahl »

Du er en super godt vært :beer: , Peter, keder man sig over ved dig, er det squ godt nok ens egen skyld :!:

Mvh Søren
Besvar