Højere kåbeglas igen igen...

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
vilmar

Højere kåbeglas igen igen...

Indlæg af vilmar »

Hey alle.
Er ny i forum'et, og har et spørgsmål ang. højere touringglas.
Har købt min første TA fra 2006 med 12000 km på tælleren i år. Det er min første mc i det hele taget, og jeg har fundet to forskellige højere kåbeglas end de originalmonterede. Det ene er fra touratech, det andet er fra Transalpshop.

http://www.motorradonlineshop.com/trans ... -ta650.jpg

http://www.touratech.com/shops/001/imag ... 0_I_01.JPG

Har nogen herinde erfaring med disse?
Touratech koster 100 EU. Det fra Transalpshop koster kun 70 EU. Får man noget for pengene ved at købe det dyre, eller der ingen forskel?

Sidst vil jeg spørge om montering af glasset kræver andet end end skruetrækker, da jeg ikke er en ørn til det mekaniske.

Forresten fedt at opdage dette forum, og finde ud af at man ikke er alene om at være forelsket i sin TA :-D

Glædelig bag(h)jul og godt nytår til alle.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Vilmar.

Velkommen på forum, eller velkommen i klubben, jeg ved jo ikke om du er indmeldt endnu....

Jeg kender ikke lige de to kåbeglas du har kig på, så vi skal nok have gang i de medlemmer der har den nye TA. Den eneste forskel jeg kan se er bredden, og dermed også udseendet. Jeg ved at Touratech levere kvalitet, men dermed ikke sagt at Transalpshop ikke gør, jeg har bare ikke handlet hos dem!

Mht montering vil jeg tro at en god skruetrækker er rigeligt, og muligvis også lidt opvaskemiddel hvis der er gummimanchetter der skal med igennem!.....

Håber du får god fornøjelse med din TA og at du får lyst til at kigge forbi et af vores arrangementer, men pas på du kan blive bidt af det :-?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Jan Jacobsen

Indlæg af Jan Jacobsen »

Hej Vilmar..
Velkommen til, og tillykke med din TA.. Kanon cykkel ;-)
Jeg har købt et uorginalt ved Hans Larsen (Lystrup).. mener jeg gav 400 (?)
Men jeg syntes jeg har fået noget mere støj.
På min var det 4 skruer..intet problem at skifte.
Godt nytår
Mvh Jan J
vilmar

Kåbeglas igen igen...

Indlæg af vilmar »

Tak for svarene.
Vil gå igang med skruetrækkeren snarest muligt. Lyder dog nemmest at købe et kåbeglas i Lystrup, hvis det da ikke skal være et originalt istedet...
Jan Jacobsen

Indlæg af Jan Jacobsen »

Hej Igen
Og godt nyt_år.. Hvis du vil have en orginal, kan du jo køre lidt længere hen af vejen til Bent.. Han kan det hele "med Honda på" ;-)

Mvh Jan J
Besvar