Hånd/fod pumpe

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
sln

Hånd/fod pumpe

Indlæg af sln »

Hej.
Er nogen bekendt med en lille hånd/fod pumpe, der kannes under sadlen
på en AT. Når jeg kører offroad/cross country i ørkenen har jeg brug
for at sænke trykket i dækkene, da det giver en helt anden kørsel.
Sidste gang havde en bekendt nogle små CO2 patroner, i det tilfælde man kom til at lukke for meget luft ud. Dette kunne også være en løsning.
Nogen erfaringer ?
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Steen..

Hyggeligt lige at høre lidt fra dig i varmen...

Jeg benytter selv en meget lille 12 v. kompressor, der får strøm fra et alm. "cigarstik". Stikket monteres let bag vindspejlet.

Kompressoren kan købes i de fleste "Ekspeditions" forretninger.
Kan du ikke finde en forhandler dernede, finder jeg lige et link til dig.

Jeg kan også købe en i DK og sende til dig, selvfølgelig med stik, så det bare skal monteres.

Vi hører gerne mere fra dine udflugter... kkj8
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
sln

Indlæg af sln »

Hej Peter
En af de andre kørere havde såmænd en lille kompressor med, men hans nye R1200GS Adventure kunne ikke trække pumpen, med det fabriks monterede std. stik, den skulle nok have været direkte på batteriet.
Jeg har selv en lille 12 volt pumpe til vores 4 hjuls trækkere. Når vi kører i blødt sand, kan det ske at dækket simpelthen krænges af, og der er pumpen uundværlig.
Jeg har fundet en lille håndpumpe på nettet, den vil jeg indkøbe i sommerferien i DK, indtil da må jeg klare mig med CO2 patroner.


Peter H. Pedersen skrev:Hej Steen..

Hyggeligt lige at høre lidt fra dig i varmen...

Jeg benytter selv en meget lille 12 v. kompressor, der får strøm fra et alm. "cigarstik". Stikket monteres let bag vindspejlet.

Kompressoren kan købes i de fleste "Ekspeditions" forretninger.
Kan du ikke finde en forhandler dernede, finder jeg lige et link til dig.

Jeg kan også købe en i DK og sende til dig, selvfølgelig med stik, så det bare skal monteres.

Vi hører gerne mere fra dine udflugter... kkj8
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fedt

Indlæg af Søren Dahl »

Glæder mig rigtig meget til at høre mere om dine MC projekter. De er lidt ud over de sædvanlige for os almindelige dødelige mc´ister :lol:

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

sln skrev:Jeg har fundet en lille håndpumpe på nettet, den vil jeg indkøbe i sommerferien i DK, indtil da må jeg klare mig med CO2 patroner.
Hej Steen

Touratech har også et lille udvalg, du kan lade dig inspirere af: http://www.touratech.com/shops/001/inde ... ath=16_102

Ud over en dyr elektrisk pumpe, sælger de også en håndpumpe, Matrix Combinator, der samtidig kan bruges med CO2-patroner.

Er der nogen herind der har prøvet at pumpe et mc-dæk op med håndkraft? Jeg har på fornemmelsen, at det ikke lige gøres på 2½ minut...

mvh Kåre
sln

Indlæg af sln »

Takker for input fra alle.
Jeg har indkøbt en fodpumpe, til den sum af 30 kroner, men en typisk kina kvalitet. Størrelsen er i overkanten. Supleret med CO2 patroner, må det være løsningen, indtil jeg kommer til Europa.
Her i Qatar har man nemlig kun postboks adresse, det er ikke alle firmaer, der vil sende til en postboks adresse.
Postvæsenet er samtidig meget ustabil hernede.
Nejmann skrev:
sln skrev:Jeg har fundet en lille håndpumpe på nettet, den vil jeg indkøbe i sommerferien i DK, indtil da må jeg klare mig med CO2 patroner.
Hej Steen

Touratech har også et lille udvalg, du kan lade dig inspirere af: http://www.touratech.com/shops/001/inde ... ath=16_102

Ud over en dyr elektrisk pumpe, sælger de også en håndpumpe, Matrix Combinator, der samtidig kan bruges med CO2-patroner.

Er der nogen herind der har prøvet at pumpe et mc-dæk op med håndkraft? Jeg har på fornemmelsen, at det ikke lige gøres på 2½ minut...

mvh Kåre
Besvar