hjelm valg

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

hjelm valg

Indlæg af Tinning »

da jeg her i onsdags kørte hjem fra arbejde mens det sneede :-D kom jeg til at tænke på, om det mon ikke ville være en god ide at finde en hjelm med skygge, en ala en cross hjelm til vinter brug, derfor ville jeg lige hører hvad i andre tager på af hjelm de dage det sner

med mc hilsen Tinning

ps hvad er de BBKoder jeg kan fravælge i dette forum :?:
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

dum ide :-)
med mindre det er den der arai tour-x eller hvad den nu hedder.

Her i vinterperioderne med meget nedbør er det ikke rart at køre med crosshjelm da regn og slud slår ret hårdt ind over snuden og kinderne :-)
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Hvorfor vil du have en hjelm med skygge? mener kun den har sin fordel ved lav sol ( når det er koldt ) :lol:
Kører du hver dag? hvor langt kører du i så fald om dagen? - kan du holde varmen?

Hørte om en vinterkører som havde limet et plaststykke i lysningen af en fullfacehjelm, således at kun øjnene var fri - det hjalp mod kulde i ansigtet. Derudover havde han limet et stykke nappa / neopren rundt i kanten af hjelmen og klippet det til så det passede i skulderfacon.
:shock:
Hilsen

Poul
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

jeg tænkte at den måske kunne holde lidt sne væk fra udsynet for når jeg kører gennem Kbh på vej hjem fra arbejde er det som regel kø tid :-(
jeg kører ca 300 dage om året på min Transalp og efter jeg fik sat nogle varme håndtag på er der ingen problemer med at holde varmen :-D
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Det med kasketskyggen lyder da rimelig plausibelt.

Jeg har ikke rigtigt kunne tage mig sammen endnu - til det vinterkørsel.
Som ung kørte jeg hele året rundt, men det var trods alt ikke hver dag.
Nu har jeg 65 km - hver vej og der skal jo trods alt god beklædning til.
Brrrrrrrrr - jeg synes det er fint at sætte sig i bilen om morgenen i denne tid :-)
Men er ved at sætte en ældre XTZ660 i stand til vinterkørsel.

Hilsen

Poul
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: hjelm valg

Indlæg af Nejmann »

Tinning skrev:ps hvad er de BBKoder jeg kan fravælge i dette forum :?:
Det er nogen koder, man kan skrive i firkant-paranteser når man skriver sit indlæg. De kan bruges til at lave links, indsætte billeder, lave fed skrift og den slags.

Kode: Vælg alt

Eksempel: Tekst der står mellem [b] og [/b] bliver til fed skrift.
Men hvis man slår BBKoder fra, bliver firkantparanteserne ikke "oversat" til formattering.

mvh Kåre
Torben

Indlæg af Torben »

Tilbage til visiret og sneeen.
Man laver sig et visir med varmetråde i, så er problemer med både sne, dug og is en saga blot.
Det kræver selvfølgelig også et strømudtag, men alt i alt ikke særlig besværligt at lave.

Torben
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Jeg synes at emnet " vinterkørsel " er interessant så jeg opretter lige en
i " snakke - forum " :-D
V.h.

Poul
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

jeg har ca. 30 km hver vej men syntes sagtens jeg kan holde varmen efter at jeg fik varmehåndtag på her sidste vinter . jeg tror jeg vil prøve at finde mig en cross hjelm men helst en med visir en af de nærmeste dage og så må vi se om det hjælper når næste sne kommer :-D

og tak for hjælpen med BBkoderne ikke at jeg forstår meget men lidt mening gav det da :-?
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

hej torben er det visir noget du har billeder af og evt. en arbejds tegning for det lyder som en god ide

mvh Tinning
Torben

Indlæg af Torben »

Tegninger af varmevisiret kan findes i et gammelt Touring Nyt fra engang i firserne - jeg skal lige have lidt tid til at finde ud af hvilket nummer. Jeg har også diverse tegninger mv. ( det tager også lige lidt tid :-).
Jeg skal se at finde det frem i løbet af weekenden, og måske også lige tage et par billeder.
På dette link er der forøvrigt lidt om hvordan vi er nogle, der har grebet vinterkørsel og "vinterforanstaltninger" an i al almindelighed:

http://www.mc-klatten.dk/Tips%20og%20tr ... ouring.htm

Jeg vender tilbage.

Torben
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

shit manne..
De der ski, det er en joke, ikke ?? :-o :-o :-D :-D
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

tingtilsalg skrev:shit manne..
De der ski, det er en joke, ikke ?? :-o :-o :-D :-D
Nix! Der er nogen folk i MC Klatten, der tager vinterkørsel ret alvorligt. Har alle herinde for resten set den reportage, DR2 sendte i 1999 fra Norsk Primus Unions vintertræf? Ellers er det måske på tide med en videoaften ;-)

mvh Kåre
Torben

Indlæg af Torben »

Dette er en temmelig hektisk weekend for mig, to julefrokoster, med diverse forberedelser indimellem, så det blir nok søndag sent, før jeg finder noget frem om varmeviset.
Jeg starter lige en ny tråd, som jo passende kan hedde "vinterudstyr", hvor dette emne, så kan udvikle sig.
Som en appetitvækker til vintertouring linker jeg til en lille film fra Primustræf i Norge.
Torben
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Indlæg af Tinning »

så faldt valget på en airoh s4 hjelm så nu vil jeg glæde mig til vi næste gang for lidt sne så jeg kan vende tilbage med lidt erfaringer :-D
men det bliver nok først efter 1 feb. da jeg snart tager afsted og spænder skiende på i 3 uger :-D
Besvar