Advarsel om Touratech!

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Peter kanon ide, specielt det med at få andre klubber med på den.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Peter, lyder som en god ide med at skrive et officielt brev til Touratech, jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor de skal bestemme hvor man vil handle, det må da være frit for enhver at bestemme hvor man vil købe udstyr eller reservedele...blot min mening... :evil:

Mvh Henrik..
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Så fik jeg svar på min personlige mail til Herbert Schwarz, ham der jer TT!

som følger:

Hallo Carsten,

thank you for your letter to Herbert. He is just on the way to the tradefair in Leipzig and he asked me to answer to you. Yes, we are also pleased to have Touratech Nordic. Surely David and his team will take good care of the customers in the nordic countries.

As for the pricing we would have been running into a tax problem this year, because our exports to Denmark (and other countries) have reached a level where we would have been forced to install an office in Denmark and invoice the Danish VAT of 25% instead 19% in Germany. I guess, Touratech Nordic is invoicing the correct tax, and this may be one of the reasons of the higher price - but we will contact David and ask him to help you. Please keep us posted.

Best regards from Herbert to you!

Karin Birkel

Så der var altså en fornuftig forklaring! Jeg svarede så tak for de de overhovedet svarede! Og spurgte hvad der skulle til for at starte en outletbutik eller netshop her i Danmark, så er spændt på hvad de svarere!!!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Okay, det var da en god forklaring.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Nikolajsen skrev:Okay, det var da en god forklaring.
Men vist kun en del af forklaringen. Momsforskellen er trods alt ikke så stor. Til gengæld ser det ud til, at Touratech Tyskland har justeret deres priser op :-|

Jeg er ret sikker på at man kunne købe en Zega-kasse til 189 € i Tyskland forleden. Nu står den til 209 €. Begge incl. 19% moms. Så svenskerne har nok brugt en nyere prisliste end den Touratec havde på den tyske hjemmeside i sidste uge...

Men 209 € er 1557.7 kroner. Med dansk moms er det 1636.
Prisen i Sverige er 1737. Så det er stadig dyrere i Sverige...

Og så må svenskerne meget gerne gøre noget ved forsendelsesomkostningerne. En enkelt Zega-kasse fra Sverige til Danmark: 382 danske kroner i porto!

mvh Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Ting og sager....

Indlæg af Søren Dahl »

Det er dyrt at have det sjovt :shock:

Mvh Søren
majland

Re: Ting og sager....

Indlæg af majland »

Søren Dahl skrev:Det er dyrt at have det sjovt :shock:

Mvh Søren
Ja, men der spild af penge at betale for meget i porto ... Tyskerne har i den sammenhæng ganske fornuftige portopriser - både indenrigs og udenrigs....
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Mere fra Touratech

Indlæg af Nejmann »

Så er det svar fra Touratech:

Dear Kåre,
Thank you for your email.

The differance you see in the prices right now are due to higher VAT in Denmark, but also dramatic changes in currency over the last weeks.
But don't worry, we are working on a new pricelits in DKK for Denmark and it will be out in a few weeks (after the fairs).


Best regards
David Johansson
Touratech Nordic


Godt så. Det bliver interessant at snakke med dem og se deres stand i Herning.

mvh Kåre
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Nordic TT har justeret deres priser, så de skulle "passe" bedre til danske valutakurser, og så vidt jeg kan regne mig frem til er det blevet 270 kr billigere at feks købe Rack Pack tasken, så lidt har det åbennbart hjulpet at vi har skrevet til dem :roll: :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Ja, og en Zega-kasse er faldet fra 2495 til 2223 SKR, så priserne er blevet mere venligt.
De fortalte også i Herning, at de arbejder på en dansk prisliste så man kan se priserne i danske kroner når man er logget ind i butikken.

Så måske er de ikke _så_ dumme endda de svenskere?! :-)

mvh Kåre
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Nu var jeg en af dem som stod savlede ved TT standen i Herning og fandt de første 10 ting jeg skulle have til Twin'en.
Så er super priserne er kommet lidt ned. Er overbevist om HARK har haft en stor del med sagen at gøre!! 8-)
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Kazzan.

Husk stadig at kigge andre steder om det du skal have er billigere, nu ved jeg jo ikke hvad du har set dig lun på, men Zegakasser er vist stadig billigere hos African Queen!!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Kazzan

Indlæg af Kazzan »

Ja er Zega kasserne som jeg er ude efter, tak for tippet. Nu er jeg endelig kommet online igen, så nu skal der tjekkes priser.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

God jagt og kig dig godt for.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Besvar