Mislykket koblings reparation?

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
kr

Mislykket koblings reparation?

Indlæg af kr »

Er der nogle som har det bund- og topstykke eller hus som koblingsplader bliver fastmontereret på?

Jeg havde besluttet mig for at renovere koblingen da den gled en smule og deraf havde for højt benzinforbrug efter lidt sjov på toppen (-:

Alting gik fint indtil det skulle samles. Vi havde lavet special værktøj for at adskille koblingen, men på en eller anden måde er noget gået galt for bund- og tophuset knækkede da vi ville spænde stumperne sammen.

Jeg er sikker på at vi ikke spændte det for hårdt for vi brugte moment nøgle og fulgte anvisninger i manual på 130Nm.

Er der nogle som har en forklaring på hvad gik galt? Er nervøs for at lave samme nr. igen.

Jeg har fundet orginal stumperne på http://zsf-motorrad.de, men hvis nogle har brugte vil det være at foretrække da de jo ikke er en sliddel og koblingen vil være så god som ny bare ved udskifttning af koblingspladerne.

Jeg har billeder hvis nogle skulle ligge inde med disse stumper til koblingen?
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Tænker du på koblingsskålen ??
Jeg er nok bange for at du er nødt til at købe en ny, med mindre du kan finde en hos en tysk ophugger.
Specialværktøj, burde det være nødvendigt? Jeg har skiftet et par koblinger på min TA uden brug af andet end alm håndværktøj de fleste har liggende.

Nu ved jeg ikke hvad du har liggende af momentnøgle, men bruger du en af de billige fra harald nyborg er den nok ikke andet værd end at smide ud. De viser simpelthen ikke det korrekte moment.
Ellers kom gerne med links til billeder osv, det gør det jo altid nemmere at hjælpe, uanset hvad du måtte have brug for hjælp til :-)
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg har ikke nogen stumper liggende. :-(
Og kan ikke (lige som tingtilsalg) ikke rigtigt forestille mig hvad der kan være gået galt, medmindre at koblingsskålen ikke har været rigtigt på plads (ligget tand mod tand) da der er blevet spændt.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
kr

Indlæg af kr »

Hermed links af resultatet :-( .

Tror at koblingen ikke har været helt på plads selvom vi syntes at vi var noget grundige. Der er nok ingen anden udvej end at købe nogle nye orginal dele :cry:

http://picasaweb.google.dk/kenras76/Ken ... 3176938642

Kender i evt. en tysk ophugger?

Special værktøjet bruger vi til at holde skålen så den ikke drejer rundt. Den bliver fastmonteret på de 4 skruer hvor fjederne sidder.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Hold kæft hvor er der ærgeligt :not: :cry:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
kr

Indlæg af kr »

Så er koblingen samlet og alt fungerer perfekt med nye stumper :lol:

De viste sig at den bageste koblingsplade ikke var helt i indhak og derfor spændte vi på den i stedet for :cry:

Den blev bøjet og fik nogle mærker så derfor brugte vi en af de gamle som stadig var i orden.

http://picasaweb.google.dk/kenras76/Ken ... imoProjekt#
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

:ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Besvar