Dækkøb i Tyskland.

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Dækkøb i Tyskland.

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har i dag gjort mig en ret interessant opdagelse ang. dækkøb i tyskland. Der er kommet nye indpakningsregler ang. forsendelse af dæk til Danmark. Jeg kontakteded firmaet :
http://www.motorradreifenonline.biz/

De har nemlig de dæk jeg gerne vil have - nemlig conti tkc 80 i en 140 version samt nogle andre dæk.

Men de sender ikke til norge, sverige og dk pga. der er kommet nye indpakningregler pr. 1 okt. i følge ejeren af dette firma, og det vanskliggører det for dem.

Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde et billigt sted at købe conti tkc 80 140/80-17 på nettet som sender til DK ? reifenversand har det ikke - de har kun 130 og 150 - 130 er for smalt synes jeg og 150 for dyrt.

Mvh Søren
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Undskylder at jeg lige blander mig, men det lyder interessant!!! Som skrevet under emnet dæk, så leder jeg efter nye, men ikke klar over hvilke..Disse ser fine og grove ud...

Men hvad med monteringen of afbalancering??

Mvh
Christian

-undskyld, at jeg spammer tråden... ;-)
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Montering og afbalancering er som med så mange andre dæk går jeg ud fra. Har man dækjern kan man selv montere dem, sådan gør jeg det selv, afbalancering har jeg aldrig gået så højt op i :-)

Ellers kan man få sådan en afbalanceringsstand man kan monteren hjulet i og så selv foretage afbalanceringen.
Niels

Indlæg af Niels »

En anden mulighed er at tage hjulene med til et MC værksted, og få dem til at afbalancere dem. Det tager ikke lang tid med den rigtige maskine, så det koster ikke alverden.

Søren. Hvis du finder et godt sted at shoppe gummi, så del det endelig med os andre. Hvad nu hvis de der Tyskere skal sende 2 sæt i stedet for et, vil det gøre dem mere samarbejdsvillige...for så kunne vi måske stable et fælleskøb på benene :?:

Hilsen Niels
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg har lige for en 2-3 ugers tid siden købt her http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... eifen.html uden problemer af nogen art.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Dan V.

Indlæg af Dan V. »

SAMME HER... Mynetmoto.com - jeg har lige købt dæk hos dem - billigt og uden nogen form for problemer... og de var kun "pakket" sammen, med 2 strimler wrap og en følgeseddel :-)

Jeg tror at det er en AND! - de gider åbenbart ikke at sælge dæk, de andre...
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Måske :)

Indlæg af Søren Dahl »

Måske :)

Det er i hvert fald nogle fidusmagere - jeg går på den anden hjemmeside og kigger efter dæk - :)

Tak.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Måske :)

Indlæg af Nikolajsen »

Søren Dahl skrev:jeg går på den anden hjemmeside og kigger efter dæk - :)

Tak.

Mvh Søren
Ja, de har i hvert fald det TKC 80 du søger, til samme pris. Hvilke andre du skulle bruge, ved jeg jo ikke ;-)
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Super cool!

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har været inde og kigge - det virker til at være et fint sted at handle - mange tak for hjælpen.


Mvh Søren
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

:ok:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

http://www.enduroparts.de/ her sælger også dæk i forskellige størrelser..

Mon man skulle prøve et 150/80-17 på ATeren ?? :-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

tingtilsalg skrev:Mon man skulle prøve et 150/80-17 på ATeren ?? :-)
Jeg kan godt få øje på at det kunne se "fedt ud" med et bredere bagdæk.
Jeg har dog svært ved at forestille mig nogen positiv effekt på
køreegenskaberne. Så jeg holder mig stædigt stædigt til
originaldimensionerne på min MC.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Moust

Indlæg af Moust »

Hej.

Prøv: http://www.reifendirekt.de/

Der har jeg købt til mine sidste maskiner.
Faktisk har jeg købt/anbefalet så mange sæt at jeg kender en montør ret godt i Flensborg området, lige over grænsen som montere/afbalancere for en rimelig penge.

Jeg har endnu ikke fundet nogen dæk som de ikke har.
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

dæk

Indlæg af jernhenrik »

Såvidt jeg umiddelbart kan se, er det samme firma som www.daekonline.dk. Her er priserne incl forsendelse til din egen hoveddør.
Hilsen
Jernhenrik
Moust

Indlæg af Moust »

Ja, det har du ret i.
Og kender du en montør, kan de også sende dem direkte til denne.

Da det samtidig er væsentlig billigere at få monteret i Tyskland (8,50€) pr.hjul, er det en "winwin situation" vil jeg mene.

Jeg har i hvert fald gjort det flere gange.
Besvar