Benzin pumpe på AT - nogle forvarsler inden den dør??

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Benzin pumpe på AT - nogle forvarsler inden den dør??

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg opdagede i dag på vej hjem fra musik-øve-dag på Fyn i dag, at min africaner lavede, på et strækning på 200 km, ca. 4-5 små udsættere i motorgangen - ganske korte - det regnede også kraftigt hele vejen - men skal da være ærlig, at min tanker gik til min ORGINALE benzin pumpe som har punpet benzin de sidste 44500 km - og det er jo her omkring mange benzin pumper står af har jeg ladet mig fortælle - men til Jer AT kører det har haft nærdøds oplevelser med benzin pumper - har der været nogle forvarsler af nogen slags??

- jeg skal til Island i år - og overvejer meget kraftigt at købe en vaccum pumpe og sætte på, inden den står af - skal ikke have ødelagt turen pga. en pumpe - så langt har jeg regnet den ud :lol: .

Mvh Søren
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Sikker noget ! Jeg har desværre inge input omkring pumpen, men da jeg var i Garmish sidsteår, havde vi 1 hel dag med VAND, RIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGTIG MEGET VAND ! og der var ingen problemer... Så det kunne da tænkes, at det var pumpen.....
(Til info har min Afrikaner kørt 23.000)

En klog kineser fortalte mig engang følgende ordsprog:

"Better safe, than sorry....." Så måske den bare skulle skiftes, inden turen... ;-)

Mvh
Christian
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Hej.
Det kan ikke gå værre end at du "kører uden om pumpen" - forbind de to slanger før pumpen og du kan kører indtil benzinen når karburator niveau :-D


M.v.h.

Poul
leif

Indlæg af leif »

Hej Søren

Da min pumpe stod af på varaderoen var der ingen forvarsel

den gik bare ud og kunne ikke starte mere
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Tak!

Indlæg af Søren Dahl »

Tak for gode råd, imput og vejledning - tror også jeg køber mig en ny pumpe inden ture - er ret dumt at stå på Island og være kloge åge!!! :-?

Mvh Søren
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Men som PAVJ også er inde på. du kan bare gå uden om pumpen, hvis uheldet er ude. værrer er det såmænd ikke.
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Som den kloge kinesermand engang sagde:

"Better safe than sorry..."

Jeg havde gjort det samme, men jeg besidder heller ikke egenskaberne til at skrue for meget.... ;-)

Slet ikke på Island, hvor den nærmeste hjælp er en geiser, eller en hest...................... :lol:

Mvh
Christian
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Men derfor er det måske meget rart alligevel, hvis man ved lidt om hvad man gør, netop i tilfælde af at pumpen lige pludselig skulle finde på at strejke.
Senest rettet af tingtilsalg 07. maj 2009, 10:36, rettet i alt 1 gang.
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Det har du ret i... ;-)
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

benzinpumpe

Indlæg af jernhenrik »

På min VFR sad der også en benzinpumpe. Den gav også lidt problemer, men den er relativ let at skille ad. Selve pumpefunktionen er bare en knikserkontakt der påvirker en membram. Hvis der kommer en "knast" kører pumpen ikke ordentlig. Der er iøvrigt hammerfedt på Island, men tænk dig godt om inden du kører off piste. Lavaen er hård og skarp.

Hilsen Jernhenrik
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Tak

Indlæg af Søren Dahl »

Tak for alle rådende - jeg har bestil ny pumpe ved africa queen.

Undre mig lidt over at de ikke opkræver fragt, men det gør de måske bag efter???

Mvh Søren
gaffa

Re: Benzin pumpe på AT - nogle forvarsler inden den dør??

Indlæg af gaffa »

hej søren

det er lige de samme symtomer som jeg oplevede med min bensinpumpe
kom ret hurtigt efter at den havde været kørt tør :not:

som elektromand valgte jeg at file platinerne i pumpen
og den kørte fint igen

ja altså lige til at turen gik nordpå fra holland
på motorven døde den igen havde den haft disse udsættere som jeg først tiltænkte tænding
nå men lidt små slag på pumpen så kørte den
med pegefingerens spids kunne man så slå hårdt på pumpen mens man kørte
fingeren blev forøvrigt mærkelig følelsesløs :mrgreen:
ved færgen kom leatherman frem af med endedæksel på pumpe fjerme bussemanden ved platinerne
og den kørte fint resten af vejen hjem

der er også kommet en pumpe fra a.q. på desuden har jeg lovet den at jeg såvidt muligt holder den fra motorveje

mvh Torben
Besvar