Fårehud

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fårehud

Indlæg af Søren Dahl »

Her i aften fandt min mor noget fårehud til mig, og jeg er i den heldige situation at min søster gerne vil sy det til, så det kan trækkes på mit eksisterende sæde. Det bliver godt når jeg skal til Nordkapp er jeg helt sikker på. Er der andre her på Forum som har erfaringer med fårehuder på sædet?

Jeg har tænkt på, om det bliver ubehageligt hvis det bliver meget vådt efter en god gang regn natten over når man er på campingtur? Bør man måske lave det sådan at man kan tage det med sig ind i teltet så det ikke bliver vådt?

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Fårhud igen igen

Indlæg af Søren Dahl »

Så er der nyt i fårhudssagen.

Kig ind under album.

..... det ser jo ud som det gør, jeg synes selv det er fedt og udstråler adventure, andre vil nok synes det ligner et gammelt impotent øg af en cykel, men døm selv!

Har desuden afprøvet fårhuden, det er fantasktisk rigtig godt at sidde på, og TA sædets jævne kvalitet er pludseligt opgraderet til et super langturs sofahjørne - det dur skulle jeg hilse og sige!

MVH Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Søren

Den ser jo dejlig lun ud, og det har da også pyntet, at der er kommet staferinger på.

Lige en lille ting, få sat tasteturlås på din mobil, for du ringede til mig ca. kl. 22.20
Kunne ikke forstå du ikke ville snakke med mig da jeg kunne høre du gik og snakkede med en anden, men fandt da ud af at mobilen var tændt ved et tilfælde, og det kan jo koste dyrt :lol:

Vi tales ved
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Mogens

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Mogens

Tak for oplysningen. Jeg har for nyelig fået ny telefon, og jeg har ikke helt fået indarbejdet en god rutine med at slå tasteturlåsen til.

Jeg har lige været inde og se, at jeg har "talt" 7 minutter med dig! Jeg har prøvet det før iøvrigt :oops:

Lidt dyrt for mig - og generende for de folk jeg ringer til - jeg ringer lige i aften Mogens - og denne gang skal jeg sørge for at du faktisk får lov til at snakke med mig - og ikke bare overhører en samtale mellem mig og min far - vi var faktisk ved at tage billeder af fårhuden - på motorcyklen - da jeg "talte" med dig - kan jeg lige regne ud.

Men tak for rosen - jeg er også ganske godt tilfreds med cyklen som den ser ud nu!

MVH Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Søren :-)

Det ser sgu da pisse godt ud, jeg har også overvejet tricket med fåreskindet, men det med hvis det begynder at regne holder mig lidt fra det!

Men ja det lugter af adventure, så mangler du bare et forlygtegitter ;-) lol

Mvh Iver
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

- jeps, lygtegitter eller maaske endnu bedre et par store boeffelhorn.. :lol:
Torben
Gæst

Indlæg af Gæst »

Altså undskyld mig lige en gang..

Men er fårehud = Adventure??? nu må i sgu styre jer lidt. det eneste fårehud udstråler er kællingerøv og magelighed. At det så måske er rart at køre med er en hel anden sag ;-)

jeg kan gå med til at forhud = adventure :-D
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hmmmm

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg synes nu at "kællingerøv" er mere adventure end forhud - men sådan er vi jo så forskellige, Tom ;-) ;-) ;-)

MVH Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej Søren

Jeg lavede et lammeskindsbetræk til min BMW F650 GD og kørte ca. 12.000 km med det.
Det var et betræk som bare sad fast med elastikbånd, så jeg kunne tage det af når det regnede, og iøvrigt bruge det andre steder - til at sidde på, ligge på, etc.
Jeg ved ikke om jeg gider gøre det igen (har lige købt en AT´er !) for der var både plusser og minusser.
Fordelene er at sædet bliver blødere og at man har et stykke lammeskind som man kan tage af og sidde på andre steder.
Men sædet bliver også lidt bredere og så blokerer man for blodcirkulationen i inderlårene - og det er bl.a. det man får ondt i røven af. Desuden kunne sædet virke lidt "glat" at sidde på. Og det er ikke altid så fedt, hvis terrænet kræver god kontakt med cyklen.

Mvh,

Anders Lindberg
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Anders

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Anders

For meget fårhud kan godt være et problem. Desuden samler det særdeles meget skidt.

Jeg vaskede skindet godt og grundigt da jeg kom hjem. Jeg skal have tilpasse mit lidt bedre, da det ikke er nødvendigt at det fylder så meget. Det er også et problem når man skal pakke det væk ved regnvejr etc.

Men de 7200 km jeg tilbage lagde på Nordkapp turen jeg lige har været på, var det virkelig godt. TA sædet er simpelthen for blødt til meget lange ture, og så er det en god support.

MVH Søren
Besvar