Musik i hjelmen?

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Niels

Musik i hjelmen?

Indlæg af Niels »

Hej.

Er der nogen af jer der har erfaring med hørebøffer i hjelmen? Jeg har kørt med et par alm. Inear og min Ipod, men de falder ud, eller skubber sig så det begynder at gøre ondt. Lyden er ellers rigtig god, og det er fedt at de samtidigt virker som ørepropper, men det virker altså ikke så længe.
Jeg har også prøvet at bruge nogle som man sætter ind bag stoffet ved ørene. Det var nogle der fulgte med mit Alan samtaleanlæg, men der er vildt dårligt lyd i dem.
Er der nogen der kender et system til indbygning der virker?

Hilsen Niels.
Mathias

Indlæg af Mathias »

Jeg kører med noget der hedder Akrapovic - det du'r ;-)
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Mathias.

De ser også fine ud, men jeg tror ikke de passer i min hjelm :cry:

Mvh Niels
Moust

Indlæg af Moust »

Hej.

Jeg havde for noget tid siden den nyere Schuberth S1 integralhjelm.
Da jeg kørte Pan European på det tidspunkt havde jeg navi og bluetooth samt intercom med alle mulige folk. Nå, men jeg havde fået et sæt Baehr højttalere monteret samt mic også. De var virkelige gode og fungerede til min iPOD til UG+.
Jeg fik et værksed som handler med Baehr og monere deres udstyr til at mokke et sæt i min hjelm da det skal laves af en pro så de ikke genere ørene. Det var super at køre med de 3 gange jeg var i Østrig på modellen.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Skull Candy

Indlæg af Søren Dahl »

Skull Candy er et forholdsvist nyt mærke på markedet af høre-ting.

http://www.skullcandy.com/shop/headphon ... 42_56.html

Har en kammerat som har købt et par - og han siger de også kan være under hjelmen, og de sortere en masse støj fra, så man hører musikken mere tydeligt.

Et par plugs koster vist heller ikke mere en 199 dkr og kan fåes ved de fleste radio/tv forhandlere - prøv. eksempelvis din lokale EL-gigant.

Mvh Søren
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg har et par inear, som virker rigtig godt, og som også dæmper lyden ude fra. Men det er ikke fedt at have dem i hjælmen da de begynder at gøre ondt efter et stykke tid, hvis de da når at sidde så længe, da bevægelserne i hjælmen, og de små ryk i ledningerne får dem til at kravle ud. Så min tanke var noget til indbygning i hjælmen. Men så er der jo problemet med støjen ude fra...ak ja, det er ikke let :cry:

Hilsen Niels
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

Niels skrev:det er ikke fedt at have dem i hjælmen da de begynder at gøre ondt efter et stykke tid
Jeg har nogen formstøbte ørepropper fra Phonak/DOT, som jeg er ret godt tilfreds med. Fordelen er naturligvis, at selve øreproppen passer præcist, og derfor ikke generer i øregangen.
Sidst jeg var til MC-messe i Herning så jeg, at firmaet også er begyndt at lave propperne med indbyggede 'højttalere' - altså de små øre-plugs af den type, der typisk har udskiftelige gummi-'propper'.
Spørgsmålet er, om hele konstruktionen kan være inde i hjelmen, men det har de nok noget erfaring med hos firmaet. De plejer at være fornuftige at snakke med :-).

Tag et kig på Phonak/DOTs hjemmeside og se på 'DOT ørepropper – til ethvert formål'.

mvh Kåre
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Niels,
Hvad kører du med af hjelm ?
Niels

Indlæg af Niels »

Hej Tom.

Jeg har en Arai Signet GT.

Hilsen Niels.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Du kunne jo forhøre dig hos en Arai forhandler, for at se hvad de tilbyder af muligheder.
Niels

Indlæg af Niels »

Jeg tror jeg vil prøve at undersøge Kåres ide'. Den ligner det jeg selv havde i tankerne, så er det bare hvad sådan et sæt koster :shock:

Hilsen Niels.
Besvar