Rygbeskytter

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Rygbeskytter

Indlæg af Søren Dahl »

Hvor mange af Jer kører med rygbeskytter?

Jeg kører selv med en IXS rygbeskytter, den som er lavet af noget meget kraftigt gumme, men rødt stoft uden om.

Jeg er utrolig glad for den, og den giver god varme og støtte til rykken. Desuden har jeg også en body armor som jeg brugte meget da jeg kørte meget off road på min forrige TransAlp, men den bruger jeg sjældent. Ved godt det sikkert er det bedste at have på, men synes det er for bøvlet på mange måder.

Har I selv tegnet verdens bedste livsforsikring? Hvis ikke, så se at få købt en rygbestytter, intet forsikringsselvskab kan hamle op med sådan en!!!!

MVH Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Der er rygbeskytter indbygget i min Dainese jakke, den er af hård plast med noget gummi under og som desuden også hårde skaller i skuldre og albue, en lækker jakke som jeg er utrolig glad for:-)

Mvh Iver
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Har købt ny rygbeskytter fra Dainese

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle

Jeg har investeret i en ny Dainese rygbeskytter som også har "panser" foran. Man trækker den på som en vest, og er derfor ikke så besværlig som en body armor, men beskyttelsen i ryggen er i top. Ved Henrik også har købt sig en fin model på kraftige opfordringer af Peter.....
...... og se nu for hel........ at få købt jer sådan en - den koster MAX 2000 kr, men udgaver til omkring 1000,- kan også være udemærkede ........ man reducerer i hvert fald chancen for at blive lam væsenteligt på denne måde hvis uheldet er ude - spøge blot Peter og Bjarke..... de har prøvet det på den hårde måde.


MVH Søren
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej alle.
Jeg har her i Kina set en body procektor: beskyttelse af skuldre, albuer, ryg og en slags indbygget nyrebaelte. En aaben nylonjakke (netundertroeje) med alt indbygget.
Jeg vil forsoege, at forhandle mig frem til en fornuftig pris og tage et eksemplar med hjem, saa kan vi vurdere om der er basis for yderligere "import", men idet det er en Kinesisk fremstillet vare tror jeg prisen vil vaere OK. Jeg vurderer, at kvaliteten er OK.
Har ioevrigt koebt en fin "Camel" skjorte - korte aermer og masser af lommer - var det noget med HARK logo paa......???
PS: den behoever ikke at stryges (noget vi lidt enlige maend vaerdsaetter meget)
Er der nogle som vil med paa Campen den 6 & 7 august - der er race paa Ring Djursland ....??

Mange hilsener fra Kina
Torben - i 40 graders vareme og uden MC
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Det lyder fedt Torben, lad os se varen :-)

også fed ide med skjorten;-)
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Torben

Det lyder som en rigtig go' idé.

Peter har bevist at den har en vis værdi, som vi nok er nogle stykker der kan lære af, selv om det kan være svært at få sig pakket ind i det vejr vi har for tiden.
Men hvad med størrelserne når det nu er til kineserne den er lavet, findes de også i voksen str. :-D

Med hensyn til skjorterne er det alletiders, så vi må se at få sat gang i det logo.

Campen må jeg lige se tiden an med, da vi skal til at lave nyt toilet, og det vil jeg tro har 1. prioritet, hvis jeg spørger fruen.

Ha' det godt derude
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Torben

Indlæg af Søren Dahl »

Fed ide.

Jeg kommer den 6-7 august.

MVH Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg vil sgu lige blande mig lidt i den snak ang. body armor.

Søren nævner at en god en koster lidt under 2000 og at sådan en nærmest er uundværlig. Her vil jeg nok være lidt uenig.

For hvis man kun holder sig til at køre på landevej så har man fx. ikke brug for brystpanser. Jeg ville nok hellere bruge de 2000 på en rigtig god jakke i stedet. Jeg havde selv sådan en armorting på i finland, En Dainese model, i mine øjne en af de bedste der kan fåes. Og jeg synes stadig ikke den overgår i god jakke i komfort osv.

Så mine vise ord vil nok være noget i retningen af, lad være med at spilde pengene på noget der ikke er brug for. En Cross Brynje/body armor er beregnet til offroad brug, og derfor "næsten" udnødvendig på alm landvej.
Kan også lidt sammenlignes med de kvinder der køber bh uden egentlig at have noget at hælde i den ;-)

Tom
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Din sammenligning er uden sidestykke :lol:

Men som motorcyklister er vi altså en udsat gruppe, og sikkerhed kan man vist ikke få for meget af (siger ham der ikke er så god til at bruge det), men mine ambitioner om at komme til det er store, så derfor, undervurder ikke de andre trafikanter og overvurder ikke dine evner som chaffør.

/Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Tom

Indlæg af Søren Dahl »

For helv......Tom ;-)

Hi hi, det var dog en besynderlig sammenligning, sidder stadig og griner............ ;-)

MHV Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg mener heller ikke at man går på kompromis med sikkerheden hvis man vælger en god komfortabel ordentlig jakke, frem for en safety jacket/body armor. Jeg har efterhånden prøvet adskillige jakker og lang de fleste har en utrolig god pasfølelse og komfort, og sikkerheden føles virkelig i top. De af jegrder måske har prøvet sådan en armor ting ved også godt at det er en satan at tage af og på.

så igen... tænk jeg om inden i bruger en milliard på sådan en ting. måske det var bedre at bruge pengene på gode handsker eller støvler. Det er ofte ting som folk glemmer. Eller måske blot en god rygbeskytter.

Hvis en body armor virkelig var så meget bedre en en god jakke så burde alle mc-ister jo køre rundt i sådan en og så bare med en alm jakke udover.... eller hva?? :-P

Men skal der køres offroad så kommer man ikke uden om god let beskyttelse, og her kommer armor'en virkelig til sin ret. Dainese modellen er sådan set bare en pansret netundertrøje, og den gør det virkelig godt. Men hver ting til sin tid og sit formål.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej sikkerhedsnørder....

Som svoren tilhænger af BodyArmor er jeg helt og aldelses uenig med Toms, selvom hans indlæg er ret morsomt.

Den rygbeskyttelse der sidder i ryggen af diverse MC jakker er efter min overbevisning ikke en hujende værd. Ved et voldsom styrt eller sammenstød, er der meget lille chance for at jakken bliver siddende som den skal, og hvis den gør, sidder den sandsynligvis for langt fra rygsøjlen til at afværge noget som helst.

Beskyttelsen skal sidde så tæt som muligt på det der skal beskyttes.

For mig handler det ikke om BodyArmor eller handsker eller støvler. Det er sgu' obligatorisk med det hele, hvis man vil sikre sig bare lidt.

Hvis jeg ikke havde haft BodyArmor på ved mit sidste stunt, var jeg sansynligvis blevet til en af jeres tidligere klubkammerater.

Iøvrigt er det hurtigere at tage en BodyArmor på, end det er at vente for et rødt lys, så mon ikke vi når det hele alligevel.

Og Torben, tag endelig så mange med hjem fra Kina som du kan. Jeg vil meget gerne være ambassadør for dem.......

Med BodyArmor.....
Senest rettet af Peter AT 18. jul 2005, 08:01, rettet i alt 2 gange.
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Peter, jeg vil en af dagene, besigtige varen naermere og se hvad den kan koebes til - hvad er prisen i DK? Jeg vil jo ikke gerne snydes..........
Jeg koeber nok en og kan saa sende nogle billeder hjem.

Hilsen
Torben
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Torben....

Sådan noget stads koster fra 1000,- til 2000,- kr, alt efter navn og funktion. Glæader mig til at se hvordan de laver den slags ting ude hos dig.

Har i øvrigt lovet en forretningsforbindelse adresse med mere på din restaurant... så jeg håber at kunne skabe lidt omsætning for dig, da jeg jo har smagt din madkunst, og derfor kan anbefale dig varmt...

Mange hilsener
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Gæst

Indlæg af Gæst »

Den gyldne mellemvej. ;-)

Jeg har kørt med alt fra læder over goretex mc-tøj til crossudstyr, herunder safetyjacket.

Jeg har faktisk præsteret at brække rygskinnen i en Dainese safetyjacket bagover MED DEN PÅ!!! (slap med tre brækkede ribben, en perforeret lunge og alt brusk og bindevæv i venstre side af bryskassen lavet til mos.

Peter har fuldstændigt ret i, at sikkerhesudstyr skal sidde tæt og ordentligt. Det kan man nu sagtens opnå i en god jakke og bukser, husk knæene. De går let istykker og er ret svære at undvære, når man har lyst til at gå.

Men godt udstyr hjælper INTET, hvis det hænger hjemme i skabet. Fordelen ved en safetyjacket er, at den er til at holde ud at have på i 30 graders varme, så kan man bare have en T-shirt eller crosstrøje udenpå. Og om vinteren hedder det så fiberpels og goretex jakke.

Til gengæld kan en jakke føles mere praktisk til dagligt brug.

Men husk det nu: BRUG DET!!! ALTID!!!

Jeg røg endgang af med 5 km/t men landede på en ubeskyttet albue. Det var i '98 og den er stadig istykker.

To forlæns saltoer med over 80 km/t = Ingen varige mén. Tak til Dainese og Fox.
Besvar