Teoretisk set kan alt jo lade sig gøre, det er bare et spørgsmål om penge, problemet kan være at få det godkendt.
Under alle omstændigheder vil det kræve en hjælperamme under motoren (fordi motoren er ophængt under stellet),
som du så enten skal demontere sammen med sidevognen, eller køre med monteret når du vil køre solo.
Proceduren man tidligere brugte med bare at bygge det sammen, og så køre til syn og få det godkendt, kan ikke lade
sig gøre mere da myndighederne de sidste mange år har krævet en monteringsanvisning fra motorcykelproducenten.
Og hverken Honda eller de andre japanske fabrikker er interesserede i at udarbejde en sådan. Det fås kun til Harley,
visse modeller af Moto Guzzi, ældre BMW´er, Jawa og MZ (hvis det eksisterer stadigvæk).
En mulighed er at købe et færdigt sidevognskøretøj i Tyskland, og få det på danske plader. Problemet her kan være
afgiften, da der p.t. kører et par sager omkring dette i Danmark, og dette spørgsmål endnu ikke er 100 % afklaret.
En anden mulighed er at finde et tysk registreret køretøj, og så overføre den tyske Tüv-godkendelse til sit eget
køretøj i Danmark (EU regler). Dette kræver dog at køretøjet er bygget identisk med det tyske, og tyskerne ombygger dem
typisk med svingforgaffel, mindre hjul osv. Dvs. du kan ikke bare uden videre skifte mellem solo og sidevogn, en ting der
højst sansynligt også vil gøre sig gældende ved indførelse af et komplet køretøj.
Du kan også prøve at kontakte Mogens Fleron eller Bjarne Hansen fra Dansk Sidevogns Klub:
www.sidevogn.dk,
Bestyrelsen,
det er nok dem der ved mest både om godkendelser og om afgiftsagen.
På DSK´s hjemmeside findes desuden et link til diverse dokumenter og deslige vedrørende afgiftsagen.