Anmeldelse: Schubert C3 klaphjelm

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Anmeldelse: Schubert C3 klaphjelm

Indlæg af Nejmann »

Christian Lau skrev:Var inde at se på C3 idag.. Den er godtnok lækker!!! Men den er også dyr...
Glæder mig til at høre en anmeldelse af den!!!
Jeg har en C3 og er rigtig godt tilfreds med den. Det var ikke planen, at jeg skulle have en klap-hjelm, men da mit kranium har en form der ikke passer i mange hjelme, så prøvede jeg alligevel én - og den passede faktisk ret godt. Schubert har også fundet ud af, at man bør kunne tage en prøvetur med hjelmen før man køber, så alle forhandlere har nogen prøveturs-modeller :-)

Klap-funktionen virker solid og gør, at hjelmen kan slutte ret tæt om halsen - der skal jo ikke være plads til at hage og næse kan komme ud af 'bunden' - og derfor blæser det meget mindre op ved hagen på min C3 end på min tidligere Arai integralhjelm. Samtidig tror jeg det dæmper støjen noget.
Det giver også point i min bog, at visiret har pinlock "termorude" og at det er ret nemt at tage af og sætte på (en anelse nemmere end Arais system), men vinder-funktionen er klart den indbyggede solbrille! Den sidder indvendigt, og betjenes meget nemt med et håndtag på venstre side. Fedt til en skovtur på en solskinsdag, hvor man skiftevis kører i sol og skygge - eller til Norgeturen, hvor man godt kan komme gennem tyve meget mørke tunneller på en god dag. Desværre har solskærmen en antidug-belægning der gør, at det altid ser en anelse fedtet ud; men mon ikke den bliver slidt af efterhånden..?

I øvrigt kan det meste af foeret tages ud til vask (det har jeg dog ikke afprøvet endnu), og bundkraven kan skiftes ud til én med indbygget bluetooth-headset. Det er naturligvis til Schubert-pris - altså ret dyrt - men det virker som en veldesignet løsning.

Billede

mvh Kåre
Christian Lau

Re: Anmeldelse: Schubert C3 klaphjelm

Indlæg af Christian Lau »

Hej Kåre

Tusinde tak, det var god læsning :-D

Ja, det er noget af en process at vælge en hjelm.
Jeg er typen der formentlig sætter ret store krav til de ting jeg vælger, så der er mange jeg sorterer fra..
Prøvede denne på hovedet, og den slutter RET tæt (tror det er noget man lige skal vende sig til..) Men forhandleren var fyr og flamme,
og jeg skulle endelig komme med min mc, og prøve en tur.
Jeg har pt. en Shoi Syncrotech, som også er en klap hjelm. Jeg finder det behageligt at tage den på med åben klap (kører altid med solbriller/eller med klart glas) så det er nemt. Men jeg kører ikke med klappen åben, gjorde det meget tidligere på min Marauder800, men ved ikke hvorfor jeg er stoppet med det..
Men den har nogle år på bagen, og jeg synes den er begyndt at larme, sååååå.....

Jeg har set det Schubert bluetooth system der er lavet.. Det er hunde dyrt, men for f..... da hvor er det gennemført.. ;-)

Nu tager jeg til Garmish på min årlige mc tur, så må vi se, om jeg finder en hjelm undervejs...

Mange hilsner, og tak for anmeldelsen ;-)
Christian
Christian Lau

Re: Anmeldelse: Schubert C3 klaphjelm

Indlæg af Christian Lau »

Så er der bestilt en C3 hjelm med dertilhørende Schuberth Bluetooth løsning.... Venter spændt... :-D

Tager afsted på tur torsdag, så jeg får god mulighed for at teste systemet grundigt...

/Chr
Besvar