seriøs vandtæt mc beklædning

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
jalp

Re: seriøs vandtæt mc beklædning

Indlæg af jalp »

Et nyt sæt Rukka og våde/rustne kugleleje-kugler efter en time - det er for ringe fing2 De jakker fra ålborg lyder nice, er de pæne :?:
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: seriøs vandtæt mc beklædning

Indlæg af Peter AT »

De er ikke smukke.....

Som navnet "ArmyWear" signalerer, er de camoflage mønstrede.... Men de virker....
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
jalp

Re: seriøs vandtæt mc beklædning

Indlæg af jalp »

Som i ved er et dejligt (vådt) skridt og gaffatape ikke at fornægte! Sammenhængen er dog skidt når det er en konsekvens af regn og MC kørsel fing2 .-
Jeg har nu prøvet alt! nyvasket tøj, nanoimprægnering, gaffetape på kritiske syningere( inde og ude ). På våde dage som i dag, skal jeg med, flere stop medbringe mit nødkit x flere! Nødkit er lig med :t-shirt og underhylere.
Nu er det slut - der skal shoppes - nye bukser og dertil måske en jakke. kkj8
Jeg er lun på noget Hein Gericke, med sheltex membran: Gul jakke 180 penge og sort buks til 100 penge !
tilsvarrende med goretex koster 450 penge bare for jakken! kan nogen sige for eller imod?
tingtilsalg

Re: seriøs vandtæt mc beklædning

Indlæg af tingtilsalg »

Jeg kan kun sige at man får hvad man betaler for. En MC jakke til 100 euro må betegnes som værende lige lovligt billigt.
Sheltex kan slet ikke sammenlignes med goretex. Forventer du en vandtæt slidstærk membran, er sheltex ikke vejen frem. Har selv kørt med sådan en billigt jakke. ikke pengene værd hvis du spørger mig.

Jeg ved at Hein Gericke sælger Goretex jakker for under 300 euro, det ville jeg til enhver tid hellere vælge.
Niels

Re: seriøs vandtæt mc beklædning

Indlæg af Niels »

Så kan jeg endnu engang slå et slag for Vanucci, som kan købes hos louis.de :ok:
Jeg har et sæt som nu er 1 1/2 år gammelt, og som jeg har brugt meget. Jeg har endnu ikke prøvet at der er kommet vand gennem den vandtætte membran. Der er en enkelt gang eller to kommet lidt ind mellem jakke og bukser, med det er sikkert kun et spørgsmål om at være omhyggelig med at få tøjet til at side rigtigt, når man sætter sig ned.

Hvis jeg skulle ud at købe nyt tøj, og der ikke var penge til et RUKA GOBI (hvad der ikke er :-( ) så ville jeg vælge det sæt jeg linker til herunder.

http://www.louis.de/_30e912f94f9429f43d ... _gr=208675

Hilsen Niels
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: seriøs vandtæt mc beklædning

Indlæg af Bønne »

Hej

Jeg er fuldstændig enig med tingtilsalg omkring Goretex kontra kopimaterialer. Der er tydelig forskel i

både funktion og slidstyrke, til Goretex´ens fordel. :ok:

Så er der selvfølgelig prisen på Goretex, og ærgrelserne og irritationen ved kopimaterialet at opveje mod hinanden... :lol:

Se evt. også mit indlæg tidligere i denne tråd.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Var det o?

Re: seriøs vandtæt mc beklædning

Indlæg af Var det o? »

En billig løsning: almindeligt regntøj INDE UNDER mc tøjet, men giver måske mere kondens end andet, hvis regntøjet ikke er åndbart. Er prøvet efter mc tøjet var blevet vådt med nogenlunde resultat.
Besvar