topbox og sidetasker

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Kim Helbo

topbox og sidetasker

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Da jeg er helt ny på dette felt, har jeg købt " ready to go " sættet med til min TA. Her på siden har jeg så set nogle billeder med de fedeste alu-kasser, som ser virkelig solide ud. Er der nogen som kender kvaliteten på de tasker/kasser som følger med " ready to go " sættet. :?: mvh Kim Helbo
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Bønne »

Hej Kim

Ready To Go sættet er jo originalt Honda udstyr, og kvaliteten derfor også Hondas standard :ok: , men det er selvfølgelig ikke alu-kasser, men plastiktasker.

Nu ved jeg ikke hvilken type der følger med RTG-sættet til TA, til Varaderoen findes to størrelser/typer, ved ikke om der også gør det til TA.

Jeg køre selv med originale 35 L. tasker og 45L. topbox på Varaderoen, og jeg synes de fungerer rigtig godt. Taskerne både monteres, lukkes og låses med det samme lukketøj, afhængig af hvilken vej nøglen drejes. De er lette at sætte på og tage af, og de sidder rigtig godt fast, bedre end noget andet jeg har kørt med.

Eneste "minus" er at de kan være lidt svære at pakke, da faconen bagpå er betinget af udstødningernes pladsering.

Topboxen er permanent monteret, der er ikke mulighed for at tage den af (med mindre man skruer den af), til gengæld er den monteret med vibrationsdæmpende beslag, så man kan have sin bærbare PC med uden risiko for vibrationsskader :-D .
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Kim Helbo

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. tak til Bønne. :ok: Såvidt jeg kan se på de foto`s som kommer fra nettet, så består sættet af topbox 45l, samt 2 side tasker, 1 på 29l i venstre side og 1 på 24l i højre side, det må jo så være på grund af udstødningen. Glæder mig til at komme ud at rulle her i ferien. :-D Mvh Kim Helbo
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af yaknudsen »

Vi glæder os også ganske tit til at komme ud at rulle. Og måske er vi så heldige at vi en dag mødes ude i den virkelige verden.
I hvilket område hører du hjemme?
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Kim Helbo

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Skal på "langtur" imorgen Søndag. Ca.160 km ud og nok en lille omvej hjem, mandag. Jeg bor på Djursland, midt inde i Løvenholmskovene. Mit "ready to go " sæt er desværre blevet forsinket (ikke på Lager), men skulle være fremme i løbet af ugen der kommer. Det skulle så gerne passe med 1000km eftersyn. :-) Mvh Kim Helbo
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Kim, så kan vi da trille en tur sammen en dag, jeg bor i Vivild, det er jo lige i nærheden..

Hilsen Henrik..
Kim Helbo

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Kim Helbo »

Hej Henrik. Det må kunne arrangeres. :-) Mvh Kim Helbo
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Bønne »

1000 km eftersyn :?: :?: :?:

Har du ikke fået lavet det endnu :?: Du har da haft cyklen mere end to dage nu, har du ikke :?: :-D :-D :-D

Med hensyn til låsen på mine sidetasker huskede jeg forkert, det er længe siden jeg har haft dem af. :-D

Nøglen drejes kun én vej, det giver mulighed for enten at åbne tasken, eller løfte et håndtag (der samtidig er bærehåndtag), som udløser tasken fra holderen så den kan hægtes af.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Kim Helbo

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Får monteret "rtg" sættet imorgen Torsdag. Og desværre måtte jeg bruge 3 dage til at klare de 1000 :oops: Tager på en 3 dages solotur i næste uge, i DK. Er lidt spændt på hvor meget grej der kan være i kasserne. Fruen har accepteret at tage med på en tur med overnatning, så topbox´en er nok beslaglagt i den forbindelse. :roll: mvh Kim Helbo
jalp

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af jalp »

Det bliver en kort tur, hvis hun kun råder over topboksen :-D :-D :-D kaløvig og retur :-D
Kim Helbo

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Ka `være jeg skal overveje anhængertræk til fruen´s beautybox med mere ;-) Mvh Kim Helbo
Kim Helbo

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Har nu været lidt på farten med tasker og topbox. De klæder TA´en vældig fint, der er god plads i topboxen, men sidetaskerne imponerer ikke. :roll: Jeg synes at deres "runde" former gør det svært at pakke optimalt. Kan også godt være jeg skal øve mig lidt mere i pakning, samt prøve at minimere indholdet. Men jeg tror det vil være svært at få plads til alt, hvis turen skulle gå til f.eks. Nordkap, skal dog lige tilføje at jeg ikke ved hvad der kræves af grej til en så lang tur, da jeg endnu ikke har prøvet at køre så langt. Er der nogen på siden der ved om der findes alu-kasser som kan passe på det ophæng som følger RTG- sættet på TA xl 700. :?: Mvh Kim Helbo
PAVJ

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af PAVJ »

Hej.
Andreas Bernth - alu-smed fra Lemming ved Silkeborg laver gode tasker på bestilling. Han kan formodentligt tilpasse dem ethvert rack. Her er hans e-mail: a.bernth@fiberfart.dk

Han har bl.a. lavet sættet herunder:




Billede

Se iøvrigt flere beskrivelser her: http://tenere.dk/forumnew/forum_posts.a ... 7295#57295


M.v.h.

Poul
Kim Helbo

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Kim Helbo »

Hej Poul. Tak for tippet :ok: De kasser ser fede ud. Hvad vejer de :?: Mvh Kim Helbo
Andreas

Re: topbox og sidetasker

Indlæg af Andreas »

Hej Kim, kasserne vejer 4-5 kg alt efter størrelse.
Besvar