Hjelm - Full Face eller Pilot

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Kim Helbo

Hjelm - Full Face eller Pilot

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Pro / kontra : Full Face eller Pilot. Jeg skal købe ny hjelm og lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge, kan godt lide at køre så jeg får masser af luft, men en full face er vel mere sikker eller............... :?: Har prøvet en Caberg m/flip up, det duede ikke for mig, den larmede helt vildt uanset om den var åben eller lukket. Gi et bud. mvh Kim Helbo :-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: hjelm valg

Indlæg af yaknudsen »

Hvis man kører med en flip-up hjelm åben yder den ikke så god sikkerhed. Så det er ikke det der er "fidusen"
ved en flip-up hjelm. En moderne (og lukket) flip-up hjelm er sikkerhedsmæssigt på højde med en traditionel
fullface hjelm. Og en integreret solbrille er efter min mening et "must".

Jeg sværger til flip-up hjelme, mest fordi de er til at tage af og på uden at skulle tage brillerne af. Og fordi
man kan åbne dem i et snuptag hvis man skal kommunikere med omverdenen.

Min Schuberth C3 klaphjelm er den mest støjsvage hjelm jeg nogensinde har prøvet. Klap eller ej. Forhandlerne
af Schuberth hjelme har prøvehjelme, så du har rig mulighed for at prøve sådan en.

NB: Du behøver ikke at stille dine glimrende spørgsmål i eksisterende ældre tråde. Det kan være en god ide at
starte nye tråde, så er spørgsmål og svar lettere at overskue for folk der senere leder efter information om det
samme emne.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Kim Helbo

Re: hjelm valg

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Tak for svaret og tippet, ;-) jeg arbejder videre på sagen. Mvh Kim Helbo
Brugeravatar
YETI
Indlæg: 148
Tilmeldt: 18. jun 2005, 17:44
Geografisk sted: Århus

Re: Hjelm - Full Face eller Pilot

Indlæg af YETI »

Hej Kim
Når vi ses til 2X Jens turen kan du se min nye Nolan hjelm. Det er en combi hjelm hvor hagestykket kan tages af så den bliver til pilothjelm. Den har fået ret gode anmeldelser og jeg er selv godt tilfreds.. Bruger den uden hagestykke i hverdagen til og fra arbejde, da det er praktistk i forhold til at tage hjelmen af og på. På længere ture sætter jeg hagestykket på, som alt andet lige giver en større sikkerhed. Der medfølger i øvrigt en lille skygge som kan bruges når du kører helt åben. Den har jeg brugt når jeg har kørt GoldWing hvor man sidder godt beskyttet bag kåbeglas. Der er i øvrigt også indbygget flip-solbriller som er stærkt vanedannede når man først har prøvet det.. Fint til din Nordkaptur i øvrigt så du kan flippe solbrillen op når du kører ind i de mange tuneller som du vi køre igennem på din vej nordover..
Vh YETI
Besvar