fjellduken ?

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Kim Helbo

fjellduken ?

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Overvejer at investere i en "fjellduken", som supplement til soveposen til evt. shelterture. Kender I noget til dette produkt, vandtæthed, isolering mod vind og kulde, slidstyrke, m.m. :?: Jeg sover ligeså gerne ude (bivauk,telt) som inde (shelter,hytte),har set "noget" på Armywear.dk. Lad mig høre fra Jer. Mvh Kim Helbo ;-)
Rotax 655

Re: fjellduken ?

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Kim
Jeg har sammen med en kammerat besøgt Butikken i Svenstrup Army Wear Hobrovej 825 9230 Svenstrup 98 38 23 19 (vandtætte poser er et must i Norge, der vesterude bliver alt nemlig vådt når det regner ;-) ) i butikken så jeg et overtræk til soveposen som også kan anvendes til overnatning i det fri (+ myggenet i Norge ;-) ) Dette overtræk der er toppen i kvalitet vil jeg investere 500 kr. i næste gang vejen falder forbi butikken. Bemærk netbutikken har intet med den fysiske butik gøre, og varelageret er derfor ikke det samme :!:
Butikken der ligger i en ældre ejendom er ikke ret stor og har et meget begrænset udvalg. Og prismæssigt kan den ikke matche netbutikkerne - det kan den derimod på kvalitet og service. Og så har de et udvalg af personlig udrustning "som prof.soldater over hele verden har udvalgt som bedst egnede" Butikken er absolut et besøg værd - men kun for kendere der kan spotte "de gode ting". Spejdersport og lignende moderne butikker har et meget bredere sortiment og en lavere pris på mange vare. Ring endelig inden et besøg da åbningstiderne er begrænsede - og tjek om den ønskede vare er på lager.

Et besøg kunne fint kombineres med en Sheltertur til Rold Skov hvor jeg har tjekket en stor Shelterplads som ligger lidt offentlig men ellers er 100% godkendt.
tingtilsalg

Re: fjellduken ?

Indlæg af tingtilsalg »

Ganske pudsigt at man så kan finde åbningstider for butikken i Svenstrup her på armywear.dk

http://armywear.dk/shop/cms-1.html
Rotax 655

Re: fjellduken ?

Indlæg af Rotax 655 »

Ja det er lidt noget rod Tom - det lille telt jeg havde kig på var ikke på lager - og ved nærmere afhøring af ekspedienten, der vist var indehaveren, fortalte han at navnet blev anvendt (var købt) af en postordrefirma som de intet havde at gøre med, og det efterspurgte een mandstelt var på dette firmaes lager.. Så det..
tingtilsalg

Re: fjellduken ?

Indlæg af tingtilsalg »

Nå, for lige at gøre diskussionen færdig.

Det er ikke længe siden jeg snakkede med Armywear, de ting de sælger på hjemmesiden er det samme som i butikken - I store træk. Derfor vælger jeg at tro på hvad de fortæller mig når jeg ringer til armywear i svenstrup. Så er den vist ikke længere.

Så, kort sagt:

Armywear.dk er SAMME butik som i Svenstrup. Desuden har de også butik i Vestbjerg nord for Aalborg.
Dog fremgår det at netbutikken er et foretagende i sig selv, underlagt Armywear.
Senest rettet af tingtilsalg 08. sep 2010, 20:33, rettet i alt 1 gang.
Kim Helbo

Re: fjellduken ?

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Tak for responsen, men jeres interne lille snak, :-) fortæller mig ikke så meget om det jeg efterspørger ;-) , såååå, kom igen. På hjemmesiden fremgår det at Armywear.dk og den fysiske butik er den samme, såvidt jeg kan se. Jeg regner med at handle på nettet, hvis der ellers kommer nogen tilbagemeldinger som jeg kan bruge. Mvh Kim Helbo
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: fjellduken ?

Indlæg af Peter AT »

Hej Kim....

Jeg har 2 forskellige typer du kan låne, er dermed prøve.
Vi vurderer jo allesammen forskelligt de behov og krav vi har til materiel, så rådgivning om lige netop den pose vi kan li, kan du sikkert ikke bruge til alverden. Kan ta dem med på 2 x Jens tur, så kan du få dem der...
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Rotax 655

Re: fjellduken ?

Indlæg af Rotax 655 »

Korrigere mig endelig hvis jeg tager fejl, men det var vist ikke Tom Ting til salg der efterlyste oplysning om fjellduken eller lignende produkter. Og lad så dette emne hvile i fred. Jeg agter nemlig ikke at gå ind i en disskution med Tom om dette eller hint. Peter AT har vist tilbudt en udemærket løsning.
Senest rettet af Rotax 655 30. sep 2010, 19:29, rettet i alt 1 gang.
Kim Helbo

Re: fjellduken ?

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Fint tilbud Peter :-) Jeg siger ja tak. Vi ses på Lørdag.

Det var ikke min mening at skabe dårlig stemning med min forespørgsel :-( , men et reelt forsøg på at drage nytte af de erfaringer som mennesker i dette forum har at øse af. Mvh Kim Helbo :-)
Kim Helbo

Re: fjellduken ?

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Har bestilt en "fjellduk", hos Armywear, model "Thermo Hunter", den skal prøves af på HARK´s efterår´s tur. Tak til Peter for prøvelån af hans "overtræk", den franske model er bare iorden ;-) Mvh Kim Helbo.
Kim Helbo

Re: fjellduken ?

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Er der nogen der ved hvor man kan få fat i Silicone spray til Textiler/Lynlåse. :?: Det er måske det samme som anvendes til Gore-Tex beklædning :?: Fjellduken anbefaler et et produkt ved navn: CAMP DRY fra Kiwi, men det kan ikke købes i DK, tror jeg :-? Mvh Kim Helbo
tingtilsalg

Re: fjellduken ?

Indlæg af tingtilsalg »

Der er altid Ebay hvis du ikke finder andet
http://cgi.ebay.com/15-oz-KIWI-CAMP-DRY ... 588895ec95
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: fjellduken ?

Indlæg af Peter AT »

Hej Kim.....

Jeg glæder mig meget til at se din nyerhvervelse.
Skal vi ikke ta en kop kaffe og citronmåne en aften, så kan jeg se med fingrene.. :ok:
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Kim Helbo

Re: fjellduken ?

Indlæg af Kim Helbo »

Hej Peter. Jeg forventer at være hjemme i Weekenden.( Jagten går ind Fredag, så der skulle gerne et dyr i fryseren) Du kan evt. ringe eller bare dukke op på chancen. :kaffe: laver vi lynhurtigt. Mvh Kim Helbo
Kim Helbo

Re: fjellduken ?

Indlæg af Kim Helbo »

Hej på siden. Tak for fint samvær på HARK efterårs turen. :-) Jeg fik prøvet min fjellduken af under ret så gunstige forhold,tørvejr og en dejlig frisk nat. Det fede er/var at alt grejet, liggeunderlag, sovepose, støvler og tøj,samt mig selv kan/kunne være i fjellduken´s 105cm gange 220cm. Temperaturen var fin, jeg måtte smide "nattøjet" så jeg kun lå i underbukser, ingen kolde tæer eller andre kropsdele kun en kold næse og dug i overskæget. Ingen kondens indvendig næste morgen, så første personlige test er til :ok: Mvh Kim Helbo
Besvar