Hjemmelavede pigdæk

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Niels

Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af Niels »

Hej.

Jeg har lige klargjort min KTM 450 til julefrokosttur den kommende weekend. Det betyder at jeg har sat pigdæk på, eller rettere knopdæk med en hulens masse skruer i :-D

Jeg tænkte at det kunne være en ide til de af jer der kører på mc året rundt også i dette vejr. Fordelen er at skruerne kan tages ud igen, når sneen smelter. Man behøver jo heller ikke sætte 500 skruer i sine fine dæk, bare fordi jeg har gjort det på mit mudderjern :roll:

Hilsen Niels
Billede
Billede
jernhenrik
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. mar 2009, 18:06
Geografisk sted: Grenå

Re: Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af jernhenrik »

Rigtige ispigge er lavet af hærdet stål og bliver skudt ind i dækket (hvor der i forvejen er boret et hul) med trykluft.Så når hovedet er slidt af boltene, hvilket sikkert sker ret hurtigt, får du nok et problem med af få dem ud igen. Ispigge har iøvrigt kun en effekt når de kører på is og hårdt sammenkørt sne. På våde veje vil jeg give dit projekt prædikatet livsfarligt. Tænk lige på hvad der sker når du kører over et kloakdæksel på en regnvejrsdag. Så hvis du beholder skruerne i, så kør meget forsigtigt indtil du ved hvordan cyklen kører.

Hilsen
Jernhenrik

ps det ser sikker fedt ud hvis du laver hjulspin når det er mørkt
jalp

Re: Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af jalp »

:-D :-D Ja, lad os se et billed fra i aften :-D :-D
Niels

Re: Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af Niels »

Hej Jernhenrik

Du har ganske givet ret, hvis altså jeg havde planer om at køre på asfalt! Som du nok kan se er det ikke lige gadedæk jeg har sat skruerne i, og det er løvrigt ikke engang min opfindelse, men et velafprøvet tip fra andre der køre muddermaskiner i frostvejr!
Jeg skal offroad fræs på lørdag, hvor vi kun kommer på alm vej for at tanke, og holdet de til det er det fint, gør de ikke er det sikkert fordi jeg har givet den for meget gas...og så er det jo også fint. Altså en win-win situation :lol:

Mit tip om at andre kunne følge mit eksempel, var faktisk ment lidt i sjov. Jeg kan godt regne ud at det ikke vil tage lang tid at høvle hovederne af de skruer på asfalt :-?

Hilsen Niels

Ps: jeg skal nok smide et par billeder af sneturen på, når den er vel overstået :ktm:
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Re: Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af Peter AT »

Hej Niels.....

Synes dit koncept er superfedt. Har selv brugt noget ligende... Og det virker.
Glæder os til at se billederne...

Gi´den gas :ok:
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Re: Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af Holst »

Hej Niels

Glæder mig til at høre hvordan det virker - og til at se lidt billeder fra jeres "snetour". Da jeg selv fornylig var ude i sneen manglede jeg virkelig "bid", og tænkte faktisk på at gøre som du har gjort. Nu ved jeg ikke lige om jeg når at komme "i marken" igen inden cyklen bliver gjort ren til vinter :-D .

Du - og dine fæller - ønskes en fed tur 8-)
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
Niels

Re: Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af Niels »

Evalueringen er som følger.....Det virker s.. :ok: :lol: :ok:

Asfalt slider hurtigt på de hjemmelavede, men de virker helt efter hensigten i sne og på is, og skruerne falder ikke ud. Jeg har vist mistet en eller to, eller også har jeg ikke fået sat skruer i alle knupperne :-?

Jeg havde egentligt oploadet en film på youtube, men den har jeg været nødt til at slette igen, da den viste noget der ikke kan tåle at blive set af alle :roll:
Øv men sådan er det at køre offroad i motorforskrækkelsens hjemland :snydt:

Hilsen Niels
Senest rettet af Niels 06. dec 2010, 16:15, rettet i alt 1 gang.
tingtilsalg

Re: Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af tingtilsalg »

Det er satme i orden Niels :-)

Ingen grund til at lade sig slå ud af diverse sortseere, bare fremad ;-)
:beer:
Niels

Re: Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af Niels »

Nå ja, bare fordi jeg ikke kan vise jer en film, kan jeg vel godt vise et par billeder fra dagen.
Billede
Billede


Hilsen Niels

PS: Jeg tror på julemanden :-D
PPS: Nissen med den høje hue i baggrunden, er Martin Bager her fra klubben.
gaffa

Re: Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af gaffa »

om nogen tror jeg også på julemanden
selv om jeg måtte blive hjemme og arb med fyrrum
uden at lufte mine pigdæk
Vedhæftede filer
jes til julebal.jpg
jes til julebal.jpg (37.2 KiB) Vist 10794 gange
Rotax 655

Re: Hjemmelavede pigdæk

Indlæg af Rotax 655 »

:beer: :ok: :ok: ;-)
Besvar