Microtracker

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Niels

Microtracker

Indlæg af Niels »

Hej

Som nogen sikkert ved, fik jeg stjålet min KTM i sommer. Den var væk en måned og dukkede ved et svineheld op 7 km. fra mit hjem! Jeg har siden kikket efter en tracker som kan "sladre" om cyklens position, hvis den forsvinder igen. Der findes mange, og i mange prisklasser. Nogle koster et fast abonnement og andre koster ekstra hvis man skal kunne følge dem på nettet. Der er nogen der sættes til batteriet på mc'en og andre har egen strømforsyning, så de stadig kan spores selv om batteriet tages fra på maskinen.

Jeg har fået en tracker anbefalet, og den ser rigtig fornuftig ud! Den koster små 3000 i udsalg, men er vi nok der køber ind sammen, kan vi få den ned i 2250,- inkl moms. Den virker med et simkort og koster ikke mere end et par kroner om måneden i drift. Den har gratis livetracking på nettet, og egen strøm der holder mellem et og to år!

Hvis det er noget der har interesse må I meget gerne sende mig en mail, eller skrive her på tråden. Hvis der er opbakning til det vil jeg gerne stå for et fællesindkøb!

Se mere om trackeren her: http://www.microtracker.dk/?m1=mt_specs

Hilsen Niels
one4fun

Re: Microtracker

Indlæg af one4fun »

Hej Sådan en har jeg på min MC og det er sku noget der virker, den er jeg bare fuldt tilfreds med, jeg ved altid hvor min maskine er :ok: :-D
Niels

Re: Microtracker

Indlæg af Niels »

Det er jo dejligt at høre :ok:

Desværre ser det ikke ud til at der er opbakning til et fælleskøb, da der ikke rigtig er nogen der melder ind :-( så det ender nok med et enkeltkøb i stedet!
Men altså slaget er ikke tabt endnu, så hvis der er nogen der er på, så sig endelig til!

Hilsen Niels
tingtilsalg

Re: Microtracker

Indlæg af tingtilsalg »

tålmodighed Niels,
Nu er der jo kun gået et døgn siden du oprettede tråden :-)
Niels

Re: Microtracker

Indlæg af Niels »

@ Tom. Ok så ;-)

Jeg har bare opretet tråden på flere forum, og der kommer li'som ik' det ønskede (og forventede, naturligvis) glædesråb over initativet 8-)

Mvh Niels
Henrik Hald
Indlæg: 189
Tilmeldt: 11. nov 2004, 22:58
Geografisk sted: Vivild

Re: Microtracker

Indlæg af Henrik Hald »

Hej Niels, god ide, jeg vil gerne være med til noget fælles indkøb..

Hilsen Henrik..
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Microtracker

Indlæg af iver »

Hej Niels. Kanon initativ, men pengene er små for tiden, og nye bremseskiver står vist øverst på ønskesedlen :-) Men ellers var jeg også med på vognen!!!!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Rotax 655

Re: Microtracker

Indlæg af Rotax 655 »

En mobil telefon koster nu ikke så meget Niels og det er i princippet den teknik der anvendes - lur mig om ikke politiet kan spore en tændt mobiltelefon gemt på motorcyklen hvis den bliver stjålet - bare en tanke.
http://www.themobiletracker.com/english/index.html
Rotax 655

Re: Microtracker

Indlæg af Rotax 655 »

Spøg til side Den kan købes ved Harad Skodborg for 900 kr.

Billede



GPS TRACKER MED SOS KNAP
Best.nr. 1301
GPS Tracker - Træt af at få stjålet dine ting?
GPS Tracker giver dig mulighed for:
Lokalisere din bil, båd, campingvogn eller havetraktor via
google earth.
Definere et område på f.eks.30 meter.
Såfremt genstanden bevæger sig uden for dette område, Hunden, Konen, Motorcyklen, Bilen, Båden, føj selv flere ting til :-D
vil man modtage en SMS fra trackeren
Med indbygget SOS som ved tryk vil sende en SMS med
kordinater og ringe op på det tlf nummer, som man har
forprogrammeret.
Lille og kompakt, som let kan gemmes.
Der medfølger et TDC taletidskort, værdi 100,-

Læs om 1301 GPS-sporingsenhed

GPS tracker

Kr 895,00

De har også ekstra batteri og en vandtæt kasse




GPS Tracker med sos knap

PST-T100 er et personligt apparat til positionsbestemmelse med indbyggede GPS- og GSM/GPRS-moduler. Det er et lille sporingsapparat til nøjagtig bestemmelse af en fjern position. Ved hjælp af en GPS-satelit giver apparatet nøjagtige positionsoplysninger under dynamiske forhold. Det personlige apparat til positionsbestemmelse sender længdegrads- og breddegradskoordinater til en valgt mobiltelefon. Det kan benyttes til beskyttelse af børn og ældre og til at søge efter dem. Det kan endvidere bruges til sikkerhedsmæssige formål samt andre formål, som kræver bestemmelse af position, som f.eks. beskyttelse af aktiver og søgen efter dyr.
Indbygget GPS-personsporingsenhed
GSM/sms-kommunikation eller GPRS TCP/UDP-forbindelse.
Virker over hele verden!
GSM 900/1800/1900 MHz og 4-frekvens GSM 850/900/1800/1900 MHz (valgfri).
Høj sensitivitet, ny teknologi og nyeste GPS SiRF-Star III chipset!
Fremragende til positionsbestemmelse, selv ved svagt signal.
Fungerer godt, selv i områder med høj og tæt bebyggelse.
Kompakt størrelse og mindre end et visitkort. Nem at skjule.
Meget lille strømforbrug.
Hurtig opfangning af signal.
Enkelt position og kontinuerlig sporing.
Position ved hjælp af sporingsenhed.
Position ved hjælp af mobiltelefon.
Alarm- og fjernmonitor.
Kvikknapper med 3 forvalgte telefonnumre.
Tjek af position via sms og GPRS.
Monitors kan spore personer uden at forstyrre dem, LIVE! Realtidssporing!
Lokaliserer bæreren via mobiltelefon via sms.
SOS-opkaldsknap udsender nøjagtig position, så der kan handles/hjælpes øjeblikkeligt.
Geofence til begrænsning af bevægelsesområdet til en defineret radius
Intet månedligt servicegebyr til call-center
Niels

Re: Microtracker

Indlæg af Niels »

Den ser interessant ud! Er der nogen har på forum der har erfaringer med den?

Mvh Niels
Rotax 655

Re: Microtracker

Indlæg af Rotax 655 »

Ja der mange penge at spare. Jeg har en kammerat der har købt en - Alt OK - fidus: når det medfølgende taletidkort er udløbet (3 mdr.) kan du erstatte det med et der vare et år. Er Din motorcykel forsynet med et batteri, kan du købe en ledning med regulator således Trackeren forsynes med 12v fra batteriet som reguleres ned til de 5v Trackeren arbejder med.
Pris:149 kr. v. Skodborg.

Dem der har en GPS til navigation kan jo let taste kordinaterne ind der i forbindelse med en eftersøgning - Når vi nu igen snart skal ud at kører på MC kunne vi jo øve os i at finde et punkt efter længde og bredde grader( koordinater )- det kunne f.eks være et Ishus eller et Shelter eller en :shock: Othello lagkage med automatisk indbygget vinderpræmie til de først ankommende :-D
Christian Denmark

Indlæg af Christian Denmark »

.
Senest rettet af Christian Denmark 03. okt 2012, 20:05, rettet i alt 1 gang.
Rotax 655

Re: Microtracker

Indlæg af Rotax 655 »

Fællesindkøb ved Harald Nyborg ??
Niels

Re: Microtracker

Indlæg af Niels »

Hej

Der bliver desværre ikke noget fælleskøb i denne omgang:-/ Der har kun været et par stykker som har været positive, og der skulle mindst være 20 for at få en rabat der kunne mærkes!

Hvis andre skulle finde på noget, vil jeg gerne være med!

Hilsen Niels.

PS: jeg tror ikke HN trackeren dækker mit behov.
Christian Denmark

Indlæg af Christian Denmark »

.
Senest rettet af Christian Denmark 03. okt 2012, 20:13, rettet i alt 1 gang.
Besvar