vinter drikkeløsning

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

vinter drikkeløsning

Indlæg af Tinning »

Jeg søger en løsning á la Camel-baggen, som jeg bruger om sommeren til at drikke kaffe her i vinter-halvåret.

Dvs. noget der kan holde kaffen varm med en slange at drikke af, som kan tåle varme.

Er det noget, nogen af jer kender noget til?

Med venlig hilsen
Ib, som kører hele året
Niels

Re: vinter drikkeløsning

Indlæg af Niels »

Hmmm....Iskaffe måske :roll:

Hilsen Niels
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: vinter drikkeløsning

Indlæg af Tinning »

det er der jo ikke meget ved . jeg foretrækker min kaffe varm :-D
Rotax 655

Re: vinter drikkeløsning

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Tinning

Er det noget med du er ved at komme for sent på arbejde - og må indtage morgenkaffen på Alpen?
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: vinter drikkeløsning

Indlæg af Tinning »

nej jeg kører hjemme fra i god tid så det er ikke det .
men jeg er bare vant til at drikke kaffe under transport efter at have haft firma vogn i nogle måneder .
og så ville det også være rart med noget varmt under hygge turene
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: vinter drikkeløsning

Indlæg af Nejmann »

Der må kunne bygges noget med en lille cirkulationspumpe, en termostat, et par ventiler og et kobberrør viklet omkring forrøret :-). Eller en varmeveksler koblet til dels kølevandet og dels kaffe-beholderen. Det kunne være sejt :-D.

Mindre avanceret så laver Camelbak jo også flasker som denne. Med isolerende "overfrakke", en drikkeslange og en kopholder, så skulle du være kørende :kaffe: 8-).

mvh Kåre
tingtilsalg

Re: vinter drikkeløsning

Indlæg af tingtilsalg »

Kåre, du giver mig allerede gode ideer. Noget med med en vandkølingspumpe fra en computer og sådan.. jow jow, det skulle nok blive godt :-)
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: vinter drikkeløsning

Indlæg af Nejmann »

Når der findes folk, som vil give titusinde kroner for avancerede, computerstyrede espresso-bryggemaskiner, så må der vel også være et marked for at udvikle "kaffe-løsninger" til motorcykelbrug ;-). Der kan ikke gå mange år før espressomaskine er standartudstyr på de store BMW- og Goldwing-modeller: Bare fyld vand, mælk og bønner på hjemmefra, og gi' computeren et tryk, når du vil ha' et skud Macchiato :kaffe:. Mon ikke det kan markedsføres som et sikkerhedsprodukt – altid adgang til et opkvikkende koffein-tilskud! ;-)

mvh Kåre (Nej, jeg keder mig ikke. Jeg har bare en god fantasi!)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: vinter drikkeløsning

Indlæg af yaknudsen »

Hmm. Jeg har fået sådan en her:
Billede
http://www.singleserveespresso.com/arch ... cooles.php

Indrømmet, man skal stoppe længe nok til at trangia'en kan levere varmt vand. Men espressoen er fremragende. Den skal helt sikkert have plads i sidetasken fremover.

NB: Jeg blev inficeret af "espresso bacillen" på en superdejlig MC tur på Sardinien for et par år siden - og har også sådan et mekanisk vidunder stående i køkkenet.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: vinter drikkeløsning

Indlæg af yaknudsen »

Legekammeraten (Nikolajsen) og jeg havde sådan nogle her med til Norge sidste år. Dejlig aften-stempelkaffe brygget direkte i den smarte termo kop som slutningen på en dejlig dagsrejse (som regel efterfulgt af en lille tår af den gode Peruvianske Rom lige inden soveposen blev taget i brug).

Billede

Kræver dog stadig at der har været gang i trangia'en. Men med en passende kopholder kunne den måske bruges undervejs. :?:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: vinter drikkeløsning

Indlæg af Tinning »

tak nejmann

det var lige sådan noget jeg havde i tankerne så nu vil jeg prøve at se om jeg kan finde et sted her i hovedstads området de sælger sådan noget

kop holderen er nok noget jeg selv laver da den du har fundet ser dyr ud

mvh ib
Besvar