Erfaring med pandelampe ?

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Rotax 655

Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af Rotax 655 »

Har nogen her gjort sig nogle erfaringer med pandelamper - Her tænker jeg på modeller til normal anvendelse som camping, men tænker da også på en model der også kan lyse meget kraftigt. - Selvfølghelig skal lampen være vandtæt :-? men hvor mange lux er nok, er det smart med rødt lys. Har I bemærket nogle gode tilbud - jeg lure på denne model http://www.outnet.dk/da-silva/ranger-pro.php
Billede
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af iver »

Hej Leif.

Hvis du går efter at den skal være vandtæt skal du måske lure lidt på Princeton Tec http://www.princetontec.com/index.php?q=apex-pro , jeg har en håndlygte fra dem jeg har brugt på mange natdyk, den har aldrig været våd indeni bagefter, men om deres pandelamper er vandtætte til dykning ved jeg ikke! Hvis du går efter en der skal bruges til camping og friluftsliv kan jeg anbefale den her som jeg selv bruger, http://www.zweibrueder.com/ENG/produkte ... .php?id=h7 fra Led Lenzer, som du kan se kan der skrues trinløst for lysstyrken så du også kan læse en bog uden at blive blændet, til den slags formål kan den også vippes, og fokus kan flades ud så du får et bredere lysfelt, du kan også skrue helt op og fokusere smalt, så du kan få lyst op selv på forholdsvis lange distancer, men den er nok kun stænktæt så den også kan bruges i regnvejr! Det med rødt lys har så vidt vides noget at gøre med det ikke ødelægger dit "natsyn" og giver en lidt lummer stemning som bonus ;-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Rotax 655

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af Rotax 655 »

Tak for hurtig og uddybende svar Iver
Den er godt nok sej 170 sterinlys proppet indt i den lille smarte indpakning :ok: den ser da helt rigtig ud, need to have.
http://www.prishammeren.dk/shop/led-len ... 1422p.html
Billede
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af iver »

Velbekomme. det er så den genopladelige udgave du viser der! Hvis du er momsregistreret, så kør ned til EA værktøj på Frichsvej der er den vist billigere, men ikke den genopladelige udgave! Og er du ikke det alligevel, så prøv at spørge dem alligevel!

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Rotax 655

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af Rotax 655 »

Korrekt Iver

modellen u. genopladelige batterier Kan købes for 400 kr. alt incl. ved Wupti
http://www.wupti.com
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af Tinning »

jeg har selv den fra led lenser og til mange ting er den super god men til f.eks kort læsning ´syntes jeg den er for kraftig så jeg har en ældre pandelampe med også som giver mindre lys

mvh Tinning
Rotax 655

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af Rotax 655 »

Hej Tinning
Den model Iver anbefaler har variabel justering af lysstyrken :-D

[img]LED Lenser H7 Advanced Focus
Zweibrüder LED Lenser H7

Den ultimative pandelampe, med op til 3 gange så meget lysudbytte, som traditionelle lygter. Desuden får du en fantastisk enkel måde at frembringe det bedste arbejdslys med glidende justering (VLT) af lysstyrken og Advanced Focus Systemet. Lygten kan tippes op til 90 grader fremover.

Specifikationer:
Lys: 140 Lumen
Effektiv op til 160m.
Batteritid: op til 75 timer
Vægt: 117g
Benytter 3 x AAA (Inkluderet)
Inklusiv taske til lygten

Egenskaber:
- Advanced Focus System
- VLT - Variable Light Output Technology[/img]
Valf

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af Valf »

Hej

Jeg er superglad for min silva lampe, som jeg var så heldig at finde billig da friluftslageret.dk holdt lagersalg sidste år. Det gør de snart igen, så der var da en chance for at kigge forbi og se om de måske skulle have noget i den stil igen. Ellers har Black Diamond og Pretzl jo også nogle top kvalitetspandelamper.

Ralf
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af Tinning »

hej Rotax

det er også den H7 led lenser jeg har men selv om den er skruet længst ned så kommer der en del genskind når jeg kigger kort men det skyldes at jeg altid har mine kort i kortlommer og derfor har jeg en petzl lampe med også

mvh Tinning
Rotax 655

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af Rotax 655 »

Tak for oplysningerne Tinning
Jeg tror nu jeg napper H7 modellen - Og hvis det er nødvendigt også en svagere til læsning. 8-)
Brugeravatar
Tinning
Indlæg: 743
Tilmeldt: 14. jul 2006, 23:11
Geografisk sted: Albertslund

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af Tinning »

hej rotax

hvis du kommer i nærheden af albertslund kan du få lov at prøve en inden du beslutter dig

mvh Ib
Rotax 655

Re: Erfaring med pandelampe ?

Indlæg af Rotax 655 »

Mange tak for tilbuddet Ib - men det bliver ikke aktuelt ;-)
vh Leif
Besvar