Nye Støvler - Forma Adventure

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Brugeravatar
Holst
Indlæg: 328
Tilmeldt: 05. jul 2010, 20:41
Geografisk sted: Brædstrup, Midtjylland

Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Holst »

Så fik jeg endelig mine nye støvler. Jeg bestilte et par Forma Adventure over nettet og de ankom i dag :-D . Støvlerne har været i restordre i min størrelse og jeg har derfor måttet vente længe på dem (siden maj ! ).

Forma er italiensk og størrelserne er meget små. Jeg bruger normalt størrelse 43 eller 44, men er nu havnet i en størrelse 46!!. Støvlen sælges som en støvler til rejseenduro-brug, men er ikke nær så stiv som en regulær cross-støvle. Støvlen er dejlig "blød" at have på og at gå i, og samtidig har man fornemmelsen af god beskyttelse at foden.

Jeg kunne ikke vente med at få dem testet. Jeg har læst nogle test af støvlerne hvor de siger at støvler ikke kun er vandafvisende (som lovet af Forma) men faktisk vandtætte! Så på med støvlerne og resten af klunset og afsted i aftenens regnbyger. Skønt at rulle en tur i regnen når man sidder tørt og varmt.

Støvlerne viste sig at være tætte på min 2 timers tur, hvor der var en del byger og nogle af dem ret heftige. Så indtil videre tegner det godt :-D .

Jeg fandt støvlerne på nettet til 163 euro plus forsendelse hos et firma der hedder SW-Bike. Til trods for den lange ventetid har jeg fået en rigtig fin behandling, og sammen med støvlerne fik jeg lige et par mc-strømper med for at undskylde den lange ventetid.

Billede
Steffen Holst
Africa Twin XRV 650, 1988
Land Rover 110, 3,5 V8, 1984

ONE LIFE - LIVE IT!
tingtilsalg

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af tingtilsalg »

Super med en lille anmeldelse af disse fine støvler. Og så lykkedes det jo endelig at få dem 8-)
ligelovliglive

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af ligelovliglive »

Jeg er særdeles interesseret i at købe et par af disse støvler, men til min store undren besvarer forhandlerne desværre ikke min mail når jeg spørger om hvilken størrelse de anbefaler til en man af min statur.

Indersålen i mine vandrestøvler har en længden på 29 centimeter, mens min højre fod er 27 centimeter. Du valgte en størrelse 46, og mit spørgsmål er nu, hvilken længde indernsålen har i den model. Når jeg kigger på Formas hjemmeside, skal jeg umiddelbart have en størrelse 45. Men jeg er stadig lidt i tvivl.

De bedste hilsner

Kim
Kaj-Erik
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. sep 2010, 17:01
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Kaj-Erik »

Hej Kim
Jeg har et par Forma Adventure støvler. Mine er størrelse 44 og min højre fod er 27,5 cm. Håber at du kan bruge det til noget.

Hilsen
Kaj-Erik
ligelovliglive

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af ligelovliglive »

Tak for det kvikke svar, som jeg i sidste ende desværre ikke drog nytte af, grundet diverse forhandlerens villighed til at svare på mine mails.
Problemet er, at jeg er lidt forsigtig med at købe tøj via nettet, og for en sikkerheds skyld, mailede jeg derfor til fire forhandlere i Tyskland og England, for at høre hvilken størrelse de ville anbefale.
Ingen svarede, og derfor endte jeg med at køre til BMW i Hamborg og betale noget ekstra for deres Santiago offroadstøvler. Jeg kunne jeg i ro og mag prøve de forskellige modeller, og i øvrigt samtidig kigge forbi de andre butikker i nærheden. Det kan klart anbefales, og der ligger 8-10 store mc-butikker i en radius af 15 kilometer, inklussive Touratech, som må være et mekka for jer Harkere.

De bedste hilsner Kim
Tryksen

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Tryksen »

Hej Kim

Kan se at du har været en tur i Hamborg. Vil gerne selv besøge Touratech i samme by - er det turen værd :ok: - her tænker jeg på om man kan se nogle fede ting, eller om det bare er meget på nettet og lidt i bixen :mrgreen:
ligelovliglive

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af ligelovliglive »

Hej Tryksen

Det er lidt svært at svare på, så du får lige en længere udredning, og så må du selv vurdere om det er turen værd. Butikken er ikke specielt stor. Der står tre motorcykler med masser af udstyr, hvor du blandt andet kan prøve tingene og mærke om taskerne og andet grej nu også er så fedt som i kataloget. Der er et rigt udvalg af DVDére og bøger - og flere vægge hvor de har ophængt et bredt udvalg af deres dimser, lidt friluftsgrej og deres eget tøj. Men så voldsomt er det heller ikke.

Det er dog turen værd, hvis du ved hvad du skal have. Som bekendt skal danskere bestille deres stumper i Sverige, på grund af diverse momsregler og det er noget dyrere. Det kan man dog omgå ved at maile eller ringe og bestille stumperne og selv hente og betale i Hamborg, og så kan det snildt betale sig. Især hvis du så også lige kigger forbi alle de andre butikker i området, hvor de fleste ligger på Kielerstrasse - ti minutters kørsel der fra. Kommer du fra DK, er det nemmest at tage BMW´s store butik først, butikkerne i Kielerstrasse og afslutte ved Touratech, hvor du i øvrigt også kan montere de nyindkøbte varer.

Og så får du også lige et par råd med de tyske butikker. Polo er er fed butik, men kig forbi den i Kiel, der er langt større og flottere. Den i Hamburg - i Kielerstrasse virker ret nusset. Mange er også glade for Hein Gericke. Her foretrækker jeg den i Flensburg der er lys og indbydende, ejeren er sød, smilende og kan forstå dansk, og så sender hun portofrit til danskere.

Håber du kan bruge ovenstående til noget - ellers skriver du bare igen - og admin. er naturligvis velkommen til at smide dette her i en anden tråd.

De bedste hilsner Kim
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Nejmann »

Og er man på de Hamborggensiske kanter og mangler lidt campinggrej, så vil jeg gerne anbefale Globetrotter.de. De har en fin 'lille' butik i fire etager med alt indenfor camping - fraregnet campingvogne :-)

-Kåre
Rotax 655

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Rotax 655 »

har med stor interesse læst de mange nyttige indlæg i denne tråd, tak for det. Anvender selv str. 49 i fodtøj m. ekstra bredde - har endnu ikke fundet MC støvler jeg har kunnet passe ( anvender sikkerheds støvler pt.) nogen gode ideer til indkøb?
Brugeravatar
Bernt
Indlæg: 293
Tilmeldt: 05. aug 2013, 22:53
Geografisk sted: Tølløse, midt på Sjælland :-)
Kontakt:

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Bernt »

Kunne du ikke lige fortælle hvordan resten af sommeren er gået med dine nye støvler. Overvejer selv at købe samme støvle, det var godt du skrev det med størelsen, jeg bruger også selv str 43.
Mvh Bernt
Eventyret venter bag næste sving :-)
Michael1971

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Michael1971 »

Hej alle, har med stor interesse læst denne tråd og disse Forma Adventure kunne godt være det jeg leder efter.

Jeg har indtil nu kørt i normale vandrestøvler, men de yder ikke tilstrækkelig beskyttelse og er MEGET land tid om at tørre, så jeg må have noget bedre. Mit krav til støvler, er at jeg skal kunne gå/vandre en hel del i dem, da dette vil være eneste fodtøj jeg har med på næste langtur.

Nogen der kan svare på om disse støvler er all-round nok, til at man kan holde ud at vandre i dem også?

Nogen der kender forhandlere i Tyskland, hvor man kunne tage ned og prøve dem?

Har set denne anmeldelse af dem, men fordi han siger "de føles som en vandrestøvle", er det jo ikke ensbetydende med at de er ok at vandre i:
http://www.youtube.com/watch?v=scjY4yDrFkg

Tak for input :)
Mvh, Michael
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af kjelde »

Jeg købte et par Forma Adventure sidste vinter og har brugt dem ca 20000 km i år.
Støvler hører til den bløde type af Adventure-støvler.
Den er meget behagelig af have på, og man kan fint gå en lille tur i dem. Men ligefrem som vandrestøvle det duer de ikke til. Tror ikke man kan finde en støvle der er god at vandre i og samtidig give beskyttelse ved motorcykelkørsel.
Jeg er meget glad for mine støvler og de har ikke taget skade af et års brug. De er næsten helt vandtætte. Efter en halv dags regnvejr begynder vandet dog at trænge ind.
Jeg synes faktisk ikke de er små i størrelsen. Jeg bruger samme størrelse som jeg gør ved andre mc-støvler.
Købte dem hos en tysk forhandler til 98 Eur, men han har dem ikke mere.
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
Michael1971

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Michael1971 »

kjelde skrev:Tror ikke man kan finde en støvle der er god at vandre i og samtidig give beskyttelse ved motorcykelkørsel.
Øv øv.. Det er jo det jeg har brug for ;-)
Tak for input!!
Michael
mc-eventyristen.dk

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af mc-eventyristen.dk »

Som Kjelde, har jeg også købt Forma støvler, og mine er heller ikke tætte.

På min tur til syden i jan. i år, fik jeg gennemblødte støvler i de daglange regnvejrs strækninger vi måtte køre i undervejs, hvilket resulterede i våde og meget kolde fødder. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at holde fødderne tørre.

Var ellers meget godt tilfreds og tilpas med støvlerne, men min tilfredshedsfornemmelse har fået et hårdt knæk!
Nogen der har nogen ideer for eks. til pleje af støvlerne?

Kan som et p.s. fortælle at TB - også kendt som gravel.dk - som jeg fulgtes med på turen, kørte med BMW støvler, som også blev våde!!!!

bmwenliGSt
Peter
Brugeravatar
Dorthe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 25. mar 2012, 11:35
Geografisk sted: DK - i kanten af Roskilde...
Kontakt:

Re: Nye Støvler - Forma Adventure

Indlæg af Dorthe »

Hey...

Min løsning er simpelthen bare vandtætte sokker, når behovet er der :mrgreen:





... min støvler er vandtætte - inde fra :roll:
/Dorthe
'Cause it makes me smile.
Besvar