Kåbeglas

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Kåbeglas

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Alle og især Mogens og Iver...

I dag på hamburger motorrad tage så jeg den Tourtech ting som man kan sætte oven på kåbeglasset - den ser faktisk ret fiks ud - men jeg ville ikke købe en hvis den ikke virker - desuden mangler jeg også et højt kåbeglas. Så var det jeg tænkte:

Hvis nu det kunne lade sig gøre at lave et lille møde her til foråret hvor jeg eventuelt kunne få lov at prøve mogens transalp med det høje kåbeglas og hvis jeg måtte få lov af Iver til at prøve at sætte den der windbreaker ting på mogens kåbeglas - så viste jeg om det ville kunne betale sig at købe nyt højt kåbeglas og tourtech windbreakeren. Jeg synes nemlig ikke jeg bare vil købe for at prøve hvis det nu ikke virker så er det 1500 ud af vinduet :cry: jeg har jo allerede en løsning som virker - men fuck hvor er den da grim ;-) tror flere af jer ved hvordan det ser ud!

MVH Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Søren :-)

Jeg synes i allerhøjeste grad at den virker, der er faktisk kæmpe forskel på om "windbreakeren" er på eller ej!!!

Så jo mod et mindre symbolsk beløb burde det da nok kunne lade sig gøre at du låner den ;-)

Mvh Iver.
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Lyder fint....

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Iver og Mogens...

Det lyder bare rigtig fint, så skal jeg bare lige høre om Mogens er med på ideen......

MVH Søren
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Søren

Selvfølgelig er jeg med på idéen, det kan da blive sjovt at prøve den forskel, så vi laver da da bare et klubmøde en dag i foråret når sne og is er væk.

Var det ellers en god udstilling i Hamburg, går ud fra at der ikke var noget særligt på tilbud ;-)

Hilsen
Mogens
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej.
Hvad er den der windbreaker ting for noget....??
Lyder som noget jeg maaske kunne bruge, jeg er plaget af stoej fra mit hoeje glas.
Er der nogen der har et billede ar saadanne en tingest...??
Den maa vi kunne konstruere selv, til en billig pris - eller...?
Torben - fra Kina
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Windscreen spoiler

Indlæg af Søren Dahl »

Hej windscreen spoiler interesserede...

Sådan en tinges kan fåes i 2 forskellige typer fra Tourtech. En laverer type som i følge tourtech kun passer til det orginale Africa Twin RD07 kåbeglas - det er den som Iver har. ved ikke hvad den koster.

Så er der en universal windscreen spoiler, den er lidt højere og koster 82 euro - den så jeg på messen, men jeg synes blot det var lidt meget, når nu jeg heller ikke har den rigtig skærm. Desuden ser det ikke ud til at den er justerbar vinkelmæssigt.

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Ang. messen

Indlæg af Søren Dahl »

Hamburger motorrad tage var i år endnu bedre end sidste år. Der var ialt 4 store haller med udstilling og en endelt action hal (den brugte vi ikke meget tid på)

Der var naturligvis de mange obligatoriske tøj og hjelm stande - så var der noget skrammel som harley og andre chopper relaterede stande. De store højdepunkter var BMW standen med den store GS 1200 adventure - samt Tourtech som jo altid er et besøg værd. Den stand vi dog nok for Kåre og mit vedkommende brugte mest tid på, var KTM standen. Den nye KTM 990 LC 8 er godt nok sej.

Vores interesse for disse store V-2 KTM'er har nu resulteret i en beslutning om at komme til Tyskland og leje et par KTM'er for en dag. Vi skal have fundet ud af, om det er sådan en vores gamle rejsesvende skal skiftet ud til.....

Min store drøm har jo i mange år været en RD 07 i den hvide med flammerne type (tror i ved hvilken model jeg mener), men jeg bliver nød til at undersøge sådan en KTM nøje inden jeg vælger.

BMW 1200 GS er også en mulighed - og jeg vil da også her i 2006 få gennemprøvet om den skal med i overvejelsen for mc køb i 2007.


Jeg kan stærkt anbefale at tage der ned. Tyske MC messer er meget bedre end danske - en ting som især gør tyske messer bedre, er at du bare kan sætte dig op på alle modellerne (altså dem med hjul på) og lege lidt. Nåja undtagen harley standen - der må man kun lege under opsyn. Eneste model man ikke måtte sætte sig op med (stod på cyklen) var en MV augusta til 10000000000000000000000 uden afgifter eller noget i den retning.


MVH Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: Windscreen spoiler

Indlæg af Nejmann »

Søren Dahl skrev:Så er der en universal windscreen spoiler, den er lidt højere og koster 82 euro
Ifølge Touratech selv er det 70 euro uden lås eller 85 euro med lås. AT-spoileren, som er noget mindre, kan ses her. Og så sælger Touratech for resten også kåbeglas til TransAlp'en. De er vist lidt højere end de originale(?).

Siden 2003 har Touratech haft en butik i Hamborg hvorom de skriver: Bei Jörg (indehaveren) kann man sich die Ware anschauen und ggf. Testfahren. Gute Beratung und prima Schraubertipps sind ebenso selbstverständlich wie ein frisch gebrühter Kaffee. Man kan altså prøvekøre (visse) produkter, få skrue-tips og drikke kaffe - måske en ide til en kommende HARK-udflugt. Der er jo kun 160 km fra grænsen til Hamborg.

-Kåre
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Tak for tippet.

Indlæg af Søren Dahl »

Det lyder som en rigtig god ide. Tak for tippet. Hvad siger I andre - skal vi tage der ned en dag?

Hvis ikke, kan det jo være vi kan få det til at passe med eventuel prøvetur i D når vi måske skal ned og prøve LC 8 og GS 1200 ?

MVH Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Wind spoiler

Indlæg af Søren Dahl »

Så har jeg købt mig et højt kåbeglas, samt en wind spoiler uden lås til 70 euro.

Hvordan virker det så. Kåbeglasset som touratech leverede virker lige som givi´s høje kåbeglas og larmer også lige så meget (lige som dit Mogens), men når så vind spoileren bliver monteret ovenpå sker der lige pludelig en helt masse. Vindstøjen er kraftigt reduceret(men støjer dog mere end med mit gamle kåbeglas) og man sidder faktisk helt i læ - her i aften da jeg testede det, kørte jeg en lille tur på ca. 40 km i minus 7-8 graders frost. Normalt fyser jeg hovedet rigtig meget ved denne temperatur, men denne tur foregik med åben visier, for jeg frøs ikke hovedet

Nu skal der bare køres noget seriøst vintertouring.

Tager en lille smut til Mors her i weekenden - skal på weekendophold med frimaet - kommer naturligvis til at forgå på alpen - men uden touratechs lille påfund var det blevet i kadetten.

Eneste minus i forhold til min arai hjelm, er at jeg har måtte pille skyggen af da det støjer for meget med den på.

Har tænkt mig at sætte mit gamle og krøllede grimme kåbeglas på igen til sommer, og sætte skyggen på hjelmen, og jeg vil bruge kåbeglas og wind spoiler som vinterløsning. Om sommeren er det alligvel rart at få den varme luft i ansigtet.

Og Mogens, her til sommer når vi skal ud og køre, skal du lige prøve min windspoiler, tror det er løsningen på dit vindstøj problem.

Mvh Søren
Mogens Dammand

Re: Wind spoiler

Indlæg af Mogens Dammand »

Søren Dahl skrev: Vindstøjen er kraftigt reduceret(men støjer dog mere end med mit gamle kåbeglas)

Mvh Søren

Hej Søren
Hvad for et kåbeglas :?: :-D

Søren Dahl skrev: Og Mogens, her til sommer når vi skal ud og køre, skal du lige prøve min windspoiler, tror det er løsningen på dit vindstøj problem.

Jeg glæder mig til at prøve din lille windspoiler til sommer.

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

windspoiler.

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har iøvrigt fået god brug af windspoileren på Twin'en. Kombineret med Louis' høje justerbarer glas, kan man nu sidde i helt ro og mag på cyklen med hastigheder på motorvejen som ligger langt over frisørgrænsen - meeeen jeg bruger den altså kun når jeg skal køre langt på motorvej, det virker altså lidt voldsomt at se på - lidt busrude agtigt vil nogle nok mene når de ser den. :shock:

Louis' kåbeglas er faktisk ret godt, giver lidt blafren, men langt langt bedre end det orginale. Som Kåre også har været inde på - det er mærkeligt at man laver et kåbe glas som kun virker til meget lave mennesker, hvordan skal de så kunne nå jorden på en africa twin ???

Mvh Søren
Besvar