Lille let telt!

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
ojm
Indlæg: 100
Tilmeldt: 15. jun 2014, 15:48
Geografisk sted: Horsens

Lille let telt!

Indlæg af ojm »

Hej Alle.
Jeg er lidt på udkig efter et nyt telt.
Har set på flere, men her et der slår alle rekorder!!
Sov godt....
Vedhæftede filer
232323232_fp83232_uqcshlukaxroqdfv35;_2_nu=_494_8_9_254_WSNRCG=364856_735345nu0mrj.jpeg
232323232_fp83232_uqcshlukaxroqdfv35;_2_nu=_494_8_9_254_WSNRCG=364856_735345nu0mrj.jpeg (130.67 KiB) Vist 16300 gange
Brugeravatar
Palle
Indlæg: 699
Tilmeldt: 17. aug 2012, 23:24
Geografisk sted: Korsør

Re: Lille let telt!

Indlæg af Palle »

Ha - Ha :lol:
as small as it gets !!!!
fedt billede :ok:
Der kan man da snakke om at gå i hegnet/minimalistisk 8-)
Chrome won`t get you home..
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Lille let telt!

Indlæg af Bønne »

Mit 6½ år gamle Fjällräven afgik ved døden til Tändsticksträffen, det var blevet så mørnet at jeg trak dugen i stykker da jeg skulle have stængerne i da jeg slog det op :shock: . Men det har også været med både på Nordkapp og i Spanien, samt utallige andre steder, så det har vel gjort det meget godt :ok:

Jeg har lige bestilt dette her, som jeg har set på HondaAdventureRiders.no at et par af nordmændene har og er vældig godt tilfredse med, så bliver det spændende om jeg også bliver det :lol: :

http://www.lonerider-motorcycle.com/
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
ojm
Indlæg: 100
Tilmeldt: 15. jun 2014, 15:48
Geografisk sted: Horsens

Re: Lille let telt!

Indlæg af ojm »

Super telt Bønne.
Hvis vinterfroster bider for hårdt kan du blot starte den mc du nu har valgt på dagen.
Det bliver nok en ret dyb søvn.......
Jeg kigger nærmere på dit foreslag.
Vh ojm
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Lille let telt!

Indlæg af Bønne »

Det skal nu kun bruges som sommertelt, som vintertelt har jeg et Outwell tunneltelt, men det er også ved at synge på sidste vers, så jeg har for nylig købt et sådan her til afløser:

http://www.spejdersport.dk/ber-lavvo-4-6-pers.aspx

Så det bliver også lidt spændende at prøve det :lol:
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Lille let telt!

Indlæg af Nikolajsen »

"Leveres uden bund"......på en eller anden måde lyder det lidt frækt ;-)
Men også lidt vådt i tilfælde af regn. :shock:
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 692
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Re: Lille let telt!

Indlæg af Bønne »

Nikolajsen skrev:"Leveres uden bund"......på en eller anden måde lyder det lidt frækt
Det havde da været mere frækt hvis det ikke stod der og man så troede at den var inkl. :snydt:

Men med det rette selskab kan der måske være chance for noget frækt i teltet, både bundløs og topløs... :lol:

Men at det leveres uden bund, er fordi bunden købes separat:

http://www.spejdersport.dk/ber-bund-lavvo-4-6-pers.aspx

Der bliver jo ikke mere vådt i det telt end der gør i forteltet på et hvilket som helst andet telt.
Normalt har jeg ikke indertelt i om vinteren, det er for besværligt når man går rundt i store vinterstøvler og Thyborøn-habbit og man slæber også bare en masse sne med ind. Så er det lettere bare at have et underlag, pressenning el.lign. lige der hvor man ligger, så må der såmænd godt bare være snegulv i resten :lol:

Teltet er jo også bygget til brændeovn og så kan man jo ikke have bund i, i hvert fald ikke der hvor brændeovnen skal stå, men den tilhørende bund kan jo også trækkes delvis til side, som der står i teksten.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Carsten
Indlæg: 64
Tilmeldt: 21. jan 2013, 16:48

Re: Lille let telt!

Indlæg af Carsten »

Lavvo typen kan jeg anbefale.
Makkeren og jeg har i flere år brugt Wolfcampers Lavvo 8prs.
Vi har brugt det i stort set alle vejrtyper.
Og både med og uden bund.
PallePalle har sågar haft "parketbund" indlagt hjemme i haven 8-)
En hel del gange har vi brugt et mindre bål direkte ved teltstangen, andre gange en grillstarter.
Fyr op med træbriketter eller de dersens dynamitstænger som man kan få på nogle tankstationer.....eller find selv brænde der hvor i nu kommer hen.
Det er herrehyggeligt at sidde i Lavvoen i uvejr og med et kaffebål.
Kig evt her:
https://youtu.be/OMAzGPPocwI
Det fylder lidt, ja, men det er bøvlet værd at slæbe det med på lidt længere ture.
Det kræver lidt mere flade end et lille tunneltelt eller lignende men det lader sig nok osse gøre at hitte en plads.
Lavvoen fra Wolfcamper har stenkant som kan bruges til yderligere sikring i blæst.
Og der kan tilkøbes både bund og indertelt.
(OBS: Der er aldrig sket noget rigtigt frækt mens vi har brugt det :lol: )
Husk kaffen :kaffe:
Besvar