Erfaringer med Enduristan Monsoon 3 på TA 600?

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
Sandman

Erfaringer med Enduristan Monsoon 3 på TA 600?

Indlæg af Sandman »

I forbindelse med en tur til Assen i slutningen af juni, har jeg brug for noget til at smide soveposer m.v. i og spænde fast på knallerten. Da knægten skal med, er sædet fuldt optaget.
Jeg lurer på om Enduristan Monsoon 3 kunne være den rette løsning, eller om de kommer til at brænde sig på TA'ens udstødning? Erfaringer, observationer eller alternativer (gerne til under 2000 kr.) modtages med åbne arme :-)

På forhånd tak
Erik
Sandman

Re: Erfaringer med Enduristan Monsoon 3 på TA 600?

Indlæg af Sandman »

Nå, det ser ud til at jeg selv må svare ;-)
Taskerne blev købt hos Allroad Adventures. Umiddelbart sad de fint på TA'en, men jeg var lidt i tvivl om den højre kom for tæt på udstødningsrøret. Derfor bestilte jeg et varmeskjold - samme producent og samme forhandler - og fik det monteret kort før afgang til Assen. Jeg fik, heldigvis, ikke mulighed for at teste taskernes evne til at holde vand ude. Men generelt fik jeg et positivt indtryk at taskerne, både i forhold til rummelighed, anvendelighed og sikkerhed i fastgørelsen til cyklen. Der følger to forskellige længder velcrobånd med til at lægge over sædet. Jeg fik umiddelbart indtryk af, at det var de lange bånd som skulle bruges på TA'en, men med to fyldte saddeltasker og soveposer m.v. spændt ovenpå, viste det sig, at det burde være de korte jeg havde valgt til turen.
Trods monteret varmeskjold, blev indholdet i tasken på udstødningssiden alligevel lidt lunt. Ikke noget alarmerende, men hvis man skal have chokolade med, skal man nok vælge et andet sted :-D
Besvar