GPS erfaringer.

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Jeg har monteret min GPS med Touratechholder på en tildannet 2,5 mm. aluplade. Pladen er vinklet så GPS skærmen får samme vinkel som instrumenterne.

Udover det har jeg boret 2 huller i pladen, så boltene fra de 2 forreste styrbolte i "Raiserne" kan fastholde både styr og GPS plade.

For at sikre tilstrækkelig klemeffekt på styres, har jeg fjernet 2,5 mm. af anlægsfladen på den forreste del af den halvmåneformede styrholder.
Let med en lille vinkelsliber, og lidt sprit på aludelen.

Alupladen er selvfølgelig lakeret sort med en T.Hansen gardinmaling.....

Du er også velkommen til at kigge forbi en dag, så kan vi snedkerere en i fælleskab. Bor nord for Hammel..
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
egoland

Indlæg af egoland »

Peter AT skrev:Jeg har monteret min GPS med Touratechholder på en tildannet 2,5 mm. aluplade. Pladen er vinklet så GPS skærmen får samme vinkel som instrumenterne.

Udover det har jeg boret 2 huller i pladen, så boltene fra de 2 forreste styrbolte i "Raiserne" kan fastholde både styr og GPS plade.

For at sikre tilstrækkelig klemeffekt på styres, har jeg fjernet 2,5 mm. af anlægsfladen på den forreste del af den halvmåneformede styrholder.
Let med en lille vinkelsliber, og lidt sprit på aludelen.

Alupladen er selvfølgelig lakeret sort med en T.Hansen gardinmaling.....

Du er også velkommen til at kigge forbi en dag, så kan vi snedkerere en i fælleskab. Bor nord for Hammel..
Det var da en ide. Lige nu har jeg Garmins "officielle" cykelholder. Det går da, men fikst er det ved den røde grød ikke!!
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

den blev solgt :-)

Kørte ikke rigtigt på den mere. Om det var mangel på interesse for Hondaen, eller mange mangel på interesse for MC generelt har jeg ikke helt fundet ud af endnu. men det kan nemt ske jeg finder penge til en MC igen næste år. En ting er sikkert, den bliver ikke under 1000ccm :-)

Har kigget lidt på en R100GS, den er sgu fin.
egoland

Indlæg af egoland »

Peter AT skrev:Jeg har monteret min GPS med Touratechholder på en tildannet 2,5 mm. aluplade. Pladen er vinklet så GPS skærmen får samme vinkel som instrumenterne.

Udover det har jeg boret 2 huller i pladen, så boltene fra de 2 forreste styrbolte i "Raiserne" kan fastholde både styr og GPS plade.

For at sikre tilstrækkelig klemeffekt på styres, har jeg fjernet 2,5 mm. af anlægsfladen på den forreste del af den halvmåneformede styrholder.
Let med en lille vinkelsliber, og lidt sprit på aludelen.

Alupladen er selvfølgelig lakeret sort med en T.Hansen gardinmaling.....

Du er også velkommen til at kigge forbi en dag, så kan vi snedkerere en i fælleskab. Bor nord for Hammel..
Det var da en god ide: Den ta'r jeg, men jeg kan da godt selv fikse den alu-plade. Jeg skal bare have fundet een først.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

Så har jeg fået min TomTom Rider II Europa. Den kostede 349,00 Euro hos
www.louis.de og der er "det hele" med i pakken.

Inklusive monteringshardware, bluetooth dims til hjelmen, ledning til 12
volt fra batteriet, 240 volt ladere, USB kabel, software og hukommelseskort
samt kort over hele europa.

Nu mangler jeg bare at montere holderen på Albinus, og måske også
bluetooth dimsen på hjelmen. Så skal der leges.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Christian Lau

Re: GPS erfaringer.

Indlæg af Christian Lau »

Ikke dårligt......
-men så er der jo ingen undskyldning når man kører omveje... :lol:

Har du fået monteret din bluetooth "dims" ??

Mange hilsner
Chr.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: GPS erfaringer.

Indlæg af yaknudsen »

Christian Lau skrev:Ikke dårligt......
-men så er der jo ingen undskyldning når man kører omveje... :lol:
Ork jo. "Det var GPS'en der sagde at jeg skulle" er da en super god undskyldning. 8-)
Christian Lau skrev: Har du fået monteret din bluetooth "dims" ??
Chr.
Nej, den er ikke sådan lige at montere på min hjelm, og jeg er ikke så vild med at
lave modifikationer i min spritnye Schuberth C3 hjelm. Og så har jeg fundet ud af
at det faktisk går rigtig fint uden lyd, med det lille display som eneste hjælp. :ok:
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Christian Lau

Re: GPS erfaringer.

Indlæg af Christian Lau »

Hej igen..

Faktisk har min Zumo en funktion der hedder "Omvej" :-D :-D :-D

Min Shoi Syncrotech hjelm er ved at have aftjent sin pligt, og jeg leder efter ny hjelm.. Var inde at se på C3 idag.. Den er godtnok lækker!!! Men den er også dyr...
Glæder mig til at høre en anmeldelse af den!!!
Den 1.juli tager jeg og naboen afsted til Garmish, GroBglockner, Flüger, Stelvio og hvad vi ellers falder over :beer: ..
Der håber jeg at finde en BMW System 5 eller 6 hjelm. Vi skal til BMW motorraddays, og der plejer de at sælge ting til rimelige priser..

Mange hilsner, og tillykke med det nye grej...
Christian
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Re: GPS erfaringer.

Indlæg af Nejmann »

Christian Lau skrev:...ny hjelm.. Var inde at se på C3 idag.. Den er godtnok lækker!!! Men den er også dyr... Glæder mig til at høre en anmeldelse af den!!!
Så skriver jeg da lige sådan én. Værsgo :-)

mvh Kåre
TEriksen

Re: GPS erfaringer.

Indlæg af TEriksen »

Jeg har i et stykke tid kigget efter en god måde at montere GPS'en (ældre Garmin 660 til bilen) på så den sidder i læ bag kåben, over tripmasteren og så man stadig kan se alle instrumenterne. Styrmonteringen ser lidt klumret ud og på fuglepinden er den i vejen for tanktasken mv, så jeg fandt på at lave en holder selv efter inspiration fra efterhånden mange hjemmesider. Efter at have fundet en Ø12 mm alu stang i Bauhaus til 45 kr og brugt en del timer i værkstedet blev resultatet som I kan se herunder. Ikke helt ringe endda.
Jeg venter i denne uge på en adaptorplade der skal monteres på holderen og holde min GPS så nu må vi se hvorledes det kommer til at virke i weekenden.
Håber det kan give lidt inspiration til Jer andre.
/Thomas
GPS holder 1.JPG
GPS holder 1.JPG (158.92 KiB) Vist 12888 gange
GPS holder 2.JPG
GPS holder 2.JPG (166.38 KiB) Vist 12888 gange
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Re: GPS erfaringer.

Indlæg af iver »

Det ser sgu da fint ud Thomas :-D Er spændt på at se hvordan det ser ud med GPSen monteret, hvis bøjlen bøjer ned, kan du overveje at stive den af ved at sætte en stiver på der går ned og fæster bagved tripmasteren.

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
TEriksen

Re: GPS erfaringer.

Indlæg af TEriksen »

Hej, jeg bliver desværre nødt til at sige at det dur sgu ikke. Måske funker det til en Touratech holder men ikke til den jeg fik købt.
Fandt tidligere i denne tråd et link til en rigtig fin side med masser af gps og kamera holdere til cyklen og det jeg fik derfra var ganske godt. De havde en holder til en 4 år gammel Garmin. Sådan der :ok:
http://www.ram-mount.co.uk/
Det kom til at se sådan ud:
XRV Cockpit Juni 2011-lille.jpg
XRV Cockpit Juni 2011-lille.jpg (154.17 KiB) Vist 12850 gange
Nå men det skulle da også lige prøves af i dag og i kan se lidt film her:
https://picasaweb.google.com/1104921068 ... 6488549218

Fik også lavet lidt lyd med og uden fløjte lidt tidligere i år til dem der måtte være interesserede i hvordan en SBK potte lyder:
https://picasaweb.google.com/1104921068 ... 7222402210

/Thomas
Dybdal

Re: GPS erfaringer.

Indlæg af Dybdal »

Jeg bruger en helt amlindelig Garmin fra Thansen ( på bud til 500 ) den hænger fint på indersiden af frontglasset , og hvis der regner er den i udemærket læ ... har ikke prøvet på min AT men på en gammel cbr 1000
:sol:
TEriksen

Re: GPS erfaringer.

Indlæg af TEriksen »

Så kom jeg i gang med forårsklargøringen og prøver i den forbindelse med en GPS holder igen.
Har fået lavet mig en tykkere bøjle i 15 mm rør og med stabil fastgørelse. Der ser ok ud og der kan monteres kamera, video etc på bøjlen også.
Regner med at lave fast montering af strømtilførsel over tændingslåsen.

Billede

Billede

/ Thomas
Fru Kvist

Re: GPS erfaringer.

Indlæg af Fru Kvist »

Hej!

Jeg købte min Trans alp af en ældre mand og han havde jo monteret en Garmin 660 på - og fik jeg lov at købe den med.... :-D
Så nu skal jeg lære at bruge alle finesserne på den - er der nogen der har nogen tips?

Jeg prøver at finde frem til een som kan - ved at Goldwing klubben (min kæreste kører GW) lavede et kursus, sååå....

Der var een som fortalte han havde bestilt en hjem fra Holland og givet 3900 kr, men jeg ved ikke hvor.
Tove
Besvar