GPS erfaringer.

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Mogens..

Kigger man lidt rundt på nettet er der også rigtig mange der stadig sværger til Garmin 60CSX og 76CSX grundet de er meget robuste.
Jeg køber mig nok også selv sådan en 76CSX når jeg kommer hjem.

www.garmin.dk kan du også lave en sammenligning af fx 60CSX og Zumo modellerne. Og kan ud klare dig med kun 2 gb hukommelse, og ingen touchscreen, så er 60eren en fin fin model :-)
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Hej med Jer

Når jeg får købt en Zumo, da får jeg lavet cigaret stik under sadlen. Derved er det skærmet af for vinde, og man kan lade sin telefon..
-Hvordan det bliver mht. konstant/ikke konstant strøm, det ved jeg ikke, men det må jeg finde ud af til den tid..

Min nabo har et mindre strømudtag på sin GS1150 Adventure, det fungerer upåklageligt, OGSÅ i stærkt regnvejr...

Mvh
Chr.
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Hej Christian

ZÜMO 550 er med MC holder med strøm, enten permanent eller over tændingen, det bestemmer du selv. Min er tilsluttet direkte til batteriet.
Christian Lau

Indlæg af Christian Lau »

Lykkedal skrev:Hej Christian

ZÜMO 550 er med MC holder med strøm, enten permanent eller over tændingen, det bestemmer du selv. Min er tilsluttet direkte til batteriet.
;-) det lyder som noget jeg selv ville kunne finde ud af.....

-så skal jeg bare finde ud af, hvordan batteriet ser ud :lol:

Mvh
Chr.
Tidligere_medlem_1

Indlæg af Tidligere_medlem_1 »

Tillykke til Christian Lau.
Med den nye Garmin ZUMO 550 :ok:
Moust

Indlæg af Moust »

Hej Alle.

Jeg har haft både TT Rider og TT Rider2. Begge var relativ gode. Dog afgik TTR ved døden pga. regn !!
Jeg er lidt mere til Tomtom pga. håndteringen og de gode planlægningsprogrammer man kan bruge på nettet. Men det er vel en smagssag.
Lige pt. har jeg en TT XL 42 i bilen som snart skal finde vej til min TA.
Givi og andre fabrikanter har for kort tid siden smidt en serie tasker på markedet som disse almindelige enheder kan komme i og stadig være vandtætte, det garantere de i hvert fald.
Så med priserne på de "almindelige" kontra de vandtætte, er jeg ikke i tvivl. Jeg prøver en GPS i taske.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Honda-GPS og Bagster tankcover og -taske.

Indlæg af Bønne »

Hej allesammen

Så sluttede mit Norges-eventyr for denne gang.
Jeg kom hjem mandag aften, og startede på job i Kalundborg tirsdag. :-D

Jeg fik hentet min GPS, som jeg havde bestilt pr. mail hos MC-Marine i Bergen. Det er en original Honda-GPS, samme produkt og varenummer i hele Europa,
og egentlig er det en Garmin Zumo 550 med Honda-logo på, men der er beslag og ledninger med til direkte plug & play på Varulven.
Der medfølger også en CD-ROM med Mapsource og en lille betjeningsbox til montering på styret, højtaler til montering i styrthjelmen, samt beslag og cigarstik til montering i bil.

Hele herligheden kan i Danmark købes til den nette sum af ca. 8500 DKR!!!!!:shock: :shock: :shock: , mens prisen i Norge er 5625 NOK,
omregnet efter dagens kurs: 4913 DKR :lol: :lol: :lol:

Om det er staten eller importøren der i Danmark forsøger at score kassen ved jeg ikke, for jeg tror ikke forhandleren får mere end sin sædvanlige fortjeneste, men det blev altså ikke min kasse de scorede! :lol: :lol: :lol:

Nu skal jeg så bare finde tid til at montere den, og det har jeg ikke lige i øjeblikket, men så kan jeg måske få læst brugsanvisningen og leget lidt med Mapsource indtil da.

Jeg har også bestilt et sæt Bagster tankcover og -taske, og de har ca. 3 ugers leveringstid, så må jeg se om jeg kan få tid til at montere begge dele samtidig når jeg får den også.

Når jeg når dertil, skal jeg nok vende tilbage med en beretning om hvordan det har været at montere, samt mine øvrige erfaringer omkring det.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Ih...sikken en besparelse :ok: men alligevel en stor udskrivning. alt i alt.
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Brugeravatar
kjelde
Indlæg: 427
Tilmeldt: 15. nov 2008, 17:56
Geografisk sted: vamdrup

Indlæg af kjelde »

Jeg har(havde) en tomtom rider 1, som jeg har været godt tilfreds med. Nem at bruge, og sammen med programmet Tyre er det nemt at planlægge ture på computeren og overføre det til tomtom-en. Dog synes jeg at den holder der medfølger ikke var for god og har haft den tanke at det måske kunne gå galt. Desværre har jeg aldrig fået gjort noget ved det, og mine bange anelser viste sig at være rigtige. I går røg den af på motorvejen i Tyskland. Jeg kunne bare se i spejlene hvordan trafikken med et gjorde et dejlig apperat til tusindvis af små stykker der fløj op i luften. Farvel flere tusinde kroner. Nu må kortet frem igen. :-(
lars kjelde
En smøg forkorter ens liv med 2 min-en dobbelt whiskey med 4 min-at gå på arbejde med 8 timer
PAVJ

Indlæg af PAVJ »

Efter nu i mange år at have kørt med GPS (gennemsigtig plastic system)
hvori der foldes/bukkes og bøjes mangfoldige papirkort og andet godt i tanktasken, erfarede jeg i år hvorfor det altid har knebet mig at finde rundt i Norge. Det øverste kort i bunken var simpelthen over Polen :shock: - måske også derfor nordmændene har virket så arrogante når jeg har spurgt efter anvisninger på tanktasken.
Anyway - jeg har set områder af Norge som jeg ikke troede fandtes på kort. Og havde Ibsen levet idag ville han sandsynligvis omskrive digtet om blærerøven Peer Gynt og dennes vilde ridt på renhjorten til:
- Den enfoldige danskers planløse færd på Africaneren.

Men nu er det slut. Nu har jeg monteret min Zumo 550 (tog en ½ time, nemt, ledningen under tanken og direkte på batteriet) og den virker bare godt. Nem at låse fast med den lille skruetrækker og nem at betjene. Den kan jeg godt anbefale. Sikke effektiv den er. En masse tid jeg har fået, var 4 dage før beregnet hjemme fra sommerferie, blev helt forbavset, har sandsynligvis med handsker og i diset vejr fået trykket på funktionen "KØR HJEM" :-?
Jo det er i sandhed blevet som så meget andet idag: “Quadratisch, Praktisch, Gut”
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej Leif

Jeg købte tankcoveret og tasken online hos MC-Topgear: http://mc-topgear.dk, se også: http://www.bagster.com/en. Coveret koster 1099,- og tasken 1049,-.
Jeg ringede til ham, han er vældig flink og hjælpsom, for at finde ud af det med farver og hvilken taske der passede bedst på Varulven.
Vi fandt frem til at den bedste måtte være den model der hedder CROSS´R, den er beregnet til Endurocykler og er knap så lang som de andre,
desuden kan den justeres i monteringsclipsene. Den fås i sort og sort/grå, men den grå er langt fra cyklens grå, så jeg bestilte den sorte.
Der er syet en farvet trekant ind i coveret, passende med trekanten på tanken, men der må jo være et helt sort også, og det kan jo passe med alle farver nu du skal til at male.

Hos MC Marine i Bergen hvor jeg købte min GPS, så jeg Varaderoen i gul, den var rigtig flot. Jeg ved ikke hvorfor man i Danmark kun kan få den i to farver, og i Norge og Sverige i tre,
når den faktisk findes i fem!!!!!, se:
http://ww1.honda.co.uk/motorcycles/Disp ... REHome.jsp,
hvor er Eu´s indre marked og varenes frie bevægelse henne her.

Farvevalg er jo svært at vejlede om, smag og behag er jo forskellig, personligt bryder jeg mig ikke om helt hvide cykler, slet ikke hvis tasker og styrthjelm også er hvidt,
så synes jeg det bliver lidt for meget wannabe!
Den kunne sikkert være flot helt i tomat, jeg synes det grå mod det røde er lidt uheldig.

Og tillykke med din nye GPS også, så må vi håbe den holder bedre end den gamle.

Nikolajsen: du har da ret i at 4913 kr også er en slags penge, men jeg tror godt det kan betale sig, når den er bygget til motorcykler, både hvad betjening, vand og vibrationer angår.
Og på EDB-priser er prisen som Garmin fra 3799,- til 5811,- så sammenholdt med det er den jo ikke dyrere med Honda-mærke på (hvis man vel at mærke køber den i Norge :-D ).
Jeg ved ikke om den som Garmin fås med beslag og ledninger til den enkelte cykel, hvis ikke, bliver prisen jo endnu mere rimelig set i det forhold.
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
Brugeravatar
Bønne
Indlæg: 694
Tilmeldt: 26. maj 2009, 13:54
Geografisk sted: Svinninge

Indlæg af Bønne »

Hej Leif

Jeg så dig godt, jeg har også skrevet til dig under tråden Int. Sidevognstræf. :-D
Bønne

Plan your ride. Ride your plan.
egoland

Hvor sitter I den fast?????

Indlæg af egoland »

Hvor sitter I den fast? Min sidder på den stang, der sidder som forstærkning på tværs mellem håndtagene, nogen kalder den "fuglepinden". Men jeg synes, den sidder noget udsat der, og ville høre om I andre har fundet på en bedre løsning. Har for resten monteret et cigaret-tænder-stik godt i ly i kåben. Cardic har et til udendørsbrug med gummi-prop. Ser faktisk ret "medfødt" ud, hvis jeg selv skal sige det. Det gør GPS-monteringen derimod ikke :cry: :oops:
tingtilsalg

Indlæg af tingtilsalg »

Med lidt teknisk snilde kan man måske få monteret GPSen inde ved kåben. Problemet med det er så at den kan sidde i vejen så man ikke kan se olietemperaturen.
egoland

Indlæg af egoland »

tingtilsalg skrev:Med lidt teknisk snilde kan man måske få monteret GPSen inde ved kåben. Problemet med det er så at den kan sidde i vejen så man ikke kan se olietemperaturen.
En del af problemet her er, at plastikken er meget tynd, og ikke understøttet lige der. Der er heller ikke meget plads bag ved vindskærmen.

Hvad skete der med geden, Tom?
Besvar