Forgaffel stabilisator - fork brace - til XL1000 VA

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Forgaffel stabilisator - fork brace - til XL1000 VA

Indlæg af mogensl »

Nogen der har erfaring med denne forgaffelstabilisator/fork brace til Varadero? https://www.polo-motorrad.com/en/gabels ... -2007.html
Jeg faldt over den hos Polo Motorrad og vil fluks investere i den, hvis den er lige så god som den SuperBrace, jeg satte på min Honda ST1100 i sin tid. Det hjalp gevaldigt på stabiliteten i den noget underdimensionerede forgaffel.

Til orientering har Karla, som nogen nok kender som indehaver af Hein-Gericke i Handewitt, netop åbnet en filial af Polo, efter at Hein-Gericke måtte lukke helt. Det giver formentlig lettere adgang til mange, gode sager.
ojm
Indlæg: 100
Tilmeldt: 15. jun 2014, 15:48
Geografisk sted: Horsens

Re: Forgaffel stabilisator - fork brace - til XL1000 VA

Indlæg af ojm »

Hej Mogens.

Jeg har haft to Varaderoer.
En 2000 og en fra 2003.
Og søgte dengang efter en stabilisator, uden held, og hvis den fra Polo hjælper bare en lille smule er 150 Euro givet rigtig godt ud.
For de er meget "løse" i gaflen.
Man kan næsten imitere en gang tankslapper, uden at forhjulet reagere.
Køb en! og lad os høre hvor godt det hjælper.

Vh ojm.
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Re: Forgaffel stabilisator - fork brace - til XL1000 VA

Indlæg af mogensl »

Det glæder mig, at du er enig i, at det virker. En ST 1100 har samme dimension forgaffel som XL 1000 og opførte sig som en gyngehest. 15W-30 multigrade forgaffelolie og en SuperBrace forgaffelbro gjorde underværker, når det gik lystigt derudad med fuldt læs. Stabiliteten øgedes også ved kraftig bremsning.

Jeg har prøvet en af de tidlige modeller XL 1000, vistnok en 2002, og den var om muligt endnu mere slatten i forgaflen end min ST1100. Min VA7, som jeg købte som fabriksny i 2013, har en betydeligt bedre affjedring/dæmpning, som jeg har gjort endnu bedre med en 15W forgaffelolie (jeg kører aldrig off-road, højst grusveje). Men det har jeg vrøvlet om i det tidligere indlæg.

Nu har jeg skrevet til Kern-Stabi https://shop.kern-stabi.de/Honda/Varade ... liert.html fordi det slog mig, at der vist ikke er plads til den ekstra forgaffelbro på grund af de integrerede gaffelbeskyttere på forskærmen. Jeg bestræber mig på at holde mine mc.er så tæt på originalen som muligt og vil ikke til at ofre en anden forskærm og beskyttere. Så der ender den historie formentlig. Desværre.
mogens
mogensl
Indlæg: 99
Tilmeldt: 14. jul 2013, 10:16

Re: Forgaffel stabilisator - fork brace - til XL1000 VA

Indlæg af mogensl »

Som forventet. Gaffelbroen kan ikke monteres sammen med den originale forskærm. "Alle modeller" gælder altså ikke VA7 og fremefter. Man bliver lidt mistroisk med alderen.
Besvar