Erstatning for topboks til TransAlpen

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
MogensD

Indlæg af MogensD »

Hey

Jeg ville have givet forklaringen, men du kom mig i forkøbet Jens :cry:

Jeg har dog prøvet at sætte billeder ind fra album her på siden, det godtager den ikke, hvorfor ikke?

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Rigtig fint

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Mogens og Jens

Mange tak for hjælpen.


Mvh Søren
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Indlæg af yaknudsen »

MogensD skrev:Hey

Jeg ville have givet forklaringen, men du kom mig i forkøbet Jens :cry:

Jeg har dog prøvet at sætte billeder ind fra album her på siden, det godtager den ikke, hvorfor ikke?

Hilsen
Mogens
Fordi linket er "aktivt", det er ikke en URL til selve billedet, men en instruktion til serveren om at hente billedet, og det kan PHPBB (forumsoftwaren der benyttes) tydeligvis ikke håndtere . Lidt ærgerligt, for det var ellers en nærliggende metode til at få et billede ind i et indlæg.

Men man kan henvise til billedet som en "URL" i stedet, så vises billedet dog ikke, men læseren kan i stedet klikke på linket og få vist billedet. Sådan her:

Klik for at se billedet fra Mogens's galleri: http://honda-allroad.dk/phpBB2/album_pic.php?pic_id=2
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Ja, det er også en måde at gøre det på, men knapt så elegant :-)

/Mogens
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Album

Indlæg af Nejmann »

Hej Mogens

Det kan godt ændres, så man kan vise Album-billeder i forumet, men der skal laves nogen ændringer i programmet bag Album-funktionen. Hvad der skal gøres er beskrevet her. Jeg har dog ikke testet.

-Kåre
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 05. feb 2006, 15:09
Geografisk sted: Køge

Re: Album

Indlæg af yaknudsen »

Nejmann skrev:Hej Mogens

Det kan godt ændres, så man kan vise Album-billeder i forumet, men der skal laves nogen ændringer i programmet bag Album-funktionen. Hvad der skal gøres er beskrevet her. Jeg har dog ikke testet.

-Kåre
Hvor det dog genialt med OpenSource software. Det er dog ikke sikkert at udbyderen giver adgang til at rette i forumsoftwaren. Faktisk ville det være en ret dårlig ide - da man i givet fald ville kunne kompromittere serveren hvis man lavede en fejl, eller var en ondsindet person som plantede noget ondsindet kode.
Erfaren arbejdsmarkedspensionist, og lalleglad Honda NC750XAD chauffør.
Efter egen vurdering - verdens eneste normale person ;-)
Doohan

Indlæg af Doohan »

Den er da pænere end de grimme alukasser :-D

Jeg har fjernet alt stativet fra min Alp..
Besvar