Enduro/Cross støvler

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Tom

Enduro/Cross støvler

Indlæg af Tom »

Hej

Til alle Jer der mener det er nødvendigt at have de rigtige støvler til Jeres AT/TA, tænk Jer om!!! Enduro/Cross støvler er meget stive og besværlige at arbejde med. De kræver en hel del tilvending, og er, efter min overbevisning, ikke nødvendige, medmindre du kører OFFROAD. Her er de på sin plads, ingen tvivl om det. Men er dit kørselsbehov asfalt, så vælg en anden støvle! Det vil du unægteligt blive gladere for i længden!

Jeg taler af bitter erfaring!
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Tom.

Det er jeg nu ikke helt enig med dig i. Jeg har købt mig et par Sidi Discovery støvler, og de er nu ikke så ringe at hverken gå eller køre med, og så er de med membran så man har tørre fødder skøøøøøønt :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg er nu heller ikke enig med dig Tom,

Jeg har mig et par Sidi Flex-force. De er ikke helt 100% vandtætte, men næsten. Til gengæld har de er bøjeligt led ved anklen som gør at det er ganske rare at gå i også. En anden ting er at samme med gode knæbeskyttere giver en god bekyttelse af hele skinnebenet. Disse støvler har jeg har på da jeg fx kørte 8000 km i finland for et par år siden.. så de er bestemt blevet brugt, og de holder fantastisk godt.

http://www.sidisport.com/eng/motorcycle ... =MMFLEXFOR#
Tom

Indlæg af Tom »

Hej

Ja, man slipper aldrig ubemærket forbi med henslængte kommentarer!

Det jeg hentyder til er "billige" enduro/cross støvler. Jeg har købt et par Falco støvler til 1300,- DKR, og de er, ligegyldigt hvad I siger, meget stive og ubekvemme! Og det vedbliver de at blive i lang tid fremover.

Men de omtalte Sidi flex støvler, kender jeg ikke noget til. Og det er da klart at anbefale hvis de er så gode.

Men tænk Jer om. Køb ikke billige støvler! Det spiller ikke!!!
Gæst

Indlæg af Gæst »

undskyld mig...

Men hvordan dælen skulle vi vide at du snakker om billige støvler??
Altså, Iver og mig går dig lidt på klingen og er uenige med dig. Så må du jo i første omgang nævne at du mener billige støvler.

Mine støvler gav jeg for 2 år siden 2600 for og de er super gode, de sidder rigtig godt, og giver god støtte.

men hvad regner du også med, du har vel prøvet støvlen inden du købte den. Crossstøvler ER meget stive, selv de meget dyre støvler kan være det.
Mine flex-force har et led ved anklen så de stadig giver utrolig meget støtte ved sideværts påvirkning, men tillader stadig at man kan vippe foden og derved gå nogenlunde.

I øvrigt.. så sker der ikke noget ved at købe billige støvler hvis man blot tænker sig om inden man køber dem.. Hvad er behovet!!
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Mine Sidi støvler gav jeg 1200 for hos en onlineshop i Holland kaldet "Motowebshop" De henvender sig til os der køre mere touring, men gerne vil have offroadlooket med! de er behagelige at gå i og knap så stive som cross modellerne:-)
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

God støvle....

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg skal til at investere i en god cross støvle. Den kommer primært til at blive brugt til off road touring, så den skal også være til at "holde ud" at have på. Nogle særlige støvler I kan anbefale?

Mvh Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg ville klart anbefale Sidi Flex-force støvlen.. Den kører jeg selv med ;-)

Den fåes vist både i en cross udgave, og en Enduro udgave. Ellers er det bare at komme ud og prøve nogle af de anerkendte mærker og også gå lidt i dem. Det er træls at have en støvle de er så stiv at man slet ikke kan gå lidt i dem..
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Tom

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Tom

Tak for rådet, jeg skal faktisk ud og prøve lidt forskelligt på onsdag - vil kigge efter den nævnte støvle. Jeg skal netop kunne gå lidt i dem, da jeg skal bruge dem til mine off road motorcykelrejser rundt om i verden.

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Søren.

jeg har købt en Sidi støvle der hedder Discovery i en Hollandsk Netshop, den udemærker sig ved at være god at gå i og det er den eneste"!offroad" støvle der er vandtæt da den har goretex lignende membran i!! Og de er vandtætte skulle jeg hilseog sige!!!!

Måske det var noget for dig?

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Lyder rigtig fint...

Indlæg af Søren Dahl »

Tager på shopping i morgen, men vil lige være i prøve mode først, men tror da helt sikkert jeg vil overveje dit råd, da det er alfa og omega at have tørre fødder på hele turen....

Mvh Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Størrelse....

Indlæg af Søren Dahl »

Hvilken størrelse støvle bruger du, Iver?

Mvh Søren
Gæst

:)

Indlæg af Gæst »

Jeg har prøvet et par forskellige støvler efterhånden, de enduro støvler jeg har set minder mest om moon boots, de er store og stive...

Men hvis du køber en cross strøvle kan du sagtens få en bekvemt støvle, jeg startede med at køre med en Tech 6 støvle, den er super blød, men desværre for blød, følte ikke den beskyttede foden... men jeg kunne sagtens traske rundt i denne støvle så længe jeg ikke havde knæbeskyttere på...

Jeg har nu en SG10 Støvle som er en super lækker støvle med ankelstøtte og stor sikkerhed... :)
Denne er rarere at gå i end mine helt nye roadracing støvler, de virker stive og ubeskyttende i forhold til...

Men smag og behag :)... og så må man også vurdere hvor stort ens behov for beskyttelse er, og jeg har endnu ikke lært at køre helt pænt :-D
Gæst

Indlæg af Gæst »

Jeg nævner lige en Sidi Flexforce igen. Lækker støvle ;-) Og da den har et "led" omkring anklen er den faktisk ganke okay at gå i ;-)
pranda

Indlæg af pranda »

Jeg har læst meget godt om Aerostich Combat Touring Boots, men om de kan købes i Europa ved jeg ikke.
Besvar