Turbulens omkring vindskærm

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Roed

Turbulens omkring vindskærm

Indlæg af Roed »

Hey... Jeg har en del turbulens omkring hjelmen ved min nuværende vindskærm (se billedet ved siden af) jeg mener det er en touring vindskærm der sidder på ? er der nogle af jer der har nogle erfaringer omkring dette ?? jer er 176 cm. høj 8-) ved nogle evt. om den lave (som den vist er født med) er bedre.......
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Larm fra kåbeglas.

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Roed.

Det med turbolens vedr. kåbeglas er noget som har optaget mig meget på mine maskiner jeg har kørt på. Min gamle TA var modificeret og så ikke godt ud med hensyn til kåbeglasse - men det virkede - var bukket ned i en grim vinkel, men var bare godt.

Det orginale korte glas er det eneste jeg nogensinde har prøvet på alpen som virkede efter hensigten. Har kørt med touring glas - og det virker a hel..... til.

Prøv eventuelt at save af dit nuværende glas og bukke det i en anden vinkel - det gøres nemt med en varmeblæser. Du saver det af med en lille luft sliber eller en vinkelsliber med en diamant klinge på.


Mvh Søren
Roed

Indlæg af Roed »

SUPER.... det var lige noget jeg kunne bruge til noget....
Hvor mange mm. er der fra kåbeglasbund til top på det org. lave ??? og hvad koster evt en org. lille ??
MogensD

Indlæg af MogensD »

Hey

Vil også lige give min mening til kende.

Kørte med det originale i nogle år, men ville gerne have lidt mere læ, så derfor fik jeg fat i det høje.

Hvad fik jeg så ud af det, jo som du selv siger turbolæns og vindstøj i hjelmen, der dog er værre hvis du har en klaphjelm.

Det blev jeg hurtigt træt af, så det originale kom på igen, og pludselig havde jeg et "nyt" problem som jeg ikke havde lagt mærke til før.

Fik ondt i nakken ved "hurtig" kørsel, da vindtrykket så kommer ind så du skal presse hovedet fremad for at holde det i normal stilling, hvilket ikke er nødvendigt med det høje.

Så valget er altså pest eller kolera, og for mit vedkommende kom den høje vindskærm på igen, og lever så med støjen, og nogle ørepropper :-)
og til dig Søren, nej din var ikke speciel køn med din "selvmodificerede" vindskærm :-D

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Roed

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Roed.

Jeg husker desværre ikke længden, men jeg vil tro der er tale om ca. 20 cm maks. Hvis du vil købe et orginalt kåbeglas kan du eventuelt henvende dig ved www.endurobunker.de

De har næsten alt - brugt!

Måske der er nogle her på forum som har et som ligger. Prøv at skrive under køb og salg at du gerne vil købe et orginalt kåbeglas - husk at presisere hvilken årgang, da jeg mener der er forskel mellem årgangene - især når de bliver nyere. Det samme gælder naturligvis når du henvender dig i tyskland.

Mvh Søren
Brugeravatar
Nejmann
Indlæg: 361
Tilmeldt: 09. jan 2005, 22:48
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlæg af Nejmann »

MogensD skrev:Fik ondt i nakken ved "hurtig" kørsel, da vindtrykket så kommer ind så du skal presse hovedet fremad for at holde det i normal stilling, hvilket ikke er nødvendigt med det høje.
Men det er vist et problem der forsvinder med lidt 'træning'. Det er i hvert fald min erfaring. På SuperTenere'en sidder jeg med hoved i 'fri luft', og jeg bliver først træt i nakken hvis der er stærk modvind og farten når over 130.

Et andet - og sommeraktuelt - aspekt ved valg af kåbeglas er ventilation af føreren. Jeg har prøvet Sørens nye, høje og justerbare kåbeglas en varm sommerdag, og det bliver godt nok hedt, når der ikke kommer fartvind ind under jakken...

-Kåre
leif

vindstøj

Indlæg af leif »

Hej jeg har også en del vindstøj på min transalp og det er orginalt glas nu har jeg bestilt et højt glas ved http://www.sbfiberdesign.com/index.html 790 kr i mørk tonet det er da ikke så galt
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Leif

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Leif

Nu håber jeg virkeligt at det virker som det skal - jeg der desværre blevet skuffet mange gange når jeg har købt nyt kåbeglas. Det eneste jeg har prøvet som virker 90 % optimalt er det høje du har set på min twin som er todelt. Det eneste jeg har prøvet som virkede 100% var på en varadero jeg prøvede ved Harrys Motorservice - men det var også vulgært stort.

Mvh Søren
leif

køretur

Indlæg af leif »

Hej Søren skulle vi ud at køre i denne uge så skal det være i aften så kan du jo også prøve at få vind i hovedet på en rigtig mc "gg"

mvh Leif
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Leif

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Leif

øhh det skulle det vist ikke - jeg så ikke indlæget før nu - meget sent om aftenen. Men hvad med i morgen aften (fredag aften)?


Mvh Søren
leif

tur

Indlæg af leif »

Hej Søren kan ikke fredag

men mon ikke vi kan finde en dag i næste uge jeg kan evt tirsdag så kunne vi også køre forbi kalø

mvh leif
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Leif

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Leif

Det er da bare en deal.

Jeg har fri kl. 18.00 - så skal jeg lige have mig noget at spise. Hvad siger du til at vi mødes kl. 19.00 ved Gl. Estrup?

Mvh Søren
MogensD

Indlæg af MogensD »

Hej med jer

Husk at det kun er den 2. tirsdag i måneden der er noget på Gl. Estrup, måske vi ses på Kalø.

Hilsen
Mogens
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Mogens

Indlæg af Søren Dahl »

Tak for oplysningen, jeg er klar over det - Leif og jeg er blot så priviligerede at vi laver vores eget tirsdagstræf - :mrgreen:


Mvh Søren
leif

Indlæg af leif »

Hej igen

Så er det nye vindskærm monteret på dyret og jeg må give jer ret der kommer en del mere rumlen/vindlarm når man køre nu skal jeg så lige se om jeg kan prøve sørens lille vindafviser den til at klipse på
det er for mig bede at køre med den nye skærm i kan se billeder inde i mit album så har jeg også bestilt en styrtbøjle fra touratech den er jeg spændt på at få på har ikke set denne model før, jeg skal nok ligge billeder ind når den kommer hjem og er monteret

mvh leif
Besvar