Varmehåndtag !!

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Varmehåndtag !!

Indlæg af Peter AT »

Er der nogen af jer der har erfaring med varmehåndtag ?

Jeg har besluttet mig for at montere sådan nogle på min "Vintercykel".

Gode råd, erfaringer, montagevejledning eller bare kommentarer er meget velkomne.

HugOgDask :-D
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Peter

Jeg ved at Lasse har lavet et eller andet smart, og så vidt jeg kunne forstå til en meget fordelagtig pris.

Det kan være vi skal ha' Lasse til at lave en demostration :-) så alle kan få gavn af det.

Hilsen
Mogens
Lasse

Indlæg af Lasse »

Hej
ja jeg havde lavet noget smart. Men har opgivet det igen, da jeg prøvede nogle færdiglavet, de er dog bedere. Og når de nu kun koster 350 fra louis, så kan det næsten ikke betale sig at lave selv.
Men hvis du VIL lave det, kan det lade sig gøre. Køb noget kantal tråd i ø 0,25mm og afpas det i en længde så et det trækker et par ampære i hver håndta. Vikel det rundt om håndtagene uden gummig på, på med gummiget igen og noget med nogle kontakter og vuptig så har du varme i håndtagene.
Hvis du vil vide mere så skriv. men ellers vil jeg mene at de billigste som du kan finde hos louis er ok. Dem bruger jeg selv nu.
Hilsen Lasse
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Hej Peter

Indlæg af Søren Dahl »

Jeg har selv lige monteret louis varmehåndtag dem til 450, de er lidt bedre end de billilgste de har. Lige så snart jeg har været ude og prøve dem, skriver jeg tilbage - jeg begynder først til marts, ved godt jeg er en kylling ;)

MVH Søren
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Dejligt med nogle tilbagemeldinger......

Jeg prøver lige ProBike og ser om han har priser der matcher nogenlunde.
Bent er ret go' og det må godt koste lidt at støtte en lokal kapacitet.

Har tumlet lidt rundt på louis', vældig inspirerende..........

HugOgDask ;-)
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Lokal støtte!

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Peter

Egentelig en vældig interessant tankegang du har, noget jeg også har gjort mig en del tanker omkring. Jeg handler også fortrinsvis hos min lokale MC forhandler Harrys Motorservice, og får derfor også altid en rigtig god behandling, både med hensyn til oprigtige råg og vejledning men også på den mere økonomiske side af sagen, og det er jo rart!

Med hensyn til varme håndtag kan der selvsagt fåes rigtig mange forskellige modeller, men hold dig bare til nogle af de forholdsvis billige udgaver. Kender faktisk en del som kører med de billigere udgaver, og har gjort det gennem flere år, og de har været yders tilfreds, selv om produktet er billigt. Du skal dog være opmærksom på, at enkelte typer har nogle gevaldig tykke greb, og det er altså ikke så fedt at køre med. Bare et lille tip. Hvis ud har mulighed for at se eller mærke tykkelsen på grebene synes jeg det vil være fornuftigt at dig og se om det er noget som du synes om, inden du køber!

MHV Søren
Gæst

Indlæg af Gæst »

Peter skrev:Bent er ret go' og det må godt koste lidt at støtte en lokal kapacitet.
Enig, Bent er go'. Og så har han et ualmindeligt blødt hjerte for offrødder og andre, der rent faktisk bruger deres MCer til at køre på istedet for at overdænge dem med latterlige mængder Turtlewax.

Men der er også en anden ting man skal tænke på:
Den danske købelov!
Der er TO ÅRS reklamationsret. Men det er ikke det mest interessante.
Næh, det spændende er "formodningsreglen":

Såfremt man opdager en fejl hos en vare, man har købt, inden for et halvt år efter købet, er varen omfattet af "formodningsreglen." Det betyder, at man i juridisk forstand antager, at varen havde fejlen, da den blev solgt. Dermed hænger forhandleren ubetinget på den. :twisted:

Desværre er der mange forhandlere, der slet ikke kender købeloven. Følgende svar er fx ret hyppigt: "Jamen så må vi sende den over til importøren og høre, hvad han siger."
FORKEEERT :!: :!: :!:
FORHANDLEREN, det vil sige den, der har solgt varen til kunden, og hvis firmanavn står på kvitteringen, HÆFTER ALENE OG UBETINGET OVERFOR KUNDEN. Om han så kan få importøren til at erstatte den defekte vare, er udelukkende hans eget problem!

Husk det, næste gang en forhandler prøver at sno sig. Hvis I er tvivl, så spørg her på forum. Min bror er højeretssagfører. ;-)
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Cool

Indlæg af Søren Dahl »

Hej Bjarke

Jeg kender også købeloven som butiksmand, men en ting er købelov en anden er almindelig kundepleje. Man får altså ikke tilfredse kunder ved at være firkantet, med mindre der er tale om en direkte svinestreg fra kundens side (men så er man jo nok også ligeglad med at bevare kundeforholdet), men er det en kunde man gerne vil beholde (primært alle kunder), så bør forhandleren fandme også behandle kunderne ordenteligt - forhandleren ved jo ikke om den korrekte behandling af en reklamtionssag over for kunden (kunden bliver tilfreds) senere vil føre til at kunden kommer tilbage og køber en ny GS 1200 f.eks.
Hos min forhandler har jeg da lagt de første 200.000 fordi jeg er blevet behandlet godt, og det er jo også startet på et tidspunkt ;-)

MHV Søren
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

Vinterkørsel med varmehåndtag

Indlæg af Søren Dahl »

Med hensyn til vinterkørsel er min erfaring (meget begrænset endnu) at varmehåndtag er noget nær verdens bedste opfindelse til vinterkøreren bortset fra varmt kakao og boller med tandsmør ;-) ........... Jeg tror godt at man kan klare sig uden varmehåndtagene med et par tykke handsker, men med varme i håndtagene kan man sagtens køre med en kraftig sommerhandske som giver langt bedre føling til at åbne hjelme med duggede visir og bremse forsigtigt på de kolde våde veje som vi har her om vinteren.

;-)

MVH Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Så er der sgu tilbud på varmehåndtag hos Louis Til 150 kr mage til Peter og Toms! Kig på www.louis.de

Jeg tror sgu jeg snupper et par, andre der skal have noget med? jeg bestiller på Lørdag!

Varme hilsner Iver

Ps . tak for sidst til alle der deltog hos Torben, og 1000 tak til Torben :-)
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Iver

Bestil bare et sæt til mig også, og hvis der skulle være et lammeskind på tilbud så tag det med ved samme lejlighed :lol:

Hilsen
Mogens

ps.
Du kan altid få pengene sammen med pantefogeden ;-)
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Velkommen i de varme hænders klub...

Jeg har monteret mine pensionisthåndtag.

Det var ganske let, da alle stik var idiotmærkede (Held for mig), og jeg må nu standse en gang imellem for at holde hænderne i fri luft, så de kan blive lidt nedkølede.

Louis grebene der er på tilbud, er ikke magen til dem Tom og jeg har købt. De er forskellige i trinreguleringen, hvor vores har indstillingerne 10, 20 og 40 W.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej igen :-)

Jo Peter de har de samme, prøv artikkel nr 10032046 er det ikke de samme? mvh Iver
Torben Vester
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17. nov 2004, 08:01
Geografisk sted: Beijing, Kina
Kontakt:

Indlæg af Torben Vester »

Hej alle og specielt Iver.
Selv tak......... for for sidst.
Iver: jeg er med på nogle varmehåndtag - jeg har jo alderen og - skægget.
Hvordan med betalingen...??
Mvh
Torben Vester
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 816
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Njet Iver..

Det er ikke de samme, men gør det noget.

Jeg vil foreslå at du køber dem, og så kan vi mødes til en kop pralekaffe, og se om vi kan afgøre hjem der har gjort den bedste handel.
Tror jeg taber.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
Besvar