Flip-up hjelme

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
Besvar
aakmann

Flip-up hjelme

Indlæg af aakmann »

Hej
Jeg har kigget lidt på siderne for at finde noget om flip-up hjelme, men har ikke kunnet finde nogle anbefalinger på hjelme.

SÅ DERFOR!

Er der nogen der har en flip-up hjelm de kan anbefale. Én som er støjsvag, behagelig og ikke mindst sikker??

Skriv endelig hvis i har både gode og dårlige erfaringer med hjelme
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jeg har en Caberg Justisomo, og den er både behagelig og sikker, specielt fordi der er "indbygget" solbrille. 8-)
Om den er støjsvag, ved jeg ikke rigtigt, da jeg ikke har prøvet andre flip-up. Men jeg tror det faktisk ikke :-(
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
Gæst

Indlæg af Gæst »

Har ikke den store erfaring med disse hjelme. Men jeg ved at Schubert laver nogle rigtige gode hjelme af denne type, hvis ikke de bedste. Det var da vist også dem der fandt på det med integreret "solbrille" i hjelmen

http://www.mc1.dk/products/productlist. ... uItemID=54

Altså andet lige, så skal man nok tage med i sine overvejelser at der vil være noget mere støj ved denne type hjelme.
aakmann

Indlæg af aakmann »

Dejligt med nogle hurtige tilbagemeldinger.
JEg har kigget lidt videre på nettet mht. flip-up hjelme, og der er godt nok mange muligheder og ikke mindst prisklasser. Jeg overvejer også noget intercom af en art, og jeg kan se at Caberg laver hjelme med deres eget intercom-system...måske var det noget?

Men jeg regner med at opsøge en forhandler og få et par gode råd

Finder jeg en god hjelm så skriver jeg naturligvis dette her på forumet.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Ja nu får jeg sikkert hug osv..

Men tag med i dine overvejelser at Caberg stadig er en "såkaldt" billig-hjelm, Altså med henblik på tidligere tråd om hjelme. Hvis det var mig der skulle have en Flip-up hjelm ville jeg nok hellere give en sjat mere og være sikker på at både kvalitet og komfort er i top, også med støj osv.
En flip-Up hjelm er jo noget mere teknisk, og derfor dyrere. Og derfor synes jeg godt det er det værd at give mindst 3000-4000 og så få en hjelm man er sikker på er god kvalitet.

Ja bare min holdning. Ikke sikkert der er andre der deler den.
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Det er en lidt mærkelig situation denne her.........jeg må give Tom ret :lol:

Klaphjelme har visse fordele, men også nogle gener.

Mit bedste råd er at komme ud og prøve dem på dit hoved, det er den første forudsætning, den skal sidde ordentligt.

Det næste kan blive en udfordring, men prøv om du ikke kan få lov til at køre en tur, så du kan mærke/høre hvordan den er.

En bekendt har netop købt den omtalte Caberg, og han er bestemt ikke imponeret over hvor "lydløs" den er, derfor er det vigtigt at afprøve dem.

Hellere give lidt mere 1. gang end skal udskifte den til næste sæson.

Kører selv med en Shubert Concept hjelm som skulle være en af de bedre, men den støjer en del. Den nye C2 skulle være en del bedre, men kom ud og prøv dem.

Concept'en har nogle ting som jeg sætter meget pris på:
Dugfrit visir, har holdt i 3 år nu.
Visiret kan vippes lidt ud så der kommer luft ind.
Slutter tæt ved halsen
Solskærm
God pasform, men det hele koster jo

Hilsen
Mogens
Senest rettet af Mogens Dammand 16. apr 2007, 23:25, rettet i alt 1 gang.
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Jeg kan tilslutte mig det med støjen. Jeg har en Nolan 102, med udvendig solbrille.

Og så bliver man grumme træt af at skulle flippe hjelmen op for at få den af, og flippe den ned igen for at hænge den på sidespejlet. Og så flippe den op igen inden man kan tage den på og så flippe den ned igen inden man kan køre videre. Flip-op & flip ned osv. Og man skal helst have begge hænder fri hvis man skal være sikker på ikke at tabe den under processen. :evil:

Jeg kører aldrig med hjelmen flippet op. Det var ellers min forventning da jeg valgte hjelmen, men jeg tør ikke da den så ikke sidder ordentligt.
John B

Indlæg af John B »

Hejsa

Jeg skiftede min Carberg Justitsmo ud sidste sommer 8-) med en Schuberth C2.
Begge har indbygget "solbrille" og er klaphjælme, men der stopper lighederne også. C2´eren er meget mere støjsvag og er i meget bedre kvalitet, mener det skulle være den mest støjsvage klaphjælm på markedet.

Jeg fant min på nettet, en tysk hjemmeside mener det var 2700kr ink forsendelse og 2 dage senere, så var jeg den glade ejer af sådan en. ;-)

Mvh John B
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hvor svært kan det være :-D :-D :-D

/Mogens
aakmann

Indlæg af aakmann »

Alletiders siger jeg bare...det er vel nok fint med alle disse indlæg om emnet.
Jeg tror jeg vil prøve sådan en Schuberth C2 hjelm og så se hvordan den er at køre med. Er det ikke som forventet så fortsætter jeg da bare med min alm. fullface hjelm fra Shoi.

Hvor i tyskland købte du C2´eren... 2700 er da noget under de 3600 jeg kan se de står til rundt omkring???
Gæst

Indlæg af Gæst »

aakmann

Hvis du bestiller hjelm på nettet så vær helt hundrede procent sikker på at du får den i rette størrelse. Dvs, gå ind i en forretning og prøv den først, i forskellige størrelser til du har den størrelse der passer dig :-)

Og så kan du bestiller den på nettet, i den størrelse du skal have..

Held og lykke med det.
Brugeravatar
Nikolajsen
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 27. maj 2006, 23:20
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Indlæg af Nikolajsen »

Jae, jeg havde godt nok på fornemmelsen at en Caberg ikke var den mest støjsvage :-(
Man holder ikke op med at lege, fordi man bliver gammel, man bliver gammel fordi man holder op.
Aprilia Tuareg 660 22'
DKW RT 250/H 54'
The Bad Judge

Nolan Flip up.

Indlæg af The Bad Judge »

Hejsa.
Kærsten og jeg har købt et sæt Nolan hjelme. Grunden til at vi valgte Noland flip up var at de kunne fåes med intercom. Selve hjelmen er Ok. Jeg synes ikke der er mere støj i dem end i en alm. hjelm. Samtaleanlægget er overgodt. Der er helt klart en fordel med samtale under en køretur. Vi kørte en tur til Cannes og man får meget mere ud af turen når man kan sidde og snakke. Hvis man har en på bagsædet kan det varmt anbefales.
Kim.
Henrik Larsen

Indlæg af Henrik Larsen »

Hej Kim

Velkommen på forum :-)

Jeg var i Østrig i ferien (i bil) og lagde mærke til at næsten hver gang der var 2 på cyklerne, så havde de matchene Nolan hjelme med intercom, så der må være noget om det du skriver. Det er sjældent set at tyskerne går ned på udstyr, -de har jo råd til det :roll:

Jeg synes bare at den er for bøvlet i hverdagen, og nupper så hellere min Airoh S4, som også vejer væsentligt mindre.

Held og lykke med TA'en :-P
Besvar