Udstødning til Transalp 650 2006

Alt om udstyr, lige fra tøj og telte til spejle og gummidutter.
sebastiank

Udstødning til Transalp 650 2006

Indlæg af sebastiank »

Hej derude,

Min far har lige købt den. Vi synes ikke udstødningen giver nok lyd fra sig i forhold til motorens lyd.

Er der nogen af jer der vil råde mig til en. Den skal gerne sige noget mere en den der er standard.
Gæst

Indlæg af Gæst »

Det er nok at du laver et indlæg en gang.

Din far har lige købt hvad, en udstødning eller en Transalp??

hvad mener du med at den ikke giver nok lyd fra sig i forhold til motorens lyd. altså motoren skal jo helst ikke rigtig sige noget. Kun udstødningen der skal tøffe.
Mogens Dammand

Indlæg af Mogens Dammand »

Hej Sebastian

Jeg tror nok at jeg har fanget pointen, i modsætning til Aastrup :lol:

Din far har lige købt en Transalp fra 2006, og udstødningen puffer mere end godt er.

Jeg er helt enig i at de næsten er for søde i lyden, og vi taler ikke om motoren, Aastrup ;-)

Der findes faktisk et utal af muligheder, nogle mere støjende end andre, men om der er kommet noget til den nye model ved jeg ikke, og undersøg lige med garantien på Transalp'en, inden du smider en anden potte på.

Laser produo kunne være et alternativ.

Hilsen
Mogens
sebastiank

Mange tak

Indlæg af sebastiank »

Hej Mogens,

Mange tak for dit fine svar. Jeg kan godt se at det nok var lidt dumt at formulere det på den måde.

Er der nogle andre der har gode erfaringer med andre modeller?
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej du

Hvis du vil have en propper lyd! Dyb buldren Så chopperfolket bliver misundelige!!! Kan jeg anbefale en Laser Produro. Lyden bliver ikke bedre, og køber du den "lovlige" version kan fløjten pilles ud så der er mere riv i lyden

Og så er den rustfri, endnu et plus, og den er flot at se på, tjek evt Lasers hjemmeside! http://www.laserexhausts.com/en/index.html

God fornøjlese
Fuck Chrome.
HARK Rules
Brugeravatar
Søren Dahl
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 11. nov 2004, 23:01
Geografisk sted: Kolding

PRO DURO

Indlæg af Søren Dahl »

PRO DURO!!!! RACING ONLY VERSIONEN STYRER FOR VILDT - UDEN SI!!!!

Men en god idé er at have den lovlige monteret ved langtur - undtagen hvis turen går op gennem Norges mange små tuneller - he he - så skal du ENDELIG huske din PRO DURO potte. Det giver en dommedags bulderende gennem fjeldende når man lige rykker nogle stramme rytmer fra V2-alpehornet 8-)

Mvh Søren
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Er der nogen her i klubben der har en Produro på deres AT?

Jeg vil godt høre den!!!! Så jeg ved om jeg skal skifte ;-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
Gæst

Indlæg af Gæst »

Ja ja så er jeg lidt kværulant og hvad så.. :-P folk kan vel formulere sig korrekt på et forum.

Ja en Laser Pro-Duro er ganske rigtigt en rigtig god ting. Den har en rigtig fed dyb buldren. Men der kan så stilles spørgsmålstegn ved selve pottens design. Den er ikke særligt pæn :-D

Men den lyder fed, havde den selv på min TA engang.
sebastiank

Indlæg af sebastiank »

Passer en laser produro også til den nye Transalp på 650cc fra 2006.

Og skal det være den her:
http://dinmc.dk/catalog/product_info.ph ... cts_id=552

Eller den her:
http://images.google.dk/imgres?imgurl=h ... a%26sa%3DN

På forhånd tak!
Gæst

Indlæg af Gæst »

Den første du linker til er jo til en Yamaha XTZ660, den passer ikke.

Det er sådan en her der passer på en Transalp 1987-1999

http://sydfynmc.dk/honda/hondalaserproduroudstoed.htm

Jeg ved ikke om den passer på de nye modeller. Men jeg kan fortælle dig at den ydre diameter på forrøret er 41 mm, altså for enden, der hvor selve potten monteres. hvis den også er det på de nye 650cc TA'er så kan den godt monteres. Men måske der så skal laves noget monteringsbeslag selv.

Men er det ikke noget med at sådan en ny model har en mellempotte gemt under bagsvingeren eller sådan noget?? og hvad med katalysator osv..
Brugeravatar
Peter AT
Indlæg: 817
Tilmeldt: 17. jun 2004, 14:42
Geografisk sted: Skorup
Kontakt:

Indlæg af Peter AT »

Hej Sebastian...

Det lader ikke til at det sådan lige er til at få et svar du kan bruge, men dejligt at du ikke lader dig skræmme af det. kkj8

Du har selv henvist til DinMc i et af dine link. Du kan roligt skrive til Lars, der har butikken. Han kører selv Africa Twin, og er meget kvalificeret til at hjælpe. Mit bedste bud på en fornuftig løsning.

Hvis han ikke kan hjælpe, skal du selvfølgelig fortsætte her på forum. Vi vil gøre hvad vi kan for at guide dig videre.

HugOgDask
"Be youself - everyone else is taken"
Peter AT
sebastiank

Indlæg af sebastiank »

Mange tak for det hele! Det havde taget mig lang tid uden jeres hjælp!

Jeg prøver og kontakte Lars, og så må vi se hvad han siger.
Brugeravatar
iver
Indlæg: 1264
Tilmeldt: 29. jun 2004, 23:03
Geografisk sted: Skanderborg

Indlæg af iver »

Hej Sebastian.

Du kan også sende en mail hertil, info@masi-import.dk

De er importøre af Laser her i Danmark. De kan oplyse om model og hvor du kan købe den, priser osv

Held og lykke :-)

Mvh Iver
Fuck Chrome.
HARK Rules
sebastiank

Indlæg af sebastiank »

Hej alle sammen

Jeg har fundet ud af at Laser Profuros udstødning ikke passer på de nye modeller.

Er der nogen der kender en anden udstødning der skulle give noget med lyd fra sig, men også passer på 650'eren fra 2006?

På forhånd mange tak! :-D
sebastiank

Indlæg af sebastiank »

Er der nogen der har erfaringer med at sætte en Produro udstødning på den nye Transalp med hjemmelavet beslag osv. Kan en dygtig smed klare dette arbejde?
Besvar